• celz

BF november 2017

Hej alla! Förmodligen är jag en av de första som plussat och räknat ut BF i november i år. Min app säger BF 1/11. :)

Jag plussade idag, 20/2 på BIM-3.

Mycket spännande det här! Ser fram emot att få sällskap i tråden. :)

• Svar på tråden BF november 2017
  • Myysan

Jag provade att sluta med mina tabletter idag. Men det gick inte så bra. Blev illamående igen så det var bara till börja på dom igen. Är i v 13+4 hoppas på att kunna sluta med dom snart så att det inte håller i sig hela graviditeten. Ska göra tidigt glukos belastning för att jag låg på gränsen sist jag var gravid. Får se ifall vi kan göra det nästa vecka eller måste vänta lite till.

• emmafrick
    Myysan skrev 2017-05-25 16:16:10 följande:

Jag provade att sluta med mina tabletter idag. Men det gick inte så bra. Blev illamående igen så det var bara till börja på dom igen. Är i v 13+4 hoppas på att kunna sluta med dom snart så att det inte håller i sig hela graviditeten. Ska göra tidigt glukos belastning för att jag låg på gränsen sist jag var gravid. Får se ifall vi kan göra det nästa vecka eller måste vänta lite till.

Räckte att jag sa för någon dag sen att "jag börjar må bättre nu" åh tadaaa så kom det regelbundna illamåendet som ett brev på posten, hann inte ens prova utan tabletter :( är i 13+6 idag så hoppas att det vänder på riktigt snart :(( hoppas det släpper för dig oxå snart!!
  • Myysan
    emmafrick skrev 2017-05-26 22:30:38 följande:
    Räckte att jag sa för någon dag sen att "jag börjar må bättre nu" åh tadaaa så kom det regelbundna illamåendet som ett brev på posten, hann inte ens prova utan tabletter :( är i 13+6 idag så hoppas att det vänder på riktigt snart :(( hoppas det släpper för dig oxå snart!!
    Tur att det finna tabletter iallafall :)
  • Pyrla

Hej,

Vill gärna bli tillagd i Fb gruppen :)

Väntar första barnen (tvillingar) med bf 20 nov :)

• virdne

Hej hej! Hoppar in i denna gruppen! Har klivit in i v16 och väntar vårat andra barn. Enligt appen är jag beräknad 17 nov, men denna gången är det lite ovisst när senaste mensen var så vi väntar med spänning inför ultraljudet i midsommarveckan för att se hur långt gången jag är! Mår hittills förvånansvärt bra. Inget direkt illamående (förutom när jag försökt ta vitamintabletter..) men är ganska trött. I förra graviditeten mådde jag väldigt illa under denna perioden och kunde knappt äta något annat än nudlar.. Och den gången fick vi en dotter. Så enligt "old wives tales" kan det betyda att vi väntar en son. Haha, oavsett kön är bebisen varmt välkommet! Men det vore ju lite kul om det visade sig stämma xD

• NinnaE

Välkommen! :) Skönt att du mår bra!

V 18 för mig och andra barnet (där av större än vid första) och inget är bekvämt i klädväg tycker jag. Byxorna med bred, tjock mudd som täcker hela magen och slutar under brösten blir så varma och obekväma. Vill inte ha ngn som sitter åt så uppe på magen.
    Ngn som känner igen sig?
    Ngn med tips? :)

• emmafrick
    NinnaE skrev 2017-05-30 09:28:37 följande:

Välkommen! :) Skönt att du mår bra!

V 18 för mig och andra barnet (där av större än vid första) och inget är bekvämt i klädväg tycker jag. Byxorna med bred, tjock mudd som täcker hela magen och slutar under brösten blir så varma och obekväma. Vill inte ha ngn som sitter åt så uppe på magen.
    Ngn som känner igen sig?
    Ngn med tips? :)

"Baggy"jeans - sitter inte speciellt löst men de sitter under magen :) leggings som inte har bred mudd, kjolar/shorts i sånna där tunna tyger som man bara drar på sig bor jag i just nu, hm har billiga och sköna med slapp resår xD
Svar på tråden BF november 2017