• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • PlusLängtan
    emmafrick skrev 2017-05-15 07:41:49 följande:

Haha jaa verkligen, min mamma visste ju om det.. och jag pratade med henne.. mitt i köket fullt av släktingar XD några blängde lite nyfiket på mig så tänkte att det var lika bra att avslöja xD vilken vecka är du i då? Åh när hade ni tänkt berätta? :)

Haha, då förstår jag att du berättade. Vecka 12 nu. Vi tänkte berätta om ett par veckor, när det känns säkrare. Har flera missfall bakom oss, sena också. Så det känns bra att vänta lite till. Blir bara jobbigt om det inte skulle gå vägen...
  • MmVb
    Jossi skrev 2017-05-16 20:44:47 följande:
    Ja även om kläder är kläder är det ju kul att ha nåt lite tjejigare. Med dottern undvek jag rosa och lullull, mest för att det blev en fix idé att hon inte skulle bli en typisk "tjej". Men nu är jag så mycket äldre och visare (haha) så nu kör jag på det jag tycker är fint. ;)

Vi bor i Fyrby, vid gamla Eneby bollklubb ungefär. :)
    Aah speciellt efter att ha haft riktigt pojkiga kläder nu i 6 år,haha! 
    Ja men det låter som en sund tanke ;) 
    Lite rosa kommer man ju vilja ha om det är en tjej,men hon kommer även få ärva vissa av storebrorsornas kläder =) Aha men fyrby känner jag till,bodde där ett tag när jag va liten =) 
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-17 08:42:57 följande:
    Haha, då förstår jag att du berättade. Vecka 12 nu. Vi tänkte berätta om ett par veckor, när det känns säkrare. Har flera missfall bakom oss, sena också. Så det känns bra att vänta lite till. Blir bara jobbigt om det inte skulle gå vägen...
    Det är klart, missfall sitter väl kvar mentalt kan jag tänka mig, det gör det iallafall på mig, jag hade ett tidigt missfall i förra graviditeten (en tvillinggraviditet från början) och oron satt kvar hela graviditeten ut även om jag slapp avsluta graviditeten (förutom de 2 vidriga veckorna när jag inte visste att det fanns en kvar).. oron sitter ju i huvudet även vid denna graviditeten men för mig var det väldigt skönt att berätta för då kunde jag sluta gömma magen! Kroppen är så flexibel denna gången (och jag är så otränad, haha) så såfort jag äter/dricker så ser jag höggravid ut xD

Morgon vs kväll, samma dag på bilden ????
  • emmafrick

Nähe, bilden ville inte vara med men magen är iaf i princip platt på morgonen och ju mer jag äter åh dricker desto mer gravid blir jag, åh fram tills kvällen så är jag som en boll ;) sen börjar det om dagen efter!

• NinnaE
    emmafrick skrev 2017-05-17 19:06:08 följande:

Nähe, bilden ville inte vara med men magen är iaf i princip platt på morgonen och ju mer jag äter åh dricker desto mer gravid blir jag, åh fram tills kvällen så är jag som en boll ;) sen börjar det om dagen efter!

Det där känner jag väl igen mig i! :) Fast de senaste dagarna har magen inte varit borta på morgonen. Så nu är den nog här på allvar! Gulp! Är i v 16 (snart 17).
  • Quakis
    Frökenolson skrev 2017-05-16 21:10:34 följande:

Kan inte skicka till dig heller ... :(

Konstigt.. det står att din sida är privat när man går in på din sida. Men får väl outa mig här då :p Annika Karlsson från Timrå född90 och har envisningsbild på mig och min sambo med röda flytvästar :p
  • PlusLängtan
    emmafrick skrev 2017-05-17 19:03:13 följande:

Det är klart, missfall sitter väl kvar mentalt kan jag tänka mig, det gör det iallafall på mig, jag hade ett tidigt missfall i förra graviditeten (en tvillinggraviditet från början) och oron satt kvar hela graviditeten ut även om jag slapp avsluta graviditeten (förutom de 2 vidriga veckorna när jag inte visste att det fanns en kvar).. oron sitter ju i huvudet även vid denna graviditeten men för mig var det väldigt skönt att berätta för då kunde jag sluta gömma magen! Kroppen är så flexibel denna gången (och jag är så otränad, haha) så såfort jag äter/dricker så ser jag höggravid ut xD

Morgon vs kväll, samma dag på bilden ????

Usch, ja missfall är bland det jobbigaste jag har varit med om. Och haft 3 innan det äntligen gick vägen 4e gången. Nu är jag gravid för 5e gången, oron är stor även fast det gick bra den 4e gången...

Jag tolkade det som att den ena tvillingen överlevde? Det måste ha varit en konstig känsla att bearbeta - förlusten av den ena och glädjen över den andra...

Haha. Väldigt vilken skillnad morgon och kväll. Min syns inte än.
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-17 21:05:21 följande:
    Usch, ja missfall är bland det jobbigaste jag har varit med om. Och haft 3 innan det äntligen gick vägen 4e gången. Nu är jag gravid för 5e gången, oron är stor även fast det gick bra den 4e gången...

Jag tolkade det som att den ena tvillingen överlevde? Det måste ha varit en konstig känsla att bearbeta - förlusten av den ena och glädjen över den andra...

Haha. Väldigt vilken skillnad morgon och kväll. Min syns inte än.
    NinnaE, mysigt med bebismage! Jag blir nog stor som ett hus denna gången om man jämför med första.. lite skrämmande xD

PlusLängtan håller tummar och tår! Sägs ju att det minskat efter v 12-13 eftersom allt är skapat då.. så 4e graviditeten fick du första barnet och nu är det 5e?

Aah precis, njae, det var min första graviditet och det var i v.7 så var ju väldigt tidigt, blev mer chock och lycka över att jag fortfarande var gravid 2 v senare än sorg över att vi hade förlorat en. Mådde skit de 2v åh gick typ till jobbet men inte mer (fick dessutom missfall på jobbet så fick köpa bindor och fortsätta jobba) så jag räknar det nästan inte som ett "riktigt" missfall eftersom jag slapp avsluta graviditeten, så brukar inte jämföra mig med dem som haft missfall och som måste avsluta graviditeten för det kan jag inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara :(

Skönt att det inte syns än eftersom ni inte ville berätta än :)
  • Nadis89

Hej:) jag skulle också vilja vara med i Facebook gruppen.. vem ska jag skicka till?

Svar på tråden BF november 2017