• Erna90

Bli gravid efter missfall

Jag och sambon lyckades en andra gång bli gravida på 2a försöket, men drabbades dessvärre av missfall i mitten av augusti runt vecka 9. Nu hoppas vi bli gravida igen så snart som möjligt då vi önskar syskon hyfsat tätt. Har en son född januari -16.

Fler som är i samma sits och vill dela tankar?

• Svar på tråden Bli gravid efter missfall
  • CinnamonGirl
    Anonym (Vill så gärna få ett barn till.) skrev 2018-01-02 11:21:27 följande:
    Jag fick ett MA i oktober 2016(9+5)och efter det har min mens varit konstig kommit med 28-32 dagars mellanrum. Jag känner ägglossning men blir inte gravid(använder ägglossningstest) Nu har vi försökt i 1 år. Jag har gått ner 8 kg i vikt men är överviktig.
    Mina tidigare graviditeter har jag blivit gravid på första försöket eller på andra försöket (har varit gravid 5 ggr) så nu känns det som något är fel.
    Jag känner mig så misslyckad när jag inte blir gravid.
    Tråkigt att höra att du fått missfall. Men en cykel på 28-32 dagar låter normalt. Jag kan ha 35-45 dagars cykler. 1 år är inget, fortsätt kämpa!
    Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Anonym (Vill så gärna få ett barn till.)
    CinnamonGirl skrev 2018-01-02 16:46:46 följande:

Tråkigt att höra att du fått missfall. Men en cykel på 28-32 dagar låter normalt. Jag kan ha 35-45 dagars cykler. 1 år är inget, fortsätt kämpa!

Tack <3
  • Matildalinea

Blir helt knäpp på min kropp :( ligger troligtvis på ÄL 7-8 idag, igår fick jag en lött rosaröd blödning som endast kom på pappret ca 3-4 ggr sen slutade det, och idag kom aprikos på pappret nu på kvällen och sen i trosskyddet ... har haft lite lött molvärk sedan kvällen/natten till igår (nyårsafton) annars inget .. helt kört den a månaden säkert .. kan det. Ara att min mens är en vecka tidig och börjar sp här konstigt ? :( har bim 8-9/1.. nån annan som har upplevt såhär ?

• Charlieellerså
    Matildalinea skrev 2018-01-02 22:21:37 följande:

Blir helt knäpp på min kropp :( ligger troligtvis på ÄL 7-8 idag, igår fick jag en lött rosaröd blödning som endast kom på pappret ca 3-4 ggr sen slutade det, och idag kom aprikos på pappret nu på kvällen och sen i trosskyddet ... har haft lite lött molvärk sedan kvällen/natten till igår (nyårsafton) annars inget .. helt kört den a månaden säkert .. kan det. Ara att min mens är en vecka tidig och börjar sp här konstigt ? :( har bim 8-9/1.. nån annan som har upplevt såhär ?

Skulle kunna ligga rätt i tiden för en nidblödning : )
  • Matildalinea
    Charlieellerså skrev 2018-01-02 22:27:21 följande:

Skulle kunna ligga rätt i tiden för en nidblödning : )

Men kan de komma så utspritt ? Tänker att man bara skulle få en dag och sen sitter den där den sitter liksom ? Har inga andra sy prom heller förutom lite molvärk som kommer och går, mest på höger sida
  • Charlieellerså

[quote=78328825][quote-nick]Matildalinea skrev 2018-01-02 22:32:22 följande:[/quote-nick]Men kan de komma så utspritt ? Tänker att man bara skulle få en dag och sen sitter den där den sitter liksom ? Har inga andra sy prom heller förutom lite molvärk som kommer och går, mest på höger sida[/

Hm, ja det kanske är för utspritt. Efter min skrapning i november har jag fått spottings som låter som blödningen du beskriver två dagar innan men och en dag efter. Detta har jag inte haft innan. Hoppas på ett plus för dig iallafall. Svårt att säga vad det kan vara

• CinnamonGirl

Tråden verkar ha somnat in... har alla lyckats bli gravida? Vi kämpar på efter missfall i september. Jag börjar känna att det är hopplöst, idag rensade jag ut lite i den banankartong jag har med mamma- och bebiskläder. Blev 10 plagg mammakläder... känns jobbigt med en del i processen mot insikten att jag aldrig kommer bli mamma. Sparade de finaste plaggen, och bebisplaggen. Tar lite i sänder annars blir det för jobbigt.

Kram till er alla.

Gräv inte en grop åt andra, det kan de göra själva...
  • Erna90
    CinnamonGirl skrev 2018-02-11 12:24:30 följande:

Tråden verkar ha somnat in... har alla lyckats bli gravida? Vi kämpar på efter missfall i september. Jag börjar känna att det är hopplöst, idag rensade jag ut lite i den banankartong jag har med mamma- och bebiskläder. Blev 10 plagg mammakläder... känns jobbigt med en del i processen mot insikten att jag aldrig kommer bli mamma. Sparade de finaste plaggen, och bebisplaggen. Tar lite i sänder annars blir det för jobbigt.

Kram till er alla.

Ja det känns som den här gjort det. Här är status väntar på att göra gravtest på ons. Mensen är lite sen, men har samtidigt haft olika cykler. Känns dock som om det kanske tagit sig denna ggn, men får invänta testsvar lite till! Hur länge hade ni försökt innan missfall? Vi fick missfall i aug.
  • Charlieellerså
    CinnamonGirl skrev 2018-02-11 12:24:30 följande:

Kram till er alla.

Jag fick ma som upptäcktes i v 12 i oktober. Nu är jag gravid igen i v 6+3. Är så tacksam samtidigt som jag är så rädd att det ska upprepas...

Hoppas så för er som kämpar på.
  • Tumvante
    Charlieellerså skrev 2018-02-11 17:57:45 följande:

Jag fick ma som upptäcktes i v 12 i oktober. Nu är jag gravid igen i v 6+3. Är så tacksam samtidigt som jag är så rädd att det ska upprepas...

Hoppas så för er som kämpar på.

Grattis! Vad roligt!

Själv ska jag testa tidigt på tisdag. Prickade inte in rätt dag, då mannen var på resa. Men dagen innan så! Har min misstanke att det gått ändå, jag har ju provat förr om man säger så... fick IVIg innan försöket denna gången. Så det är spännande att se om de kan hjälpa oss denna gången i så fall.
Svar på tråden Bli gravid efter missfall