• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Vick
    010101 skrev 2017-09-17 10:42:33 följande:

Hej! Hoppas det är okej att man hakar på här. Grattis till alla plus!!

Jag har följt tråden ett tag, men egentligen hade vi inte tänkt att påbörja syskonförsöken förrän nästa månad. Jag skulle dock behöva rådfråga er.

Har mått illa i drygt en vecka och molvärk i rygg och mage till och från. BIM beräknas vara om 2-3 dagar, men tog ut spiralen för bara 2 månader sen så är inte helt säker. Har sen äl så räknar att jag är på ÄL+10 idag. Enda symptomen som saknas från förra graviditeten är att jag inte har extremt känsliga bröstvårtor.

Tog detta test från clearblue nyss och både jag och sambon ser ett svagt plus, ser ni också, eller är det bara spökstreck? :/

Förra månaden tog jag samma sorts test som dig och fick ett lika tydligt/svagt sträck som på ditt. Trodde verkligen det var ett plus och väntade några dagar innan jag tog ett digitalt, och det visade negativt. Jag är helt ny på det här så vet inte kännetecknen på spökstreck, men jag antar att mitt var det för sen kom mensen några dagar senare.

Den här månaden testade jag på BIM -1 med ett test av samma sort och det var helt blankt, så inget plus för mig än. Men blir ju helt klart nyfiken på varför det var ett svagt streck på första och inget alls nu.

Håller tummarna för att ditt är ett svagt plus och inget spök!! Uppdatera när du vet mer =)
  • Lucia1987

Okej nu blir jag nojig här...Testade på morgonen och det visade ett ännu svagare plus än dom tidigare plusen. Ska det inte blir starkare för varje dag nu :O 

BIM-1 så jag börjar blir nervös nu :(

• Julie17

Hej! Har med spänning följt tråden ett tag, men kände nu att jag var tvungen att bli medlem och haka på, hoppas man är välkommen och kan få lite hjälp.

Jag har noll koll på min cykel egentligen då jag varit ganska oregelbunden och dessutom haft kopparspiral fram till juli.

Hade sista mens 24/8, med en cykel på cirka 30-31 dagar bör äl vara runt 9-10 september och BIM ca 24 sept. Har ja räknat rätt?

Det som förbryllar mig som inte har riktigt bra känn på ÄL och mina hormoner är att mitt humör har gått bananas och haft flytningar idag och 1-2 dagar tillbaka, alltså känsla av ägglossning kanske? Tog då ett äl-test som ser ut såhär (hoppas ja får me bild), teststreck ngt svagare än kontrollstreck men inte jättesvagt.

Är det ens möjligt att ha ÄL på dag 23-24 i cykeln? Det är ju toklångt!

• beme

Inte varit aktiv i tråden tidigare, men har följt tråden lite till och från, så kände att det var dags att säga hej nu. Glad

Jag och min sambo har varit tillsammans i lite mer än 10år, jag är 28 och han 34. Det här är första aktiva försöket, till första barnet.

Hade enligt konstens alla beräkningar ÄL i lördags förra veckan, den 9/9. Hade sex 4:e och 7:e, (optimalt hade ju varit på ÄL dagen också, men man kan inte alltid få allt, haha). BIM är beräknad kring 25/9.

Ser att det dykt upp några plus i tråden också - GRATTIS till er! Skrattande

"Once you become fearless, life becomes limitless"
  • beme
    Varit nyfiken på billingsmetoden, så det är det jag har ägnat mig åt den här perioden och antecknat(!), haha. Flört

Det som varit annorlunda den här perioden är att kvällen den 13/9, så kändes det som att livmodern liksom "flöt ut"-framåt, mkt märklig känsla och den höll i sig någon minut. Inbillade mig att det kanske var då ägget fäste?! Oskyldig Svårt att förklara en sådan känsla, har aldrig varit med om det tidigare. Sen dess har mina bröst ömmat massor! Först var det bara lite grann, men sen har det verkligen gjort ont i dom i flera dagar nu.

Jag kan få ömma bröst några dagar innan mens, men nu är det så pass långt innan, så det vore orimligt, plus att det då kan komma och gå, det här håller i sig hela tiden..

Gjorde ett testa tidigt-test idag från Graviditetskollen, brukar dom ofta visa spökstreck? Det är alldeles för tidigt att testa även för dessa test, men ibland behöver man få se minuset för att förstå att ingenting är annorlunda, som för att sluta "leta en känsla", ni förstår nog. Drömmer Inte hoppas för mycket å hela cykeln skjuter på sig och gör en ännu mer förvirrad.

Såhär såg testet ut.. Plus eller spökstreck, vad tror ni?
    "Once you become fearless, life becomes limitless"
  • Daria111
    beme skrev 2017-09-17 13:14:26 följande:

Varit nyfiken på billingsmetoden, så det är det jag har ägnat mig åt den här perioden och antecknat(!), haha. Det som varit annorlunda den här perioden är att kvällen den 13/9, så kändes det som att livmodern liksom "flöt ut"-framåt, mkt märklig känsla och den höll i sig någon minut. Inbillade mig att det kanske var då ägget fäste?!  Svårt att förklara en sådan känsla, har aldrig varit med om det tidigare. Sen dess har mina bröst ömmat massor! Först var det bara lite grann, men sen har det verkligen gjort ont i dom i flera dagar nu.Jag kan få ömma bröst några dagar innan mens, men nu är det så pass långt innan, så det vore orimligt, plus att det då kan komma och gå, det här håller i sig hela tiden..Gjorde ett testa tidigt-test idag från Graviditetskollen, brukar dom ofta visa spökstreck? Det är alldeles för tidigt att testa även för dessa test, men ibland behöver man få se minuset för att förstå att ingenting är annorlunda, som för att sluta "leta en känsla", ni förstår nog.  Inte hoppas för mycket å hela cykeln skjuter på sig och gör en ännu mer förvirrad.

Jag ser som ett svag plus ????
  • Naomii

Låg och läste igenom alla 140+ sidor av denna tråd igårkcöll och blev helt inne i allas resa... såg att många plussat också GRATTIS till alla er och lycka till.

Jag har haft diverse gravidsymptom den här månaden och har precis slutat med p-piller pga mådde inge bra alls. Vi planerar ingen graviditet men hade sex oskyddat några gånger och KANSKE tog det? Har BIM i morgon 18/9 och redan testat för två dagar sedan... Ver ej hur jag ska tyda mitt test så väntar några dagar till...

Eftersom der inte är planerar ifall det är bebis så är jag nervös, mer hoppas ändå!

• Lucia1987
    beme skrev 2017-09-17 13:14:26 följande:
    Varit nyfiken på billingsmetoden, så det är det jag har ägnat mig åt den här perioden och antecknat(!), haha. Flört

Det som varit annorlunda den här perioden är att kvällen den 13/9, så kändes det som att livmodern liksom "flöt ut"-framåt, mkt märklig känsla och den höll i sig någon minut. Inbillade mig att det kanske var då ägget fäste?! Oskyldig Svårt att förklara en sådan känsla, har aldrig varit med om det tidigare. Sen dess har mina bröst ömmat massor! Först var det bara lite grann, men sen har det verkligen gjort ont i dom i flera dagar nu.

Jag kan få ömma bröst några dagar innan mens, men nu är det så pass långt innan, så det vore orimligt, plus att det då kan komma och gå, det här håller i sig hela tiden..

Gjorde ett testa tidigt-test idag från Graviditetskollen, brukar dom ofta visa spökstreck? Det är alldeles för tidigt att testa även för dessa test, men ibland behöver man få se minuset för att förstå att ingenting är annorlunda, som för att sluta "leta en känsla", ni förstår nog. Drömmer Inte hoppas för mycket å hela cykeln skjuter på sig och gör en ännu mer förvirrad.

Det ser ut som ett plus :D...Grattis.

Jag fick mitt först plus på BIM-4 

Har testat varje dag sen dess och alla visar plus dock ibland svagare. Blir såklart förvirrad då man kan tycka att det borde bli starkare för varje dag. Men får hålla tummarna att det faktiskt ligger ett frö här inne och att mensen inte kommer :D
  • jull10

Hoppar in här då även jag följt tråden ett tag.. Stort grattis till alla ni som plussat! :)

Det här är 9e försöket till första barnet, men första försöket med natural cycles så det känns som att vi haft mer koll på ÄL denna gång! Bim 25/9, hoppas såå på ett + !

Svar på tråden Vi med BIM September 2017