• MammaMia1012

Fler som planerar en liten sladdis?

Hej,

Jag och min man har bestämt att försöka skaffa ett tredje barn :) Vi är idag 37 och 40.

Vi har två barn sedan tidigare och den yngsta är 5år. Vet inte riktigt när det klassas som sladdis men för mig känns det som det var länge sen jag var gravid sist :)

Finns det fler i liknande situation? Skulle vara så skoj att följas åt! Så kan vi hjälpas åt i motgångar och glädjas tillsammans samt peppa och ge stöd <3

• Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?
  • Jevi87

Hej,

Hoppas det går bra att jag hoppar in här :)
    Har suttit och läst hur många inlägg som helst i denna tråd och ni alla verkar så gulliga.

Är 31 och min sambo är 43 med en son på 15. Så det blir en riktig sladdis isf.

Jag och min sambo har precis börjat försöka "på riktigt" Jag har velat ha ganska länge men min sambo har varit lite avvaktande men nu känner han ändå att vi såklart ska försöka få ett gemensamt vilket jag är oerhört glad för. Dock vill han liksom känna känslan att det sker när det sker liksom och är lite emot testerna. Men nu kör vi iaf oskyddat. Och jag har ändå använt mig av digitala ÄL-test flera gånger för min egen skull.

Dock känner jag sådan stress då man hör att det tar sådan lång tid ibland och då min sambo är lite äldre så känns det stressigt. Jag har även haft känsla att jag börjar bli "gammal" också vilket jag verkligen inte borde ha såklart... Har även diagnosen endometrios så detta är nog egentligen boven i dramat när det gäller stressen samt att alla vänner har sina små kids förutom jag.

Nu har vi iaf gjort vårt ordentliga första försök.
    Hade sex i tisdagskväll, torsdagkväll, fredagsmorgonen samt lördag morgon. Jag har gjort tester och på fredagskvällen kom min första glada gubbe, jag hade även en i lördags på dagen. Tidigt söndag morgon hade nivåerna sjunkit så då var det ingen glad gubbe längre. Har känt av i högra sidan igår och idag. Så jag hoppas dessa försök är tillräckliga. Men jag ska nog inte hoppas för mkt.

Oj vad lång inlägg det blev nu :)
    Underbar tråd iaf. Och kämpa på ni som försöker. Och stort grattis till er som plussat.

• Liten 2018
    Trullis82 skrev 2018-06-18 17:22:34 följande:

Jag vågar helt klart säga GRATTIS!! Wiiiii

Tack! Kan liksom inte riktigt ta in det än... Men mått illa mer å mer sen i helgen. Började i lördags. Annars ingen annan symptom. Tar digitalt också bara för att jag kan. Jag å mannen tar ihop i morgon. Tog en sticka till nu, hahaha. Å den var också två tydlig streck. Uppdaterar i morgon
  • Missmli

Hej här är en till som påbörjat bebisverkstad ! Har två barn sen tidigare 5 och 3 år, tyvärr tog det slut med barnens pappa men hade lyckan att hitta kärleken med min nuvarande sambo som dör av längtan efter ett eget barn då han inte har några sen tidigare . Så 13 april slutade jag med mina mini piller och vi bestämde oss för att aktivt börjar försöka . Har haft mens 2 gånger nu och denna månad blir det tredje försöket för oss . Så nu är jag på menscykel dag 13 och väntar på 3 sträck på ägglossningsstickorna ! Vill så mycket att de inte är klokt, sjukt jobbigt

• Liten 2018
    Jevi87 skrev 2018-06-18 18:31:10 följande:

Hej,

Hoppas det går bra att jag hoppar in här :)

Har suttit och läst hur många inlägg som helst i denna tråd och ni alla verkar så gulliga.

Är 31 och min sambo är 43 med en son på 15. Så det blir en riktig sladdis isf.

Jag och min sambo har precis börjat försöka "på riktigt" Jag har velat ha ganska länge men min sambo har varit lite avvaktande men nu känner han ändå att vi såklart ska försöka få ett gemensamt vilket jag är oerhört glad för. Dock vill han liksom känna känslan att det sker när det sker liksom och är lite emot testerna. Men nu kör vi iaf oskyddat. Och jag har ändå använt mig av digitala ÄL-test flera gånger för min egen skull.

Dock känner jag sådan stress då man hör att det tar sådan lång tid ibland och då min sambo är lite äldre så känns det stressigt. Jag har även haft känsla att jag börjar bli "gammal" också vilket jag verkligen inte borde ha såklart... Har även diagnosen endometrios så detta är nog egentligen boven i dramat när det gäller stressen samt att alla vänner har sina små kids förutom jag.

Nu har vi iaf gjort vårt ordentliga första försök.

Hade sex i tisdagskväll, torsdagkväll, fredagsmorgonen samt lördag morgon. Jag har gjort tester och på fredagskvällen kom min första glada gubbe, jag hade även en i lördags på dagen. Tidigt söndag morgon hade nivåerna sjunkit så då var det ingen glad gubbe längre. Har känt av i högra sidan igår och idag. Så jag hoppas dessa försök är tillräckliga. Men jag ska nog inte hoppas för mkt.

Oj vad lång inlägg det blev nu :)

Underbar tråd iaf. Och kämpa på ni som försöker. Och stort grattis till er som plussat.

Hej

Vi är 35 å 40år, yngsta är 10år å äldsta 14år så om detta går vägen blir det sladdis. Yngsta önskar lillebror utan att veta att vi försökt.

Har hört kommentarer att vi är smarta som inte skaffat sladdis utan nu prioriterar oss själv. Men jag lyssnar inte så mycket på sånt. Vi känner att familj är viktigt å vi känner att karriär och pengar är inte drivkraften i livet utan familjen. Därav beslutet att prova igen. Sjätte försöket tog det på nu. Första barnet 6månader, andra barnet nästan 1,5år. Så det verkar kunna vara så olika.

Lycka till nu!
  • Malinkens1

Grattis till plusset!!

Tips till en annan som också försöker skaffa en sladdis? Fick ett utomkveds i Jan och har precis börjat försöka igen. 2 a försöket nu men verkar vara mens på g. Är så segt och frustrerande!! Vi började i höstas och blev uppenbarligen gravida men som fastnade på vägen. Känner dock att jag har noll koll på äl och så numer. Mensen är rätt oregelbunden och även om vi ?prickar? enligt p tracker så blir det inget????

• Jevi87
    Liten 2018 skrev 2018-06-18 20:46:32 följande:
    Hej

Vi är 35 å 40år, yngsta är 10år å äldsta 14år så om detta går vägen blir det sladdis. Yngsta önskar lillebror utan att veta att vi försökt.

Har hört kommentarer att vi är smarta som inte skaffat sladdis utan nu prioriterar oss själv. Men jag lyssnar inte så mycket på sånt. Vi känner att familj är viktigt å vi känner att karriär och pengar är inte drivkraften i livet utan familjen. Därav beslutet att prova igen. Sjätte försöket tog det på nu. Första barnet 6månader, andra barnet nästan 1,5år. Så det verkar kunna vara så olika.

Lycka till nu!
    Åh va underbart, grattis!! Lycka till och hoppas allt går bra! :)

Ja man ska försöka att inte lyssna på andra, utan göra det man själv vill. Är ju självklart segt när människor omkring en ska tänka och tycka så mkt. Det är ju underbart med familj, och tänkt vad den lille kommer få så mkt kärlek av er alla och ha nytta av sina äldre syskon. Underbart!

Jag håller tummarna för att det går relativt fort för oss, men ska försöka att inte ha för höga förhoppningar på det. Svårt att dock inte sluta tänka på allt med barn. Blir ju tokig på mig själv ibland då man tänker på det nästan 24/7.

Tack! :)
  • Glädje5

Jaaaaaaaa vi vill ha en riktig sladdis haha med stor längtan. Barnen är 20,19,15,13 och nu hoppas vi på en eller två små fina bebisar och vi längtar såååå.

Fjärde försöket nu och denna månaden har vi tagit Letrezol så hoppas och vill verkligen.

Lycka och glädje.

Ser fram emot det väldigt mycket.

• Liten 2018
    Malinkens1 skrev 2018-06-18 21:05:30 följande:

Grattis till plusset!!

Tips till en annan som också försöker skaffa en sladdis? Fick ett utomkveds i Jan och har precis börjat försöka igen. 2 a försöket nu men verkar vara mens på g. Är så segt och frustrerande!! Vi började i höstas och blev uppenbarligen gravida men som fastnade på vägen. Känner dock att jag har noll koll på äl och så numer. Mensen är rätt oregelbunden och även om vi ?prickar? enligt p tracker så blir det inget????

Jag har en menscykel som är som en klocka, slår sällan fel om än någon dag. Supertydlig ÄL. Men 4 första månaderna testade jag med ÄL stickor för att lära mig kroppen. Och nu sista 2 månaderna har jag inte orkat vara så fanatisk. Verka funka. Men jag hade stenkoll på ÄL ;)
  • Liten 2018

Ja då fick vi det med text också. Känns fortfarande overkligt. BF 24 februari om liten stannar, nervöst till vecka 12. Får kontakta BM idag å höra, är ju 35 å lite nervös pga ålder är jag allt. Nu ska jag dricka mitt kaffe känna min halsbränna å lätt illamående å bara njuta. Ha de gott alla.

Jag hänger kvar i denna grupp en stund till om det är ok för er?
  • Glädje5
    Liten 2018 skrev 2018-06-19 05:33:24 följande:

Ja då fick vi det med text också. Känns fortfarande overkligt. BF 24 februari om liten stannar, nervöst till vecka 12. Får kontakta BM idag å höra, är ju 35 å lite nervös pga ålder är jag allt. Nu ska jag dricka mitt kaffe känna min halsbränna å lätt illamående å bara njuta. Ha de gott alla.

Jag hänger kvar i denna grupp en stund till om det är ok för er?

Helt underbart. Hoppas också vara där nu och få samma glädje om 12 dagar
Svar på tråden Fler som planerar en liten sladdis?