• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • gabi1969
    Trullis82 skrev 2018-05-20 17:41:45 följande:

Jag blev mamma för första gången när jag var 22.

Nu vill jag ha en sladdis o är sååå jäkla tacksam för att min man oxå vill det. Han är nämligen 50 o kommer vara 51 innan bebisen i så fall kommer.

Man hinner leva oxå. En man som du e bara extremt tråkig. Egoistisk... bläää

Jag har fostrat 3 barn varit med på fotboll, bordtennis och musiklektioner. Suttit i styrelsen i min dotters bordtennisklubb. Burit fram bordtennisbord packat ihop dem. Fixat fika till tjejerna. Samtidigt jobbade jag nattskift. Jag fixade skattjakter gjorde egna sagor med barnen byggde en koja i trädgården. Jag tror att jag har gjort mer än många pappor har gjort. Tråkig är jag inte. Det kommer ju barnbarn med tiden och då ställer jag upp
  • Flisan41

Men denna tråd är för oss som VILL ha ett sladdbarn så det är faktiskt rätt ovidkommande vad du som man anser om detta. Är du nöjd med ditt liv, fine, men du kan väl hitta nån tråd för gubbar som inte vill ha fler barn då kanske istället för att skriva här?

• Norrlänska

P

Plussade imorse

6e försöket sedan jag tog ut spiralen och jag är så glad.

Hade hunnit bli lite orolig över att jag blivit för gammal, är 36, men tydligen gick det.

Hoppas bara den vill stanna kvar!

Lycka till alla oavsett om i fått eller väntar på positiva tester

=)
  • Baraentilligen

Grattis Norrländska!!

Själv har jag varit på kub och allt såg bra ut :) Så lättad! Vågar börja berätta åt folk nu!

• Norrlänska
    Baraentilligen skrev 2018-05-30 18:33:01 följande:

Grattis Norrländska!!

Själv har jag varit på kub och allt såg bra ut :) Så lättad! Vågar börja berätta åt folk nu!

Skönt att höra! Ser fram emot att ha kommit så långt att man kan börja fundera på att berätta.

Själv försöker jag baka ihop den "perfekta lögnen" som jag ska dra för resesällskapet som jag ska spendera utlandssemestern med nästa vecka. Vill verkligen inte berätta för någon ännu, men vi får väl se om vi lyckas lura dem.
    =)
  • mycat81
    Norrlänska skrev 2018-05-30 18:42:41 följande:

Skönt att höra! Ser fram emot att ha kommit så långt att man kan börja fundera på att berätta.

Själv försöker jag baka ihop den "perfekta lögnen" som jag ska dra för resesällskapet som jag ska spendera utlandssemestern med nästa vecka. Vill verkligen inte berätta för någon ännu, men vi får väl se om vi lyckas lura dem.

Grattis till plusset

Ja det här med nödlögner är verkligen inte lätt... Tycket att det står GRAVID LÖGNARE i pannan på mig. Är inte gravid nu, men tänker tillbaka på de två gånger jag varit. Extra svårt tycker jag att det känns nu under sommartid när man lever ett ledigare liv med grillfester, afterwork på stan, eller då man erbjuds ett glas rosé mitt i veckan bara för att solen lyser Börjar redan nu planera lämpliga bortförklaringar och trix, innan jag ens är gravid haha
  • Norrlänska
    mycat81 skrev 2018-05-31 22:00:50 följande:

Grattis till plusset

Ja det här med nödlögner är verkligen inte lätt... Tycket att det står GRAVID LÖGNARE i pannan på mig. Är inte gravid nu, men tänker tillbaka på de två gånger jag varit. Extra svårt tycker jag att det känns nu under sommartid när man lever ett ledigare liv med grillfester, afterwork på stan, eller då man erbjuds ett glas rosé mitt i veckan bara för att solen lyser Börjar redan nu planera lämpliga bortförklaringar och trix, innan jag ens är gravid haha

Jo, alkoholtillfällena är ju bra många fler o h svårare att avstyra under sommaren.

Just nu har jag iaf slidkatarr å fått en kur flagyl å då kan jag inte dricka alkohol på 9 dagar... Hon verkar köpa det

Hoppas du plussar snart!
    =)
  • Trullis82

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?