Jevi87 skrev 2018-06-26 17:33:34 följande:
Ja man blir så stressad av det. Många som frågar o påpekar hela tiden för oss om vi inte ska ha barn snart då sambon börjar bli ?gammal?, blir så trött på?t. Man blir bara mer och mer stressad av det. Det är skönt att ha hittar flera i liknande ålder och situation så man vet att man inte är ensam.
Jag hoppas det går snabbt för både dig och mig :) vad tråkigt att det tog sådan tid sist du blev gravid, förhoppningsvis så går der snabbare denna gånga, ska hålla tummarna för det! :)
Ja jag hoppas vi gjort vad vi kunnat iaf.. hur länge har ni försökt? Och har du haft din senaste ägglossning nyligen?
Jag tog ut min spiral i januari och började med rosenrot i samma veva för att jag hört att det skulle hjälpa lite på traven när man vill bli gravid. Att många fått tydligare ÄL-symptom mm. Tyvärr verkade det strula till det mer än vad det hjälpte för mina cykler blev jättelånga 42, 40 och 46 dagar. Otroligt lång väntan mellan mens och ÄL
Så jag slutade med tabletterna och nästföljande cykel blev 27 dagar, lite skillnad! Nu är jag på cd13 och trenden verkar hålla i sig, för jag har ÄL-symptom från himmelriket
Haft molande i äggstockstrakten ett par dagar och nu har jag slemmiga flytningar som jag kan dra ut mellan fingrarna till 5-7cm. Så det är sex-time som gäller här! Minst varannan dag! Sambon är väldigt samarbetsvillig och ställer upp mer än vad han gjort någon annnan månad. Tror hans längtan är störta än vad han tidigare erkänt.
Nu håller vi alla tummar och tår för oss alla som ännu är o-plussade