• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Delilah2001
    noova87 skrev 2017-06-07 00:02:15 följande:

Ja du Södertälje, Västerås har väl osv. Karolinska och bb Stockholm har ju förlossning med men det är väl om samtliga i Stockholm är fulla. Kul om man behöver ligga ute med pengar för taxi till annan stad Lär ju inte bli billigt även om man skulle få igen dem.

Jag känner en som hamnade i Eskilstuna. Vet inte hur långt från Stockholm det ligger, men har fått för mig att det är en bit.
  • Summerchild
    Delilah2001 skrev 2017-06-07 00:11:33 följande:

Jag känner en som hamnade i Eskilstuna. Vet inte hur långt från Stockholm det ligger, men har fått för mig att det är en bit.

Jag har åkt 2 ggr sjuktaxi till västerås och från oxå.... ena gången 75kr ...8 mil bort och gratis 20 mil bort.... vet inte varför man skulle ordna taxi själv om man nu kontaktar sjukhuset först. Dom ordnar väl det än? LR har dom slutat med sjuktaxi ? Kolla upp det
  • Summerchild

Den som var 20 mil resa bort fick jag höra att det hade kostat 15.000kr som landstinget fick betala. Wow

• Sosozo
    narie24 skrev 2017-06-05 22:19:15 följande:

Ja dessvärre är man stockholmare.

Har delat rum vid båda förlossningarna och då är det klart att man vill hem. Vid andra förlossningen fick jag dock eget rum andra natten och det var så skönt! Mannen har aldrig fått stanna kvar men det var rätt skönt att få en natt med lillen innan man skulle hem till storasyster. Man får helt enkelt se hur det blir. Jag vill nog helst slippa lyssna på ngn annans bebis som skriker.

What, delat båda gångerna? Vart har du fött tidigare?
  • Leeandra
    abcdeg skrev 2017-06-06 23:30:37 följande:

Vad roligt! Det blir en liten pojke. Har ordnat säng, badbalja, lite kläder, stol och barnvagn är på gång.Blir en kombivagn. Det mesta blir begagnat eftersom ekonomin inte riktigt tillåter nytt. Dessutom har råden låtit att det är onödigt med nytt. Bärsele tänkte jag också ordna, har hört att många haft goda erfarenheter av sådana. Sjal vågar jag mig inte på det.

Hej och välkommen! Satsa på en ergonomisk sele ( fast sjal är inte så svårt som folk tror ) ist för en baby Björn som är hemsk för både förälder och barn.
  • Bimbim79

Första barnet hamnade på neo efter snitt, då låg jag i egen 2 sal i 2 dygn innan de vart tvungna att belägga den platsen. Blev rätt kul, va en klasskamrat till mig som jag inte träffat på några år. Där låg vi å pumpade tittade på dåliga tv och försökte läka. Va ju ensamstående då och hon hade barn hemma med sin man så det va rätt skönt att ha nån att prata med.
    Barn nr 2 hade jag egen sal första dygnet, sen ville jag bara hem. 3:e fick jag dela rum efter 5 timmar. Då ville jag hem direkt, hon bara grät för hennes man inte kunde stanna och barnet skrek för amningen krånglade för henne så då va det lugnare hemma. Blev ändå inte utskriven förrän dagen efter då läkaren inte hade tid.
    Denna gången hoppas jag iaf på eget rum första dygnet, då känns det ju ok att vara kvar, annars vill jag ju hem så fort som möjligt. Mina 2 nu yngsta 8 och 9 kommer vara hos sin pappa och tonåringen sköter ju sig själv så både jag å maken kan vila och mysa några dygn innan det är fullt hus igen :)

• Newbie84
    narie24 skrev 2017-06-06 22:14:06 följande:

Ja, vart hamnar man om det är fullt på Danderyd, Huddinge, SöS? Minns med dottern att det var tal om Uppsala.

Min bm sa att Södertälje är nyrenoverat och bra, annars kan det bli Västerås och Eskilstuna om Uppsala också är fullt...Gud börjat bli lite nervös inför detta att det ska vara fullt överallt
  • Newbie84
    Summerchild skrev 2017-06-07 01:02:48 följande:

Jag har åkt 2 ggr sjuktaxi till västerås och från oxå.... ena gången 75kr ...8 mil bort och gratis 20 mil bort.... vet inte varför man skulle ordna taxi själv om man nu kontaktar sjukhuset först. Dom ordnar väl det än? LR har dom slutat med sjuktaxi ? Kolla upp det

Man måste spara kvittona och sen får man ersättning för resan dit och hem minus typ 150kr sa de på förlossningskursen. Det viktiga är iaf att spara kvittot på ditvägen, sen ordnar de kanske med sjuktaxi hem
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-06-07 00:11:33 följande:
    Det tar en timme med tåg Sthlm-Eskilstuna, såklart lite längre med bil då. Bor och föder själv i Eskilstuna.
  • Delilah2001
    Summerchild skrev 2017-06-07 01:02:48 följande:

Aha ok. För egen del behövs dock inte, bor i Gbg och ska föda på östra, som ligger nära :)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny