• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Jevi87
    mycat81 skrev 2018-06-26 16:52:36 följande:

Det du skriver påminner lite om mig själv och vår situation. Jag är snart 37 och min sambo 45 och visst känner man att tiden rinner iväg för oss. Är vi för gamla för att bli gravida? Man vet ju att chanserna minskar med stigande ålder... Dessutom hade jag väldiga problem med att bli gravid med sonen som idag är 10år. Det tog över två år. Visserligen med en annan pappa än min sambo så det är inte säkert att det tar lika lång tid denna gång...

Hoppas att det lyckas för både dig och mig inom kort. Ni verkar ju iallafall har gjort vad ni har kunnat

Ja man blir så stressad av det. Många som frågar o påpekar hela tiden för oss om vi inte ska ha barn snart då sambon börjar bli ?gammal?, blir så trött på?t. Man blir bara mer och mer stressad av det. Det är skönt att ha hittar flera i liknande ålder och situation så man vet att man inte är ensam.

Jag hoppas det går snabbt för både dig och mig :) vad tråkigt att det tog sådan tid sist du blev gravid, förhoppningsvis så går der snabbare denna gånga, ska hålla tummarna för det! :)

Ja jag hoppas vi gjort vad vi kunnat iaf.. hur länge har ni försökt? Och har du haft din senaste ägglossning nyligen?
  • Liten 2018

Ser att ni skriver om tanken att det kan ta tid. Vi hade samma tanke. Tog 6 månader med sonen, då var jag 21 år. 1 år och 3 månader med dottern, då var jag 25 år. 6 månader denna gång och jag är nu 35år. Samma pappa till alla.

Verkar kunna vara olika. Men efter 35år kan man få hjälp av privat klinik i mitt lån, om man försökt i 6 månader.

• mycat81
    Jevi87 skrev 2018-06-26 17:33:34 följande:

Ja man blir så stressad av det. Många som frågar o påpekar hela tiden för oss om vi inte ska ha barn snart då sambon börjar bli ?gammal?, blir så trött på?t. Man blir bara mer och mer stressad av det. Det är skönt att ha hittar flera i liknande ålder och situation så man vet att man inte är ensam.

Jag hoppas det går snabbt för både dig och mig :) vad tråkigt att det tog sådan tid sist du blev gravid, förhoppningsvis så går der snabbare denna gånga, ska hålla tummarna för det! :)

Ja jag hoppas vi gjort vad vi kunnat iaf.. hur länge har ni försökt? Och har du haft din senaste ägglossning nyligen?

Jag tog ut min spiral i januari och började med rosenrot i samma veva för att jag hört att det skulle hjälpa lite på traven när man vill bli gravid. Att många fått tydligare ÄL-symptom mm. Tyvärr verkade det strula till det mer än vad det hjälpte för mina cykler blev jättelånga 42, 40 och 46 dagar. Otroligt lång väntan mellan mens och ÄL Så jag slutade med tabletterna och nästföljande cykel blev 27 dagar, lite skillnad! Nu är jag på cd13 och trenden verkar hålla i sig, för jag har ÄL-symptom från himmelriket Haft molande i äggstockstrakten ett par dagar och nu har jag slemmiga flytningar som jag kan dra ut mellan fingrarna till 5-7cm. Så det är sex-time som gäller här! Minst varannan dag! Sambon är väldigt samarbetsvillig och ställer upp mer än vad han gjort någon annnan månad. Tror hans längtan är störta än vad han tidigare erkänt.

Nu håller vi alla tummar och tår för oss alla som ännu är o-plussade
  • Jevi87
    mycat81 skrev 2018-06-27 19:13:10 följande:

Jag tog ut min spiral i januari och började med rosenrot i samma veva för att jag hört att det skulle hjälpa lite på traven när man vill bli gravid. Att många fått tydligare ÄL-symptom mm. Tyvärr verkade det strula till det mer än vad det hjälpte för mina cykler blev jättelånga 42, 40 och 46 dagar. Otroligt lång väntan mellan mens och ÄL Så jag slutade med tabletterna och nästföljande cykel blev 27 dagar, lite skillnad! Nu är jag på cd13 och trenden verkar hålla i sig, för jag har ÄL-symptom från himmelriket Haft molande i äggstockstrakten ett par dagar och nu har jag slemmiga flytningar som jag kan dra ut mellan fingrarna till 5-7cm. Så det är sex-time som gäller här! Minst varannan dag! Sambon är väldigt samarbetsvillig och ställer upp mer än vad han gjort någon annnan månad. Tror hans längtan är störta än vad han tidigare erkänt.

Åh förstår att det blivit en liten lättnad när dina cykler blivit stabila! Och skönt att mannen din är lika på som du! :) sexa på som bara den så håller vi tummarna sen!! :)
  • Jevi87
    Liten 2018 skrev 2018-06-26 22:46:46 följande:

Ser att ni skriver om tanken att det kan ta tid. Vi hade samma tanke. Tog 6 månader med sonen, då var jag 21 år. 1 år och 3 månader med dottern, då var jag 25 år. 6 månader denna gång och jag är nu 35år. Samma pappa till alla.

Verkar kunna vara olika. Men efter 35år kan man få hjälp av privat klinik i mitt lån, om man försökt i 6 månader.

Skönt att höra att fler hade samma tanke fast att det sen gick fortare än vad man trott. Då får man lite mer hopp iaf! :) svårt att få bort dom tankarna dock.. Hade jag haft eget barn sedan tidigare (sambon som har en son sen tidigare) så hade jag nog slappnat av lite mer med den tanken. Nu känner man sig bara stressad då mannen blir äldre o alla vänner har typ två barn var. Men försöker tänka att det händer när det händer! :)
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-06-27 19:13:10 följande:

Å jag hållar verkligen tummarna att det blir din tur nu. Skulle vara roligt å följas åt.
  • Trullis82

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon annan som har vetskap om dessa test?

• Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-06-28 09:05:12 följande:

Hej på er!

Då jag själv e så osäker på att jag verkligen skulle vara gravid så gjorde jag inget CB test utan det fick bli ett RFSU early.

Som såklart var negativt.

Har ingen vetskap om dessa test men tänker att vore jag gravid borde det i alla fall blivit ett svagt streck eller tänker jag helt fel?

Någon annan som har vetskap om dessa test?

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av RFSU. Men Babyplans teststickor hade jag nu. De kan man köpa många av å de är billiga De visade svagt positivt för mig 2 dagar över BIM, å blev snabbt starkare.

• Liten 2018
    Missmli skrev 2018-07-02 13:29:04 följande:

Vågar jag ta detta som positivt ? 4 dagar innan BMI på eftermiddags kiss

Ser ingen bild, bara din text?
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?