• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Milian03
    Trullis82 skrev 2018-06-01 06:13:18 följande:

Hörre ni mina vänner......idag var den stora dagen här då jag skulle ta mitt andra graviditetstest.... tog ett digitalt för en vecka sen som visade: Gravid 1-2 veckor

Idag som sagt tog jag ett nytt och det visade:

Åh vad kul att det blivit starkare :D
    BF 190209
  • Philiothe81

Jag vet inte...

Är 36 snart 37 och min sambo är 40. Jag har ett biologiskt på 10 år sen tidigare han inga.
  • Trullis82
    mycat81 skrev 2018-05-31 22:00:50 följande:

Grattis till plusset

Ja det här med nödlögner är verkligen inte lätt... Tycket att det står GRAVID LÖGNARE i pannan på mig. Är inte gravid nu, men tänker tillbaka på de två gånger jag varit. Extra svårt tycker jag att det känns nu under sommartid när man lever ett ledigare liv med grillfester, afterwork på stan, eller då man erbjuds ett glas rosé mitt i veckan bara för att solen lyser Börjar redan nu planera lämpliga bortförklaringar och trix, innan jag ens är gravid haha

Det där med starka drycker e inget problem för mig. Jag slutade dricka för 2år sen. Min äldsta dotter som idag är 14 sa en dag till mig: mamma, jag tycker inte om när du dricker. Blev jätte snopen då jag aldrig varit onykter egentligen. Typ en öl el glad vin till maten men inget mer. Men från den dagen hällde jag ut resten i glaset o lovade henne att aldrig dricka mer. O jag saknar ingenting. Älskar öl. Så en kall när det e varmt skulle vara gott men finns inget som går före mina barn. Det som kommer bli svårt för mig är att jag ser gravid ut så tidigt:-/

På jobbet sa några häromdagen att jag går ner mer o mer i vikt. Det syns på dig. Det var en av dagarna jag kände mig som en flodhäst

Så jag hoppas det inte syns förens jag berättat( får bli efter KUB)
  • gabi1969
    Flisan41 skrev 2018-05-21 07:55:19 följande:

Men denna tråd är för oss som VILL ha ett sladdbarn så det är faktiskt rätt ovidkommande vad du som man anser om detta. Är du nöjd med ditt liv, fine, men du kan väl hitta nån tråd för gubbar som inte vill ha fler barn då kanske istället för att skriva här?

H

Du har missuppfattat tråden. TS ställer en fråga. Jag svarar och motiverar mitt ställningstagande. Varför så aggressiv?
  • Trullis82
    Philiothe81 skrev 2018-06-04 03:48:43 följande:

Hej på er vad tror ni?

Jag ser helt klart två streck, dock väldigt svagt ännu så kanske tidigt....GRATTIS
  • Flisan41
    gabi1969 skrev 2018-06-03 23:57:06 följande:

H

Du har missuppfattat tråden. TS ställer en fråga. Jag svarar och motiverar mitt ställningstagande. Varför så aggressiv?

Men bra då har du motiverat varför inte du inte vill ha barn och vi andra som vill kan fortsätta prata om det i detta forum.
  • gabi1969
    Flisan41 skrev 2018-06-04 07:22:36 följande:

Men bra då har du motiverat varför inte du inte vill ha barn och vi andra som vill kan fortsätta prata om det i detta forum.

Jag har inte hindrat er. Förstår inte din fientliga inställning. Jag bombaderar inte tråden, men känner att jag vill svara på otrevliga inlägg om mig...det ytterst otrevliga svar jag får.

Ni är näst intill aggressiva och halvtokiga i era svar till mig. Rabiata skulle jag påstå.

Detta blir det sista jag skriver nu ignorerar jag er.
  • Milian03
    gabi1969 skrev 2018-06-04 16:33:35 följande:

Jag har inte hindrat er. Förstår inte din fientliga inställning. Jag bombaderar inte tråden, men känner att jag vill svara på otrevliga inlägg om mig...det ytterst otrevliga svar jag får.

Ni är näst intill aggressiva och halvtokiga i era svar till mig. Rabiata skulle jag påstå.

Du förstår väl att när man frågar "Fler som planerar en liten sladdis?" att det inte är en fråga till de som INTE gör det... ts ställde en fråga JA men hon efterfrågade de som planerar en sladdis, det tror jag även du fattar innerst inne.
    BF 190209
  • Flisan41
    gabi1969 skrev 2018-06-04 16:33:35 följande:

Bra.
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?