• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    Haiduchi skrev 2017-05-19 09:10:02 följande:

märks barnet ligger på rätt håll nu, många sparkar högt uppe i magen oxh känner av hennes hicka långt ner. Skönt.

Så nu har jag bokat tid hos sjukgymnast för att gå igenom oxh låna hem en tens för att klara av värkarbetet hemma.

Börjar sakta med säkert förbereda mig mentalt på vaginal förlossning oxh att vi faktiskt kommer ha en bebis här snart. Är så overkligt fortfarande.....

Idag går dottern sista dagen på fsk, sen ska hon ha långt sommarlov med mig. Boa inför bebis är vårt mission :)

Min ligger nog oxå fortfarande ner sedan ul som var i v 29 och jag känner hicka långt ner till vänster. V30 nu å han kan säkert vända sig om han vill. Men jag bara hoppas verkligen han vill ligga så kvar. Min största rädsla är just det här och sen inte få föda vaginalt. Kommer göra allt för att han inte vänder sig. :S
  • Treansresa

Måste bara få fråga. Är det bara jag som redan börjar bli väldigt less på detta? Krämpor som kommer mer och mer, magen som bara växer och längtan efter det älskade livet som ska komma? Känns så otroligt tidigt att börja bli less i v 32 redan.

• narie24
    Treansresa skrev 2017-05-19 19:35:51 följande:

Måste bara få fråga. Är det bara jag som redan börjar bli väldigt less på detta? Krämpor som kommer mer och mer, magen som bara växer och längtan efter det älskade livet som ska komma? Känns så otroligt tidigt att börja bli less i v 32 redan.

Jag! Jag har känt mig gråtfärdig fler ggr sista veckan. Har ont i gallområdet som molar o har, vaknar av värken på nätterna, höften låser sig o h värker, allt oftare illamående och "full" i magen, känslig för blodsockerfall, trött mm. Magen känns hård och jag känner mig osmidig.

Haha vilket gnäll! Men det känns såå långt just nu. Går in i v 33 imorgon....
  • Treansresa
    narie24 skrev 2017-05-19 19:54:21 följande:

Jag! Jag har känt mig gråtfärdig fler ggr sista veckan. Har ont i gallområdet som molar o har, vaknar av värken på nätterna, höften låser sig o h värker, allt oftare illamående och "full" i magen, känslig för blodsockerfall, trött mm. Magen känns hård och jag känner mig osmidig.

Haha vilket gnäll! Men det känns såå långt just nu. Går in i v 33 imorgon....

Vad "skönt" att läsa att jag inte är ensam. Märker hur tårarna kommer mer och mer och tror mycket är för just värken på nätterna som gör att sömnen blir uppdelad och minimal:( önskar man kunde spola fram en månad iallafall. Tror det är viktigt att vi får gnälla också.
  • Meowt

Är väl inte less på att vara gravid, än, men längtar så mycket efter honom <3.

Mina fötter och ben är rejält svullna idag dock, kanske pga värmen också, och det känns rätt obehagligt faktiskt. Inte varit med om det förut.

Annars skulle längtan väl också vara att få tillbaka orken igen och kunna gå och träna, det saknar jag. Är rädd att aldrig komma i form igen. :(

• sobrio88

Nej du är inte ensam. Har varit ordentligt less sen v 30 (33 nu). Har mått lite sisåfär i några veckor för blodtrycket har varit upp och ner men annars har det varit en helt okej graviditet och ändå är jag så less på det :( jag hoppas jag får en junibebis så det går över nångång :/
  • Bimbim79

Jag är trött på att vara tjock å otymplig! Är i v 31. Så 4-5 veckor till sen får han gärna titta ut!

• Delilah2001

Jag också!

Sover sjukt dåligt och är ständigt trött. Trött och trött på.

Sammandragningar som gör ont och är obehagliga. Känner mig och ser ut som en flåsande flodhäst.

Värmen idag förstärker alla krämpor, tycker jag.

Nog med gnäll nu! Har fått tid för snitt, 6 juli blir det av
  • Meowt

Jag har lite olika gravidappar och bland annat 1177 som ju bör vara den man kan lita mest på då BM alltid hänvisar dit som "säker källa".
    Där står det dock att bebisen är större än i alla andra appar som känns mer lika varandra vad det gäller mått och ibland vikt.

I tex Preglifeappen står det att bebis är ca 39cm och väger 1.79-1.95kg under veckan (är i vecka 32), men i 1177:s app så står det att bebisen är ca 44cm och väger 1,8kg.
    När jag var hos BM sist (förra veckan) och frågade hur stor bebisen ungefär kan vara så sa hon ca 38cm (1177 sa 43cm) vilket stämmer bättre med övriga appar.

Nu är det ju bara ett snitt men ändå, blir förvirrad?

• FrökenJo

Börjar också bli lite less på graviditeten nu. Blev lite extra tungt när värmen slog till med full kraft... Hela mina ben är fulla av åderbråck efter denna graviditet. Någon mer som lider av detta? Kommer behöva gå med stödstrumpor hela sommaren känns det som :( Kul när man inte ens har fyllt 28 år än...

Svar på tråden BF Juli 2017 ny