• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Bimbim79

Så då har vi ägnat 1,5 timme på förlossningen, 13 åringen fick va barnvakt t de små som redan somnat. Uvi big time, sammandragningar som inte ville gå över trots varmt bad och vila. Så ctg och urinprov, fick antibiotika direkt. De fick kämpa för att få lillplutt att sammarbeta han ligger med sin rygg mot min ryggrad så det tog en bra stund att få en adekvat kurva. Lustigt med uvi, man får antibiotika så släpper smärtan i princip inom 1-2 timmar eller Iaf den absolut värsta smärtan. Hade ju så ont så jag kallsvettades. Lite sömn innan man ska upp med barnen igen.

• Summerchild
    Bimbim79 skrev 2017-05-19 00:56:43 följande:

Så då har vi ägnat 1,5 timme på förlossningen, 13 åringen fick va barnvakt t de små som redan somnat. Uvi big time, sammandragningar som inte ville gå över trots varmt bad och vila. Så ctg och urinprov, fick antibiotika direkt. De fick kämpa för att få lillplutt att sammarbeta han ligger med sin rygg mot min ryggrad så det tog en bra stund att få en adekvat kurva. Lustigt med uvi, man får antibiotika så släpper smärtan i princip inom 1-2 timmar eller Iaf den absolut värsta smärtan. Hade ju så ont så jag kallsvettades. Lite sömn innan man ska upp med barnen igen.

Åh nej. Vad hemskt... min ligger oxå rätt kan man säga neråt iaf... och jag är dum nog ska anstränga mig och straffet är täta sammandragningar och ibland smärtsamt. Men vila går det över för mig iaf. Ja hoppas inte nån bebis syns på flera veckor minst 5 eftersom jag bara är i v 29+1 :S
  • Summerchild

Ja å bimbim hur mår du nu då? Uvi har jag alltid haft ofta men låter så märkligt att det kan starta en förlossning. Ta hand om er.

• Sarus85

Usch din stackare!
  • Haiduchi

Fy det måste ha varit riktigt jobbigt, men allt är lugnt nu? Ska du få antibiotika tills bf nu?

Obehagligt med uvi, mm känner ju inte det fören det är riktigt långt gånget.

Ta hand om dig
  • Haiduchi
    Summerchild skrev 2017-05-19 01:45:25 följande:

Ja å bimbim hur mår du nu då? Uvi har jag alltid haft ofta men låter så märkligt att det kan starta en förlossning. Ta hand om er.

Det är det som är det farliga med uvi när man är gravid. Att det kan riskera för tidig födda barn och skulle det gå in i vårt blod så kan det skada barnet med.

Har själv väldigt lätt för uvi annars, innan grav. Så det tog inte lång tid att få tre på raken, går på antibiotika förebyggande sen typ feb.
  • Haiduchi

märks barnet ligger på rätt håll nu, många sparkar högt uppe i magen oxh känner av hennes hicka långt ner. Skönt.

Så nu har jag bokat tid hos sjukgymnast för att gå igenom oxh låna hem en tens för att klara av värkarbetet hemma.

Börjar sakta med säkert förbereda mig mentalt på vaginal förlossning oxh att vi faktiskt kommer ha en bebis här snart. Är så overkligt fortfarande.....

Idag går dottern sista dagen på fsk, sen ska hon ha långt sommarlov med mig. Boa inför bebis är vårt mission :)

• Bimbim79
    Haiduchi skrev 2017-05-19 09:04:47 följande:
    Fy det måste ha varit riktigt jobbigt, men allt är lugnt nu? Ska du få antibiotika tills bf nu?

Obehagligt med uvi, mm känner ju inte det fören det är riktigt långt gånget.

Ta hand om dig
    Nä får en kur, sen tar jag stickor hemma så skulle det vara så det behövs får jag väl en kur till. Har alltid haft sjukt lätt för att få uvi, räcker att jag slarvar med sömnen, blir lite kall, äter sött osv. Sover jag som jag ska dricker o får i mig c vitaminer så klarar jag mig.
    Mår kanon idag inte ont alls, men blir ju läskigt när smärtan kommer i vågor och i samband med sammandragningar. Vill juni te det ska dra igång riktigt än! Va väl kanske inte speciellt försiktig med mig själv när vi höll på i trädgården heller, man vill ju göra klart det man påbörjar. Men nu är maken ännu mer överbeskyddande ;) lär ju få sitta på rumpan resterande veckor han får ju typ panik om jag tar ett djupt andetag å undrar vad det är :/
  • Haiduchi
    Bimbim79 skrev 2017-05-19 09:17:55 följande:

Nä får en kur, sen tar jag stickor hemma så skulle det vara så det behövs får jag väl en kur till. Har alltid haft sjukt lätt för att få uvi, räcker att jag slarvar med sömnen, blir lite kall, äter sött osv. Sover jag som jag ska dricker o får i mig c vitaminer så klarar jag mig.

Mår kanon idag inte ont alls, men blir ju läskigt när smärtan kommer i vågor och i samband med sammandragningar. Vill juni te det ska dra igång riktigt än! Va väl kanske inte speciellt försiktig med mig själv när vi höll på i trädgården heller, man vill ju göra klart det man påbörjar. Men nu är maken ännu mer överbeskyddande ;) lär ju få sitta på rumpan resterande veckor han får ju typ panik om jag tar ett djupt andetag å undrar vad det är :/

Samma här, om jag inte klär på mig direkt när jag vaknar och ligger en stund i sängen i bara underkläder så får kg uvi. Också märkt just när jag äter mycket sött att jag har lätt att få det. Var nästan tal på att sätta mig förebyggande antibiotika för ett par år sen men det lugnade ner sig tills jag blev gravid. Trodde faktiskt inte det för med dottern för 6 år sen så blev min uvi mycket bättre när jag blev gravid med henne.
  • GrönaDruvan

Åh jobbigt! Men skönt att det går att få hjälp så snabbt ändå! Hoppas du slipper fler sådana turer till förlossningen innan det är dags.

Idag går jag in i vecka 34. Det är exakt 1 månad kvar tills Olle ska ut. Har bearbetat tanken lite nu att det blir vaginal förlossning. Hade ju tänkt att jag skulle få slippa den här smärtan denna gång, samtidigt känns det på ett sätt bra att slippa snitt. Jag har ju haft lätta förlossningar innan, så jag hoppas på det nu också. Bara Olle klarar förlossningen och att allt går bra så gör jag vad som helst.

Idag är killarnas sista dag på fritids,och mannens sista dag på jobbet ända till september! Så härligt att slippa vakna av hans klocka varje morgon kl.5....
    Jag jobbar 2 veckor till, sedan är det dags för mig också att gå hem...härligt!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny