• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • babytjejen
    Trullis82 skrev 2018-05-18 10:43:28 följande:

Varför var förra chansen den sista?

Det var inte det...har bara en stark känsla av att vi inte kommer bli gravida igen, Att missfallet var ett sätt för kroppen att säga att den är för gammal..hoppas den känslan är fel...
  • Milian03

Jag är så förvirrad nu tjejer. Kan ni svara på mina undringar?

Stickan är väl negativ?? Men det digitala visar positivt! Vilket bör man lita på? Tagna i samma urin. Kan inte ligga förrän imorgon kväll för sambon är iväg. Om nu det digitala visar rätt så är det för sent att ligga imorgon kväll va? :(

• Trullis82
    Milian03 skrev 2018-05-18 22:29:53 följande:

Jag är så förvirrad nu tjejer. Kan ni svara på mina undringar?

Stickan är väl negativ?? Men det digitala visar positivt! Vilket bör man lita på? Tagna i samma urin. Kan inte ligga förrän imorgon kväll för sambon är iväg. Om nu det digitala visar rätt så är det för sent att ligga imorgon kväll va? :(

Hej!

Jag får ju ingen egen äl utan tar en spruta för att får det. Och när jag skulle ta den nu sa läkaren till mig att nu har ni samlag så mycket ni kan. Men viktigast är tre dagar efter. Men om ni kan så ha samlag samma dag du tar sprutan o tre dagar framåt. Men eftersom du fick den fina gubben e det ju idag du borde ha samlag absolut..... det går inte att lösa på något sätt, mannen är så pass långt bort eller?

Tusan oxå...... ja, störst chans är såklart idag men går inte det så får ni mysa imorgon o hoppas hoppas att det ändå finns en liten chans
  • mycat81

Uppdatering från min del av landet....

Fick mens i torsdags. Blev inte ens besviken eftersom det var så väldigt väntat. Jag visste ju med mig att vi inte lyckats få till något sexande under ägglossningsdagarna. Så nu laddar vi om kanonen för försök nr4

• Flisan41

[quote=78724598][quote-nick]Milian03 skrev 2018-05-18 22:29:53 följande:[/quote-nick]Jag är så förvirrad nu tjejer. Kan ni svara på mina undringar?

jag hade litat på det digitala. Men kanske är det så att du får glad gubbe även idag och starkare streck på det vanliga. Men ägget släpper ju 12-48 timmar efter glad gubbe så det är absolut inte försent att ligga idag! Lycka till!

• Milian03

Tack för era svar. Vi låg igårkväll och hoppas det inte var för sent. :) BIM 2/6 :)

• gabi1969

Nej ingen sladdis. Jag har tre barn. Hade 3 barn när jag var 31 år. Blev pappa vid 23 år. Nu är jag 51 år och kan äntligen fullt ut prioritera mig själv...

Sova länge på helgerna ta snabba beslut om resor och köpa nästan allt jag vill. Det känns underbart. Så nej inga fler blöjbyten, kladd, spill och vakna nätter pga sjuka barn. Inga skolväskor som ska packas och inga fritidsaktiviteter som kostar pengar och tid. Inget hämta lämna ha bilen full med väskor och fotbollsspelande barn. Den tiden var kul men idag hade jag inte orkat leva så....

• Milian03
    gabi1969 skrev 2018-05-20 15:20:30 följande:

Nej ingen sladdis. Jag har tre barn. Hade 3 barn när jag var 31 år. Blev pappa vid 23 år. Nu är jag 51 år och kan äntligen fullt ut prioritera mig själv...

Sova länge på helgerna ta snabba beslut om resor och köpa nästan allt jag vill. Det känns underbart. Så nej inga fler blöjbyten, kladd, spill och vakna nätter pga sjuka barn. Inga skolväskor som ska packas och inga fritidsaktiviteter som kostar pengar och tid. Inget hämta lämna ha bilen full med väskor och fotbollsspelande barn. Den tiden var kul men idag hade jag inte orkat leva så....

Allt det där du inte orkar vill vi andra ha. Varför skriver du ens här?
  • Trullis82
    gabi1969 skrev 2018-05-20 15:20:30 följande:

Jag blev mamma för första gången när jag var 22.

Nu vill jag ha en sladdis o är sååå jäkla tacksam för att min man oxå vill det. Han är nämligen 50 o kommer vara 51 innan bebisen i så fall kommer.

Man hinner leva oxå. En man som du e bara extremt tråkig. Egoistisk... bläää
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?