• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Anonym (Symtom)

Tack för alla svar :) jo, jag kan inte göra så mycket mer än att vänta. Tiden får utvisa om det är pos/neg! Känner mig inte fullt lika tokig när jag ser ett streck nu i alla fall ;)

• Provence1

Bim 9 mars

Har haft spottings o tror nidblödning den här veckan...lite bruna flygningar Hade värk i 2 dgr i samband med det o lite ömma bröst o lite molvärk som kommer och går

Vad tror ni? Vad har ni för symtom?

• Anonym (Symtom)
    Milou3 skrev 2017-03-02 16:25:17 följande:

Ser nåt väldigt svagt men hört om spökstreck på cb så skulle nog vänta någon dag och testa igen och även testa med annat märke. Hur många dagar efter äl är du?

Om jag skulle vara gravid tror jag att ägget fäste den 18/2, precis vilken dag som äl var har jag ingen koll på då jag inte använder mig av äl-tester :)
  • Mariiieee

Undrar hur knäpp kroppen eller rättare sagt sinnet kan vara? Satt i fika rummet på jobbet och fick en känsla "nu är jag gravid" sen dess har mina bröst börjat att sticka. Livmodertappen är jätte konstigt, aldrig känt den så. Som om den vore kortare på "baksidan" känns nästan lite mjuk. Ska hålla mig att testa till lördag.

• Milou3
    Provence1 skrev 2017-03-02 18:29:52 följande:

Bim 9 mars

Har haft spottings o tror nidblödning den här veckan...lite bruna flygningar Hade värk i 2 dgr i samband med det o lite ömma bröst o lite molvärk som kommer och går

Vad tror ni? Vad har ni för symtom?

Vilken dag efter äl hade du nidblödning tror du?

Jag har haft molvärk varje dag sedan dagen efter äl. Mest på kvällar men även under dagen och i bland rejält så nästan så jag blir orolig och tror att nåt borde kollas upp :/

Har fortfarande ett bröst som är ömt och ådrigt. Det andra heeelt som vanligt. Är sjukt trött men har ju b12 brist så det har sin förklaring. Annars mår jag oförskämt bra :) äl+7 och bim-8
  • Anonym ((Första försöket))
    Mariiieee skrev 2017-03-02 18:37:02 följande:

Undrar hur knäpp kroppen eller rättare sagt sinnet kan vara? Satt i fika rummet på jobbet och fick en känsla "nu är jag gravid" sen dess har mina bröst börjat att sticka. Livmodertappen är jätte konstigt, aldrig känt den så. Som om den vore kortare på "baksidan" känns nästan lite mjuk. Ska hålla mig att testa till lördag.

Kanske bara jag som är knäpp och nojig, men blir du inte rädd att "störa" ägget om du är där och pillar där ägget ska fästa? :P jag vet, kroppen fungerar inte så och man kan ha sex osv. utan att förstöra något, men ändå ^^
  • Mariiieee
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-02 18:43:56 följande:

Kanske bara jag som är knäpp och nojig, men blir du inte rädd att "störa" ägget om du är där och pillar där ägget ska fästa? :P jag vet, kroppen fungerar inte så och man kan ha sex osv. utan att förstöra något, men ändå ^^

Nej då, ägget fäster ju livmodern inte på tappen. Vi hade sex igår kväll iallafall så då är det ju kört
  • RebeccaLouise

Jag har alltid känt på min tapp för då vet jag vad som sker, min tapp va lite framåt i helgen då jag hade nidblödningen och i måndags morse va den helt bakåt och sen dess har den vart de.

Min är alltid framåt när jag ska blöda, så inför mens är den tydligt öppen och framåt och när jag är gravid är den bak.

När jag sen är i vecka 37+ vänder sig min tapp framåt igen och mina barn är alla födda 36+5 38+0 och 38+1

• Anonym ((Första försöket))
    RebeccaLouise skrev 2017-03-02 18:56:01 följande:

Jag har alltid känt på min tapp för då vet jag vad som sker, min tapp va lite framåt i helgen då jag hade nidblödningen och i måndags morse va den helt bakåt och sen dess har den vart de.

Min är alltid framåt när jag ska blöda, så inför mens är den tydligt öppen och framåt och när jag är gravid är den bak.

När jag sen är i vecka 37+ vänder sig min tapp framåt igen och mina barn är alla födda 36+5 38+0 och 38+1

Intressant!
  • FyrAAAA
    Anonym (Symtom) skrev 2017-03-02 16:22:50 följande:

Känns nästan pinsamt att fråga, men det är bara jag som ser det här strecket va?

??

Ser också en skugga! Hoppas hoppas! Hur många dagar efter äl är du på? Funderar själv på att testa med ett cb early imorgon på äl+11...
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017