Vi med BIM September 2017
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.
Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.
?
Hej. Hoppar in här jag med. Hade ett tidigt missfall i slutet av augusti, testade negativt en vecka efter att blödningen började så vi bestämde oss för att försöka igen direkt. Vet inte när jag har bim men hade tydliga ÄL-känningar förra helgen så troligtvis är bim runt den 25:e.
Är det någon som vet varför det är 14% chans att bli gravid om man har sex 3 dagar innan ägglossning och 16% chans 4 dagar innan? :O hänger inte riktigt med här känner jag :$
Förra månaden tog jag samma sorts test som dig och fick ett lika tydligt/svagt sträck som på ditt. Trodde verkligen det var ett plus och väntade några dagar innan jag tog ett digitalt, och det visade negativt. Jag är helt ny på det här så vet inte kännetecknen på spökstreck, men jag antar att mitt var det för sen kom mensen några dagar senare.
Den här månaden testade jag på BIM -1 med ett test av samma sort och det var helt blankt, så inget plus för mig än. Men blir ju helt klart nyfiken på varför det var ett svagt streck på första och inget alls nu.
Håller tummarna för att ditt är ett svagt plus och inget spök!! Uppdatera när du vet mer =)
Hur många har plussat med predicator early, och i så fall hur långt före BIM..?
Har BIM på lördag, men sugen att testa typ på tisdag, ngn idé..?
*predictor early
Hur många har plussat med predicator early, och i så fall hur långt före BIM..?
Har BIM på lördag, men sugen att testa typ på tisdag, ngn idé..?
[quote=78023340][quote-nick]Julie17 skrev 2017-09-17 13:00:32 följande:[/quote-nick]
Hej! Har med spänning följt tråden ett tag, men kände nu att jag var tvungen att bli medlem och haka på, hoppas man är välkommen och kan få lite hjälp.
Jag har noll koll på min cykel egentligen då jag varit ganska oregelbunden och dessutom haft kopparspiral fram till juli.
Hade sista mens 24/8, med en cykel på cirka 30-31 dagar bör äl vara runt 9-10 september och BIM ca 24 sept. Har ja räknat rätt?
Det som förbryllar mig som inte har riktigt bra känn på ÄL och mina hormoner är att mitt humör har gått bananas och haft flytningar idag och 1-2 dagar tillbaka, alltså känsla av ägglossning kanske? Tog då ett äl-test som ser ut såhär (hoppas ja får me bild), teststreck ngt svagare än kontrollstreck men inte jättesvagt.
Är det ens möjligt att ha ÄL på dag 23-24 i cykeln? Det är ju toklångt!
Jag hade ÄL på CD24 denna månad och CD22 förra månaden, så ja det är tydligen möjligt..
Åh, får verkligen hoppas på att det håller sig kvar i så fall, BIM är ju beräknad först den 25/9, långt dit för ett plus redan?! Men hoppas hoppas hoppas att det stannar där! Haha, kan faktiskt inte förstå det, kan det vara möjligt att det skulle gå på första försöket (om det nu vill stanna där såklart, orosmoment nr 2, haha!) och att det dessutom kan visa sig så pass tidigt som 8 dagar före BIM?! Testa tidigt-test förvisso, men inte trodde jag väl att det skulle visa sig riktigt så tidigt.
Ja vi får verkligen hoppas att mensen inte kommer! Så länge det inte blir tydligt svagare för varje dag så borde det väl inte vara något att oroa sig för hoppas jag. När har du BIM?