• Jokri85

Vi med BIM September 2017

Hej. Skapar denna tråden så vi alla som vill följas åt med BIM i september kan skriva här.

Min beräknade BIM är 2 september och det är första försöket till vårt andra barn.

?

• Svar på tråden Vi med BIM September 2017
  • Perssonlund
    Daria111 skrev 2017-09-26 14:36:30 följande:

Men åh Gud ! Är så ledsen för dig !! Hoppas du väljer rätt beslut oavsett ! Kram

Här kom min mens och är ledsen !!!

Så svårt att veta hur man ska göra... tack för omtanken :) ... o jag e ledsen för dig, önskar dig all lycka till o håller tummarna för att det tar sig nästa gång.
  • R84
    My102 skrev 2017-09-25 23:12:36 följande:

Är i samma sist, två år försök. Den här månaden sög också pga hög arbetsbelastning, för mannen, jag blir smått frustrerad :( speciellt när jag har köpt en CB advaced monitor för 1300 kr som visade på "hög" fertilitet i 11 dagar..orka ligga i 11 dagar! Det blev två ggr i mitten men sen tänker jag, vad spelar det egentligen för roll, har ju inte funkat tidigare, varför ska det funka nu lixom..vet snart inte vart jag ska ta vägen :/

Förstår dig till fullo och lider med dig!! Det är en sån frustration och känsla av att jag inte räcker till. Jag älskar barn och längtar efter att få bli mamma, men under de senaste månaderna har jag börjat tvivla på om det är meningen att jag ska bli det! Jag känner likadant som dig- varför skulle det funka nu? För oss har det förvisso tagit sig två gånger. Mars och juni 2016, men båda graviditeterna slutade i tidiga missfall.
  • gröna L
    Perssonlund skrev 2017-09-26 14:39:25 följande:

Jepp! Han valde att inte använda skydd, bad mig ta dagen efterpiller (vilket jag gjorde) sen valde han att inte använda skydd 2 gånger till.... så jäkla tragiskt! Nje i ett år. Men jag har varit så ärlig och öppen med allt o så gör hab så här....

Nej fy fan vilken dålig stil! Hur känner du nu? Hur gamla är ni? (Låter som tonårsaktigt beteende från hans sida). Grattis till graviditeten i alla fall. Baserat på det du har skrivit här är du och bebin kanske better off utan karln.
  • gröna L

Jag går och känner mig på brösten och försöker frammana ömhet, det går sådär. Sen tror jag att jag har halsbränna. Har aldrig haft det förut, men det är som en brännande känsla bakom bröstbenet. Kan det vara ett tidigt tecken? Blir nipprig av detta. BIM på fredag eller lördag.

• vinterbebis12

Till er som försökt två år tänkte jag höra om ni gjort en utredning och om ni isåfall står i IVF-kö? Vet att många drar sig för det men det är skönt att få hjälp och ibland enda vägen till en graviditet m. Två år är en evighet så förstår att ni är ledsna. När vi försökt två år blev vi gravida genom IVF (och då hade vi hunnit med 5 IVF-insättningar. 1 hormonstimulering och 1 insemination så vi var väldigt otåliga vilket var både bra eftersom vi snabbt gjorde utredning etc och dåligt eftersom vi blev nedslagna vid varje misslyckande). Nu har jag min tredje IVF-bebis i magen (plussade 1/9) så det kan gå bra och tom bli fler än ett barn trots att vägen är krokig. Önskar er lycka till och skriv gärna till mig om ni har frågor!

• My102
    vinterbebis12 skrev 2017-09-26 23:00:46 följande:

Till er som försökt två år tänkte jag höra om ni gjort en utredning och om ni isåfall står i IVF-kö? Vet att många drar sig för det men det är skönt att få hjälp och ibland enda vägen till en graviditet m. Två år är en evighet så förstår att ni är ledsna. När vi försökt två år blev vi gravida genom IVF (och då hade vi hunnit med 5 IVF-insättningar. 1 hormonstimulering och 1 insemination så vi var väldigt otåliga vilket var både bra eftersom vi snabbt gjorde utredning etc och dåligt eftersom vi blev nedslagna vid varje misslyckande). Nu har jag min tredje IVF-bebis i magen (plussade 1/9) så det kan gå bra och tom bli fler än ett barn trots att vägen är krokig. Önskar er lycka till och skriv gärna till mig om ni har frågor!

Hej! Har en pågående utredning privat, startade i april, inget fel. Nu väntar jag kallelse för spolning i oktober. Så vi får se :)
  • vinterbebis12
    My102 skrev 2017-09-27 00:09:39 följande:
    Hej! Har en pågående utredning privat, startade i april, inget fel. Nu väntar jag kallelse för spolning i oktober. Så vi får se :)
    Lycka till!
  • Perssonlund
    gröna L skrev 2017-09-26 22:31:52 följande:

Nej fy fan vilken dålig stil! Hur känner du nu? Hur gamla är ni? (Låter som tonårsaktigt beteende från hans sida). Grattis till graviditeten i alla fall. Baserat på det du har skrivit här är du och bebin kanske better off utan karln.

Jag e bara helt tom... vet inte alls vad han vill.. ena stunden ska vi flytta & andra stunden är det mitt fel och han undrar hur fan jag bara kan dra. Han är 31 & jag är 27. Grejen är ju att jag har 2 sen innan o han har två.. det e ju inte bara o dra. Men det är väl dags... börjar kännas som psykisk misshandel faktiskt. Det är så här med allt. Allt är mitt fel och sen är det plötsligt synd om honom o allt e hans fel... ibland tror jag fasiken att jag blivit knäpp i huvudet...
  • gröna L
    Perssonlund skrev 2017-09-27 09:39:42 följande:

Jag e bara helt tom... vet inte alls vad han vill.. ena stunden ska vi flytta & andra stunden är det mitt fel och han undrar hur fan jag bara kan dra. Han är 31 & jag är 27. Grejen är ju att jag har 2 sen innan o han har två.. det e ju inte bara o dra. Men det är väl dags... börjar kännas som psykisk misshandel faktiskt. Det är så här med allt. Allt är mitt fel och sen är det plötsligt synd om honom o allt e hans fel... ibland tror jag fasiken att jag blivit knäpp i huvudet...

Låter osunt. Fy fan, stackare. Finns det nån stans du kan få nåt bra stöd? Anhöriga? Familjerådgivning? Vill du vara ihop med honom?
  • Snelson

Jaha då kom mensen då... trodde att jag hade BIM om två dagar och inte idag. Inser då att vi hade 4 perfekta tillfällen runt äl men ändå tog det sig inte :( Aja vi hoppas på oktober nu då...

Svar på tråden Vi med BIM September 2017