• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • mycat81

Stort GRATTIS till dig Liten 2018 Så himla roligt! Jag känner så med dig då vi följts åt och kämpat sida vid sida nu i ganska många månader... I liknande ålder och dessutom har vi samma åldrar på tidigare barn, äldsta 14år och yngsta 10år. Nu hoppas jag bara att jag följer efter ditt plus Har ÄL i slutet av denna vecka. Men vi har redan börjat mysa till det för att inte missa något. Så nu håller vi tummar och tår även för min skull. Försök nr4

Lyckat illa alla ni andra också, nya som gamla

• Jevi87
    Liten 2018 skrev 2018-06-23 22:48:58 följande:

Hoppas midsommar var bra för er.

Vi har berättat om graviditen för våra barn som blev jätteglada. Väldigt omtänksamma nu å tänker lite extra att jag är gravid. Supersöta.

Vi har umgåtts med min mamma å sambo i helgen. Vi valde att berätta om att de ska få ett barnbarn till, lite chockade då de absolut trodde vi var klara. Men så glada. Nu är hemligheten får tills vi gått över den säkra perioden. Bra att gå gå på semester om en vecka å komma tillbaka lagom så att man gått in i vecka 12. Nu håller vi tummarna.

Lycka till nu andra nu. Hejja. Hejja!

Gud så härlig känsla att kunna berätta för barn och morföräldrar. Håller tummarna för att det går bra hela vägen för er! Så skönt med semester, passar ju perfekt. Så kan du ta det lite lugnt! :)

Jag längtar tills ja får ett positivt besked med!
  • Jevi87
    mycat81 skrev 2018-06-25 21:35:44 följande:

Stort GRATTIS till dig Liten 2018 Så himla roligt! Jag känner så med dig då vi följts åt och kämpat sida vid sida nu i ganska många månader... I liknande ålder och dessutom har vi samma åldrar på tidigare barn, äldsta 14år och yngsta 10år. Nu hoppas jag bara att jag följer efter ditt plus Har ÄL i slutet av denna vecka. Men vi har redan börjat mysa till det för att inte missa något. Så nu håller vi tummar och tår även för min skull. Försök nr4

Spännande, håller tummarna för er! :)
  • Seb81

Hoppar in här :)

Jag hade äl för en v sen & har nu i 3 dagar mått så illa så jag ibland vill spy. Det har bara blivit värre, nu den 3 dagen är det värre än värst plus att halsbrännan kom ikväll... har aldrig halsbränna! Dessutom har det molat i nedre magen konstant sen ca 4 dagar tillbaka.

Sist jag var gravid som slutade i mf i v 10 kände jag likadant, värk & illamående plus massa andra symtom.... känner inget i brösten dock & dom brukar vara super ömma mellan äl & mens... men inget nu! Alltså kan jag vara gravid tro? Vi fick mf för ca 1,5 år sedan så vi längtar så mycket nu!!

• Flisan41

Här kom mensen på dag 24... Ganska väntat eftersom jag hade glad gubbe dag 9. Så äl troligtvis dag 10. Vi tajmade bra tyckte jag och jag hade kraftiga äl känningar. Men tyvärr kom mensen.

• Trullis82
    Flisan41 skrev 2018-06-25 23:23:40 följande:

Här kom mensen på dag 24... Ganska väntat eftersom jag hade glad gubbe dag 9. Så äl troligtvis dag 10. Vi tajmade bra tyckte jag och jag hade kraftiga äl känningar. Men tyvärr kom mensen.

Hej!

Sådär har jag oxå..... efter en tid att inte lyckas men allt annat stämmer med mens äl flytningar o symptom så började jag undra.

Efter noggrann kontroll visade det sig att jag aldrig släppte mina ägg utan dom växte o sprack. Så till varje äl går jag på VUL för o se ägget/ägget. O efter äl får jag ta blodprov. O det har visat sig att det kommer äl flytningar o symptom mm men ägget släpper ändå inte.

Så förra cykeln fick jag ta en spruta när ena ägget var 17mm o det andra 13mm. Då blev jag gravid med fick tyvärr sedan MF i v 7. Men nu vet jag ju att det fungerar i alla fall..... tänk så konstig kroppen e ändå. Allt detta hade jag inte en aning om.

Vi har två barn redan på normalt vis så detta är helt nytt

Kämpar vidare men nu sommar uppehåll

Ha det gott o kämpa på
  • Liten 2018
    mycat81 skrev 2018-06-25 21:35:44 följande:

Tack! Jag håller tummarna hårt nu att din tur blir nu. Är fortfarande lite chockad att det tog sig :D
  • Liten 2018
    Jevi87 skrev 2018-06-25 21:39:21 följande:

Gud så härlig känsla att kunna berätta för barn och morföräldrar. Håller tummarna för att det går bra hela vägen för er! Så skönt med semester, passar ju perfekt. Så kan du ta det lite lugnt! :)

Jag längtar tills ja får ett positivt besked med!

Hoppas du oxå snart får plusset. Semester passar fint. Lite svullen om magen, passar bra att få ruva lite hemma utan att folk undrar då, hhahhaa. Håller tummarna för dig nu!
  • Jevi87
    Liten 2018 skrev 2018-06-26 06:13:04 följande:

Hoppas du oxå snart får plusset. Semester passar fint. Lite svullen om magen, passar bra att få ruva lite hemma utan att folk undrar då, hhahhaa. Håller tummarna för dig nu!

Haha ja det är skönt att få vara hemma då! :)

Tack snälla du!!!
  • mycat81
    Jevi87 skrev 2018-06-18 18:31:10 följande:

Hej,

Hoppas det går bra att jag hoppar in här :)

Har suttit och läst hur många inlägg som helst i denna tråd och ni alla verkar så gulliga.

Är 31 och min sambo är 43 med en son på 15. Så det blir en riktig sladdis isf.

Jag och min sambo har precis börjat försöka "på riktigt" Jag har velat ha ganska länge men min sambo har varit lite avvaktande men nu känner han ändå att vi såklart ska försöka få ett gemensamt vilket jag är oerhört glad för. Dock vill han liksom känna känslan att det sker när det sker liksom och är lite emot testerna. Men nu kör vi iaf oskyddat. Och jag har ändå använt mig av digitala ÄL-test flera gånger för min egen skull.

Dock känner jag sådan stress då man hör att det tar sådan lång tid ibland och då min sambo är lite äldre så känns det stressigt. Jag har även haft känsla att jag börjar bli "gammal" också vilket jag verkligen inte borde ha såklart... Har även diagnosen endometrios så detta är nog egentligen boven i dramat när det gäller stressen samt att alla vänner har sina små kids förutom jag.

Nu har vi iaf gjort vårt ordentliga första försök.

Hade sex i tisdagskväll, torsdagkväll, fredagsmorgonen samt lördag morgon. Jag har gjort tester och på fredagskvällen kom min första glada gubbe, jag hade även en i lördags på dagen. Tidigt söndag morgon hade nivåerna sjunkit så då var det ingen glad gubbe längre. Har känt av i högra sidan igår och idag. Så jag hoppas dessa försök är tillräckliga. Men jag ska nog inte hoppas för mkt.

Oj vad lång inlägg det blev nu :)

Underbar tråd iaf. Och kämpa på ni som försöker. Och stort grattis till er som plussat.

Det du skriver påminner lite om mig själv och vår situation. Jag är snart 37 och min sambo 45 och visst känner man att tiden rinner iväg för oss. Är vi för gamla för att bli gravida? Man vet ju att chanserna minskar med stigande ålder... Dessutom hade jag väldiga problem med att bli gravid med sonen som idag är 10år. Det tog över två år. Visserligen med en annan pappa än min sambo så det är inte säkert att det tar lika lång tid denna gång...

Hoppas att det lyckas för både dig och mig inom kort. Ni verkar ju iallafall har gjort vad ni har kunnat
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?