• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • Myysan
    Nina 204 skrev 2017-05-19 19:46:09 följande:

E jätte orolig.. Ska berätta för min chef på måndag att jag är gravid.. jag har bara tjänst till den 16 juni men hon har sagt att jag får stanna kvar till hösten, men har inte skrivit på några papper än om det.. hon han väl inte bryta ett muntligt löfte?

Man har ingen skyldighet att berätta för arbetsgivaren förrän 2 månader innan förlossning. I vissa städer är det 3 månader innan.
  • PlusLängtan
    Myysan skrev 2017-05-19 21:35:13 följande:

Varit på kub idag och allt såg bra ut. Nu känner man sig lite lugnare :)

Vad skönt att allt såg bra ut!
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-19 18:57:39 följande:
    Det är spännande, men lite läskigt, man är ju lite orolig att inte se en levande eller frisk bebis. Men det försöker jag att inte tänka på. Oro är ju knappast något man behöver mer av..

Jo det sätter lite spår. Jag trodde aldrig att det skulle gå vägen efter det 3e missfallet. Självklart har det hjälpt att tänka att kroppen stötte bort något som inte stod rätt till, men det var för stunderna en klen tanke.

Åh gullig du är. Det fick mig att le att du skrev så. Tack!!

Hur mår du och vilken vecka är du i nu?
    Jag mår peppar peppar bättre nu, vissa sagt är fortfarande skit men börjar få fler bra dagar nu (äter en postafen på morgonen åh har alltid seaband i närheten) så hoppas att det fortsätter att blir bättre åh bättre nu :p är i v. 14 idag (13+0)

Du borde oxå vara i i typ v 12-15 nånstans va om du ska göra kub? Ångrar att vi inte gör det men sambon ville inte betala 2k för det, jag är inte i någon riskgrupp åh sambon vägrar göra abort om nåt skulle visa sig ändå så då ville jag inte veta.. men är en liten ångestkänsla eftersom jag märker att kub är mycket vanligare nu än när jag var gravid med sonen (2år) ..
  • PlusLängtan
    emmafrick skrev 2017-05-20 07:35:01 följande:

Jag mår peppar peppar bättre nu, vissa sagt är fortfarande skit men börjar få fler bra dagar nu (äter en postafen på morgonen åh har alltid seaband i närheten) så hoppas att det fortsätter att blir bättre åh bättre nu :p är i v. 14 idag (13+0)

Du borde oxå vara i i typ v 12-15 nånstans va om du ska göra kub? Ångrar att vi inte gör det men sambon ville inte betala 2k för det, jag är inte i någon riskgrupp åh sambon vägrar göra abort om nåt skulle visa sig ändå så då ville jag inte veta.. men är en liten ångestkänsla eftersom jag märker att kub är mycket vanligare nu än när jag var gravid med sonen (2år) ..

Åh vad skönt att du märker lite förbättring. Man får vara glad för det lilla och tänka på att det kommer att vända förr eller senare. Klen tröst mitt i det dock... Jag är i v 13 (12+2). Vi gjorde inte KUB med första, men blev erbjudna nu, så vi tackade ja. Jag tror det blir mer och mer vanligt att man blir erbjuden, vet flera som blivit det nu sista tiden... Du ska inte känna ångest över att inte göra det, du får ju se bebisen om några veckor på RUL :)
  • EmilyTh

Hej! Jag skulle vilja hoppa in i FB gruppen för förstföderskor, någon jag kan skicka PM till som kan lägga till mig? :)

• Klittpirr
    Hej! Går in i vecka 15 idag och bf 17 november (enligt app). Illamåendet sitter kvar sen vecka 6 och jag har gått ner lite i vikt sen förra månaden. Har lite lågt järnvärde men barnmorskan sa att det inte var någon fara, hon har däremot bokat tid snart igen för att kolla och nämnde mitt låga värde 3456ggr under en kvart lite stressat, så vet inte riktigt om det är lugnt eller farligt..? Hon verkade nojjig. Tar redan tabletter så får se hur det går. Någon annan som har något lågt värde? 

Skulle också vilja skicka ett pm för gruppen med förstföderskor på fb, vem skriver jag till?? 
    Glad 

• MmVb
    NinnaE skrev 2017-05-19 20:43:00 följande:
    Okej! Då är det inte bara jag.
    Tog upp det med förlossningsläkaren idag och ska lämna urinprov på måndag.
    Nejdå det är ingen fara och enligt erfarenhet och vad det står på nätet så är det ingen fara så länge inte sammandragningarna gör ont :)
  • catarina.228
    Nina 204 skrev 2017-05-19 14:43:10 följande:

Jag mår likadant som dig, var på inskrivning igår hos barnmorskan.. är i vecka 12 nu och mår riktigt dåligt varje dag och spyr hela eftermiddagarna.. barnmorskan ville att jag skulle läggas in på sjukhus för att liksom låta magen vila och då så hon att illamåendet skulle bli bättre. Men vet inte...

Hur går det för dig Nina 204?

Efter att jag legat inne med dropp i två hela dygn och dessutom fått utskrivet lergegan Comp så mår jag faktiskt bättre. Är fortfarande svag och illamående men kräks inte och kan äta betydligt mer nu. Att få dropp var typ den bästa känslan på länge för mig. Hoppas du har fått hjälp att må bättre!

Att jag mår bättre kanske också beror på att jag nu är i vecka 15 och det börjar vända. Kämpa på!
  • Brago87

Hej alla,

Jag är Sambo1987 som var aktiv tidigare i tråden. Jag har helt glömt bort vilken mejl och lösenord jag använde till kontot och har äntligen hittat orken för att skapa ett nytt.

Går in i vecka 15 (14+0) idag och gjorde KUB för några veckor sedan. Fick se en sprattlande liten sak som gjorde kullerbyttor och fick fina siffror på testen. Jag känner att jag börjar bli mer människa igen. Tröttheten är fortfarande här men illamåendet har lugnat ner sig. Jag känner det fortfarande men får behålla maten :)

Har även berättat för min nya arbetsgivare, har ju bara jobbat lite mer än 2 månader och är fortfarande provanställd och hon blev bara glad. Otroligt skönt att ha det gjort även om jag inte behövde säga något enligt lag!

• PlusLängtan

Välkommen tillbaka, Brago87 :)

Vi är inte så många kvar här tror jag. Men några är vi allt :) Skönt att allt verkar bra för dig! :)

Svar på tråden BF november 2017