• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • catarina.228

Hej!

Jag är nu i vecka 14 och mår superdåligt. Har rasat i vikt och inte kunnat behålla någon mat eller vätska på nästan en hel vecka. Har nu fått ligga på sjukhus i några dagar med dropp för att få i mig något.. kan inte kräkningarna sluta snart? Någon som känner igen sig och mått lika dåligt som jag?

Blir galen av att må såhär.. skulle vara skönt att prata med någon som förstår. ??

• PlusLängtan
    emmafrick skrev 2017-05-18 02:08:04 följande:

PlusLängtan håller tummar och tår! Sägs ju att det minskat efter v 12-13 eftersom allt är skapat då.. så 4e graviditeten fick du första barnet och nu är det 5e?

Aah precis, njae, det var min första graviditet och det var i v.7 så var ju väldigt tidigt, blev mer chock och lycka över att jag fortfarande var gravid 2 v senare än sorg över att vi hade förlorat en. Mådde skit de 2v åh gick typ till jobbet men inte mer (fick dessutom missfall på jobbet så fick köpa bindor och fortsätta jobba) så jag räknar det nästan inte som ett "riktigt" missfall eftersom jag slapp avsluta graviditeten, så brukar inte jämföra mig med dem som haft missfall och som måste avsluta graviditeten för det kan jag inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara :(

Skönt att det inte syns än eftersom ni inte ville berätta än :)

Ja det känns bra att vi kommit så långt. Men än känner jag mig inte riktigt säker på detta. Ska göra KUB om en vecka ungefär, och hoppas att vi får gott resultat och kan berätta efter det! Ser fram emot att se våran lilla!

Precis, 4e graviditeten fick vi vårat första barn och nu är det graviditet nummer 5.

Jag förstår att du inte klassar det som ett missfall eftersom ni fick ett barn. Den glädjen stod väl över det andra! Som tur är.

Jag sörjer inte dom barn vi inte fick pga våra missfall, vi har ett fantastiskt barn idag som vi garanterat inte haft då. Men det var en stor sorg, och jobbigt utan dess like när det hände.
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-18 20:36:33 följande:
    Ja det känns bra att vi kommit så långt. Men än känner jag mig inte riktigt säker på detta. Ska göra KUB om en vecka ungefär, och hoppas att vi får gott resultat och kan berätta efter det! Ser fram emot att se våran lilla!

Precis, 4e graviditeten fick vi vårat första barn och nu är det graviditet nummer 5.

Jag förstår att du inte klassar det som ett missfall eftersom ni fick ett barn. Den glädjen stod väl över det andra! Som tur är.

Jag sörjer inte dom barn vi inte fick pga våra missfall, vi har ett fantastiskt barn idag som vi garanterat inte haft då. Men det var en stor sorg, och jobbigt utan dess like när det hände.
    Spännande att få se bebisen!! :))

Jaa nä det är klart att man inte tänker så men själva processen att vara gravid, tvingas avbryta den, åh sen börja om igen känns som att det kan sätta lite spår mentalt. Enda trösten man har då är ju att oftast är det pga att något har utvecklats fel och kroppen avslutar graviditeten själv, men det är ju en klen tröst när det väl händer.. blir dock väldigt glad av att höra att du fått två graviditeter på rad nu, låter töntig men man gläds lite med/för er :)
  • MmVb
    NinnaE skrev 2017-05-18 20:02:38 följande:

Någon annan som känner av sammandragningar redan?

Ja jag känner av ganska mycket sammandragningar vissa dagar :) är i v15,snart v16
  • Nina 204
    catarina.228 skrev 2017-05-18 19:12:02 följande:

Hej!

Jag är nu i vecka 14 och mår superdåligt. Har rasat i vikt och inte kunnat behålla någon mat eller vätska på nästan en hel vecka. Har nu fått ligga på sjukhus i några dagar med dropp för att få i mig något.. kan inte kräkningarna sluta snart? Någon som känner igen sig och mått lika dåligt som jag?

Blir galen av att må såhär.. skulle vara skönt att prata med någon som förstår. ??

Jag mår likadant som dig, var på inskrivning igår hos barnmorskan.. är i vecka 12 nu och mår riktigt dåligt varje dag och spyr hela eftermiddagarna.. barnmorskan ville att jag skulle läggas in på sjukhus för att liksom låta magen vila och då så hon att illamåendet skulle bli bättre. Men vet inte...
  • PlusLängtan
    emmafrick skrev 2017-05-18 21:55:01 följande:

Spännande att få se bebisen!! :))

Jaa nä det är klart att man inte tänker så men själva processen att vara gravid, tvingas avbryta den, åh sen börja om igen känns som att det kan sätta lite spår mentalt. Enda trösten man har då är ju att oftast är det pga att något har utvecklats fel och kroppen avslutar graviditeten själv, men det är ju en klen tröst när det väl händer.. blir dock väldigt glad av att höra att du fått två graviditeter på rad nu, låter töntig men man gläds lite med/för er :)

Det är spännande, men lite läskigt, man är ju lite orolig att inte se en levande eller frisk bebis. Men det försöker jag att inte tänka på. Oro är ju knappast något man behöver mer av..

Jo det sätter lite spår. Jag trodde aldrig att det skulle gå vägen efter det 3e missfallet. Självklart har det hjälpt att tänka att kroppen stötte bort något som inte stod rätt till, men det var för stunderna en klen tanke.

Åh gullig du är. Det fick mig att le att du skrev så. Tack!!

Hur mår du och vilken vecka är du i nu?
  • Nina 204

E jätte orolig.. Ska berätta för min chef på måndag att jag är gravid.. jag har bara tjänst till den 16 juni men hon har sagt att jag får stanna kvar till hösten, men har inte skrivit på några papper än om det.. hon han väl inte bryta ett muntligt löfte?

• NinnaE
    MmVb skrev 2017-05-19 09:15:04 följande:
    Ja jag känner av ganska mycket sammandragningar vissa dagar :) är i v15,snart v16
    Okej! Då är det inte bara jag.
    Tog upp det med förlossningsläkaren idag och ska lämna urinprov på måndag.
  • Myysan

Varit på kub idag och allt såg bra ut. Nu känner man sig lite lugnare :)

Svar på tråden BF november 2017