• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Anonym ((Första försöket))
    Mariiieee skrev 2017-03-02 18:54:24 följande:
    Nej då, ägget fäster ju livmodern inte på tappen. Vi hade sex igår kväll iallafall så då är det ju kört
    Sorry, slarvigt uttryckt :P never mind :P
  • Anonym (förstaförsöket)
    RebeccaLouise skrev 2017-03-02 18:56:01 följande:

Jag har alltid känt på min tapp för då vet jag vad som sker, min tapp va lite framåt i helgen då jag hade nidblödningen och i måndags morse va den helt bakåt och sen dess har den vart de.

Min är alltid framåt när jag ska blöda, så inför mens är den tydligt öppen och framåt och när jag är gravid är den bak.

När jag sen är i vecka 37+ vänder sig min tapp framåt igen och mina barn är alla födda 36+5 38+0 och 38+1

Intressant! Jag har aldrig tänkt på var min tapp sitter förrän nu. Kände igår att den är så bak (och ganska långt upp) som den bara kan vara så jag kunde inte komma åt och känna öppningen. Men den kanske kan vända framåt på bara någon dag (?) och så är mensen plötsligt där. Jag är på ÄL 13 nu, och mensen kommer säkert imorgon och gör mig himla besviken. Alla mina symptom börjar försvinna så det är därför jag misstänker att det inte lyckades denna gång.

Är din tapp bakåtvänd även vid andra tillfällen i cykeln? T.ex. mellan mens och ÄL.

Från och med nu ska jag börja känna på min tapp. Bra kunskap!
  • RebeccaLouise
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-03-02 19:37:14 följande:

Intressant! Jag har aldrig tänkt på var min tapp sitter förrän nu. Kände igår att den är så bak (och ganska långt upp) som den bara kan vara så jag kunde inte komma åt och känna öppningen. Men den kanske kan vända framåt på bara någon dag (?) och så är mensen plötsligt där. Jag är på ÄL 13 nu, och mensen kommer säkert imorgon och gör mig himla besviken. Alla mina symptom börjar försvinna så det är därför jag misstänker att det inte lyckades denna gång.

Är din tapp bakåtvänd även vid andra tillfällen i cykeln? T.ex. mellan mens och ÄL.

Från och med nu ska jag börja känna på min tapp. Bra kunskap!

Ja när jag inte är gravid så kan den stundtals vara bakåt tex efter äl, sen när de inte tagit sig så vänder den sig till någon dag innan mens lixom.

Jag har knappt några symtom förutom molvärk/växtvärk, lite svullna bröst och vårtor. Jag plussade i måndags :)

Då va de äl + 14, fick så svagt att de inte syntes på äl + 13 så du borde se snart.

Allt beror ju oxå på när ditt ägg fäster.

Mitt fäste på äl+10 om jag ska utgå från strålande smärtan och att nidblödningen startade då.

Så jag kunde inte få + Tidigare än äl+14

Jag håller tummarna för dig
  • Anonym (förstaförsöket)
    RebeccaLouise skrev 2017-03-02 20:10:36 följande:
    Ja när jag inte är gravid så kan den stundtals vara bakåt tex efter äl, sen när de inte tagit sig så vänder den sig till någon dag innan mens lixom.

Jag har knappt några symtom förutom molvärk/växtvärk, lite svullna bröst och vårtor. Jag plussade i måndags :)

Då va de äl + 14, fick så svagt att de inte syntes på äl + 13 så du borde se snart.

Allt beror ju oxå på när ditt ägg fäster.

Mitt fäste på äl+10 om jag ska utgå från strålande smärtan och att nidblödningen startade då.

Så jag kunde inte få + Tidigare än äl+14

Jag håller tummarna för dig
    Tack för allt du delar med dig och tack för tummarna!

Jag tappade hoppet idag när jag fick en brunaktig flytning på förmiddagen. Brukar få det före mens. Blev verkligen jätteledsen. Men jag har inte fått någon mer sådan flytning sen dess. Så kanske finns en liten möjlighet fortfarande.

Nu kände jag på tappen igen, och den verkar ha gömt sig ännu mer nu. Kan inte nå den alls för att den är så sjukt bakåtvänd. Och nu kom plötsligt mensvärken tillbaka igen.

Jag har inte haft några nidblödningar så jag har ingen aning om vilken dag ägget i så fall ska ha fäst.
  • mickipicki

Jag har fortfarande inte fått mens idag. Får alltid mens regelbundet annars på dag 27 (eller ÄL +12). SuperNegativt på gravtest imorse. Stick o hugg i livmoder o ömma bröst. Får säkert mens imorgon men jag hoppas ändå litegrann... även om det är kört

• Isvattenis
    mickipicki skrev 2017-03-02 21:06:38 följande:

Jag har fortfarande inte fått mens idag. Får alltid mens regelbundet annars på dag 27 (eller ÄL +12). SuperNegativt på gravtest imorse. Stick o hugg i livmoder o ömma bröst. Får säkert mens imorgon men jag hoppas ändå litegrann... även om det är kört

Håller verkligen tummarna för dig !!
  • Provence1
    Milou3 skrev 2017-03-02 18:40:50 följande:

Vilken dag efter äl hade du nidblödning tror du?

Jag har haft molvärk varje dag sedan dagen efter äl. Mest på kvällar men även under dagen och i bland rejält så nästan så jag blir orolig och tror att nåt borde kollas upp :/

Har fortfarande ett bröst som är ömt och ådrigt. Det andra heeelt som vanligt. Är sjukt trött men har ju b12 brist så det har sin förklaring. Annars mår jag oförskämt bra :) äl+7 och bim-8

På äl +5-6
  • Mariiieee
    RebeccaLouise skrev 2017-03-02 18:56:01 följande:

Jag har alltid känt på min tapp för då vet jag vad som sker, min tapp va lite framåt i helgen då jag hade nidblödningen och i måndags morse va den helt bakåt och sen dess har den vart de.

Min är alltid framåt när jag ska blöda, så inför mens är den tydligt öppen och framåt och när jag är gravid är den bak.

När jag sen är i vecka 37+ vänder sig min tapp framåt igen och mina barn är alla födda 36+5 38+0 och 38+1

Wow coolt! Tack för att du delar med dig
  • Mimipig

Plötsligt har jag fått vansinnigt mycket finnar, i sådana mängder att det är brutalt tonårsångestfejs, men även på bröstet och ryggen. Jag har inga finnar annars. Måste vara hormoner - men vilka? Är det vid ÄL som man blir finnig? Vid mens? Vid graviditet? aldrig haft då här förut.

• JessK
    Mimipig skrev 2017-03-02 23:09:55 följande:

Plötsligt har jag fått vansinnigt mycket finnar, i sådana mängder att det är brutalt tonårsångestfejs, men även på bröstet och ryggen. Jag har inga finnar annars. Måste vara hormoner - men vilka? Är det vid ÄL som man blir finnig? Vid mens? Vid graviditet? aldrig haft då här förut.

Jag får d strax innan mens :-\ dock inte på rygg osv. Men man kan säkert få det om man är gravid också. Är ju mycket hormoner då mä
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017