• Treansresa

BF Juli 2017 ny

Här samlas vi som har bf juli 2017!

Varmt välkommen

• Svar på tråden BF Juli 2017 ny
  • Summerchild
    acinnaleh skrev 2017-06-07 17:21:46 följande:

Pust och stånk. Är så galet trött senaste snart veckan men vet inte om det är pga grav eller att jag gjort för många saker. Känns som att jag skulle behöva sova några dar i sträck typ men jag sover jättedåligt just nu.

Idag gick jag in i v37 och snittet är planerat den 28/6 så Max 3v kvar. Nya magbilder eftersom det är start på ojämn vecka idag.

Nytt bm-besök i 36+2 på fredag eftersom vi skrev ny remiss till smvc istället för att sammanfatta grav under förra veckans besök. Hb var då 140 så det är inte därför jag är trött. Men gäsp alltså.

Den ser så lätt ut magen...du ser ut att få en liten mini :)
  • Treansresa

Bjuder på En vecka gammal bild så från 33+. Hoppas den klipper bort mitt ansikte nu! Annars bjuder jag på det:)

• Haiduchi
    LeyasMamma skrev 2017-06-07 21:57:27 följande:

Förstår att du är nervös, blir ju lite samma situation som för mig. Min lilla har också legat i säte. Får se på fredag nästa vecka om hon vänt sig. Annars bokar dom in vändningsförsök för oss med. Något som oroar mig inför det är om dom lätt lyckas vända henne, att hon ska snurra tillbaka till säte då hon snurrat ett par gånger. Hur skulle du känns inför ett eventuellt snitt? Eller kan du tänka dig föda i säte?

Också nervös att även om se lyckas så snurrar hon tillbaka och så märker man inte det fören man är inne och föder och får göra akut snitt.

De uteslöt vaginal sätesförlossning direkt för mig Då jag redan är snittad sen innan. Då var det ett katastrofsnitt.

Helt ärligt känns ett planerat snitt som en bättre idé fär oss.

Är nog mer skärrad av första förlossningen än vad vi trodde, både jag och min man. Jag är rädd för smärtan och han de att vi ska bli separerade igen. De sprang ju iväg med mig, kvar blev han i ca 30 min utan att få veta något, sen kom de med dottern och han blev sittandes med henne i några timmar helt själv. Tyckte personalen skötte det så dåligt för han.

Detta tär på oss hyfsat mycket, jag är stresskänslig.

Fogarna är hemska nu. Hade varit så skönt att få ett tidigt snitt datum och bara ha det gjort liksom. Kunna slappna av.

Får se hur det blir idag. Känns så där, tror jag kommer vara helt off, vaknat extremt tidigt inatt av väldigt ont i varenda fog, sitter Med min tens och försöker slappna av.

Hur känner du inför snitt eller föda i säte? Vill du helst vaginalt?
  • copycat

Hej. Nån som känner igen sig? Är i v 33 (32+3). I söndags när jag gjorde nr 2 fick jag ljusrött på pappret när jag torkade mig fram. Ingen smärta och inget som landade i trosan, kom bara på pappret när jag torkade mig. Fick komma in och de gjorde ctg samt ett vanligt ultraljud plus ett vaginalt ultraljud. Allt såg tiptop ut och min kropp visade inga tecken på att ha startat nånting. Stängd och lång fin tapp. Åkte hem. Det ljusröda försvann. Idag, torsdag, vaknar jag och gärning kissar och när jag torkar mig är det ljusrött igen. Har känt bebis röra sig. Vad kan det vara? Har ju en treåring som jag lyfter och busar med men....man börjar ju fundera...

• Treansresa
    copycat skrev 2017-06-08 07:50:41 följande:

Hej. Nån som känner igen sig? Är i v 33 (32+3). I söndags när jag gjorde nr 2 fick jag ljusrött på pappret när jag torkade mig fram. Ingen smärta och inget som landade i trosan, kom bara på pappret när jag torkade mig. Fick komma in och de gjorde ctg samt ett vanligt ultraljud plus ett vaginalt ultraljud. Allt såg tiptop ut och min kropp visade inga tecken på att ha startat nånting. Stängd och lång fin tapp. Åkte hem. Det ljusröda försvann. Idag, torsdag, vaknar jag och gärning kissar och när jag torkar mig är det ljusrött igen. Har känt bebis röra sig. Vad kan det vara? Har ju en treåring som jag lyfter och busar med men....man börjar ju fundera...

Det är ingen bristning som du har? Jag hade samma för någon vecka sedan fast ganska mycket ena dagen och då hade ett blodkärl sptuckit. Annars har jag ingen aning. Du kanske ska ringa din Bm och fråga?
  • narie24
    copycat skrev 2017-06-08 07:50:41 följande:

Jag fick en blödning vid nummer 2 vid två tillfällen för ca 10 veckor sedan. Åkte också in och kollade o allt såg bra ut. Tror ett blodkärl sprack för att jag pressade på ;). Det blir ju ofta så att man får pressa lite extra nu när man är hyfsat förstoppad.

Jag blödde som du bara när jag torkade mig. Obehagligt att se blod på pappret.
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-06-08 05:17:39 följande:

Också nervös att även om se lyckas så snurrar hon tillbaka och så märker man inte det fören man är inne och föder och får göra akut snitt.

De uteslöt vaginal sätesförlossning direkt för mig Då jag redan är snittad sen innan. Då var det ett katastrofsnitt.

Helt ärligt känns ett planerat snitt som en bättre idé fär oss.

Är nog mer skärrad av första förlossningen än vad vi trodde, både jag och min man. Jag är rädd för smärtan och han de att vi ska bli separerade igen. De sprang ju iväg med mig, kvar blev han i ca 30 min utan att få veta något, sen kom de med dottern och han blev sittandes med henne i några timmar helt själv. Tyckte personalen skötte det så dåligt för han.

Detta tär på oss hyfsat mycket, jag är stresskänslig.

Fogarna är hemska nu. Hade varit så skönt att få ett tidigt snitt datum och bara ha det gjort liksom. Kunna slappna av.

Får se hur det blir idag. Känns så där, tror jag kommer vara helt off, vaknat extremt tidigt inatt av väldigt ont i varenda fog, sitter Med min tens och försöker slappna av.

Hur känner du inför snitt eller föda i säte? Vill du helst vaginalt?

Hoppas det går bra idag. Säkert kommer det lösa sig till det bästa. Antingen vänds hon och det funkar eller så kanske du ska snacka med dem om snitt? Om du skulle känna dig tryggare med det? Är det själva ovissheten och det eventuellt spontana du är orolig för?
  • Vet hur det känns

Nu har jag varit på ultraljud. V 32+3 bebis vägde 2200g och var 8% över medel. Moderkakan låg bra och bebis ligger med huvudet ner och ryggen åt vänster sida och benen åt höger. Frågade om kön igen.. fick göra UL hos en annan som jag aldrig varit hos...hon frågade först vad dom andra sagt det varit.. pojke sa då jag i v 18 och v20.. hon sa.. mjaaa, njaaa det ser nog ut som en pojke. Är det en pojke?? Ja sa hon då. Hoppas hon har rätt annars dör jag på förlossningen.. allt köpt i blått.. hahah skulle vara så typiskt! Inte så lång tid kvar nu..

Svar på tråden BF Juli 2017 ny