BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Ja, det är jobbigt att känna såhär och det har jag inte känt med de andra två. Troligtvis spelar det väl in att hela graviditeten varit en oro och så svårt att tro på att det slutar väl...
Det ska inte vara någon ökad risk för komplikation för att den andra ska ut. Han är väl kanske 15-17 cm och säkert lite "ihopskrynklad" så han kommer ut lätt och troligtvis ihop med moderkakan. Det som kan hända är att inte moderkakan inte orkar med och att det kan bli en blödning, men sånt kan ju hända annars också... fast är sjukt nervös.
"Tyvärr" finns ju ingen återvändo nu, ut ska det på nåt sätt!!
Påtal om något helt annat! Snacka om att livet har känts så mycket enklare denna vecka! I helgen kom solen och värmen äntligen hit! Snön är helt borta från gräsmattorna och isen börjat släppa i kanterna! Det går äntligen att börja klä av sig och börja njuta av sommaren! Kände hur allt bara förändrades på en natt och jag vill inte bara ligga i sängen längre! Tänk vad mycket vädret kan göra med en:)
Idag har varit en sån gråt dag.....
börjar med att på profylaxkursen så har jag gråten i halsen hela tiden och när vi skulle testa att andas genom en värk, gick bra i måndags, så när mannen nyper till i låret så drog jag undan benet oxh slog bort hans hand. Blev så besviken på mig själv att jag inte klarade av det som alla andra oxh åter igen rädd för hur ska jag klara av smärtan så börjar gråta lite smått.
Kursledaren ser ju detta och precis när jag lugnat ner mig så kommer hon bort och liksom "blev det jobbig påminnelse"
Ja så bryter jag totalt ihop och grät typ nästan hela resten av kursen. Kul.
Sen var vi inne där positionskontroll av flickan.
Fick ligga med ctg först och bm känner lite snabbt oxh säger att det känns som huvudet är nere.
När läkaren sen kollar med ul så konstanterar hon snabbt att hon ligger i säte, så då bokar vi vändningsförsök imorgon.
Blev så paff så börjar gråta igen. De fråga om jag vill föda vaginalt, säger att jag vet inte längre men känner ändå att jag kommer ångra mig om jag inte ens försöker. 50 % chans att det lyckas imorgon.
Är helt mör och mentalt slut idag. Lyckas det inte imorgon så bokas snitt.