mycat81 skrev 2018-05-31 22:00:50 följande:
Grattis till plusset
Ja det här med nödlögner är verkligen inte lätt... Tycket att det står GRAVID LÖGNARE i pannan på mig. Är inte gravid nu, men tänker tillbaka på de två gånger jag varit. Extra svårt tycker jag att det känns nu under sommartid när man lever ett ledigare liv med grillfester, afterwork på stan, eller då man erbjuds ett glas rosé mitt i veckan bara för att solen lyser Börjar redan nu planera lämpliga bortförklaringar och trix, innan jag ens är gravid haha
Det där med starka drycker e inget problem för mig. Jag slutade dricka för 2år sen. Min äldsta dotter som idag är 14 sa en dag till mig: mamma, jag tycker inte om när du dricker. Blev jätte snopen då jag aldrig varit onykter egentligen. Typ en öl el glad vin till maten men inget mer. Men från den dagen hällde jag ut resten i glaset o lovade henne att aldrig dricka mer. O jag saknar ingenting. Älskar öl. Så en kall när det e varmt skulle vara gott men finns inget som går före mina barn. Det som kommer bli svårt för mig är att jag ser gravid ut så tidigt:-/
På jobbet sa några häromdagen att jag går ner mer o mer i vikt. Det syns på dig. Det var en av dagarna jag kände mig som en flodhäst
Så jag hoppas det inte syns förens jag berättat( får bli efter KUB)