• Akira Öken

IVF våren 2018

Anonym (Gammal) skrev 2018-03-10 23:21:06 följande:

Den här väntan & oron är olidlig. Är vårt andra fullförsök (ett blev avbrutet före äp & ett blev inga bra embryon utan de kasserades.)

Nästan på året från första gången då vi fick in 2 långsamtgående dag 5. Hann kissa positivt på testdag & sedan en bit in i V5 tappade jag dem. Jag kände när det hände. Då hade vi fått ut 8 ägg varav 6 befruktades. Gången då det gick åt pipan var det 8 ägg & 5 befruktades. Jag hade tid dag 5 för införsel men när jag satt på tåget upp (30mil bort) så ringde de & avbokade.

Denna gång byttes till långa protokollet var äp 26/2 & resulterade i 8 ägg & bara 3 befruktades så jag åkte in redan dag 2 alltså 28/2. Nervöst väntar vi på 16/3 för att få testa. Vi smygtestade dock i fredags redan & vagt visade de ett smygstreck.

Men jag är lite osäker. Räknar ni dagen ni får tillbaka de som ruvdag 0 eller 1?

Jag räknar insättning som rd1, men vet inte vilket som är "rätt". Hur mår du nu?
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-03-16 14:58:25 följande:

Idag ringde Sahlgrenska och gav oss en tid nästa vecka. Känner mig förvirrad. Hade precis börjat landa i att det skulle bli några veckors paus. Gissar dock på långt protokoll så antagligen börjar vi inte med sprutor förrän i april ändå.

Lite samma för oss. Men vi väljer att vänta en månad med att köra igång på nytt. Vi ska på en resa, som vi planerat länge, och jag vill kunna njuta av den. Minns hur dåligt jag mådde av långa protokollet sist, så det känns som rätt beslut för mig.
  • Akira Öken
    LilV skrev 2018-03-16 22:04:17 följande:

IVF 2 (kort protokoll, Menopur) gick tyvärr inte vägen för oss. Inget till frysen varken första eller andra försöket. Har nu väntat en cykel, om 20 dagar testar vi långt protokoll (Bemfola). Att inte lyckas med andra försöket kändes inte lika tungt som med första och efter en månads vila är jag nu taggad att prova igen. Bara lite orolig på hur kroppen ska reagera på nässprayen :/ Hur har ni som kört långt protokoll känt er?

Hoppas att långa protokollet fungerar bättre för er! Så var det för oss - mycket dåliga resultat efter två korta protokoll. Långa protokollet gav 3 blastocyster.

Jag mådde väldigt dåligt av sprayen och var konstant förbannad under hela behandlingstiden. Fick fortsätta med sprayen även under den tid jag tog sprutor.
  • Akira Öken
    Percafluviatilis skrev 2018-03-17 15:35:33 följande:

Ja, tror man behöver den pausen. Är det ert tredje försök nu? Vi ska höra om vi kan dra några veckor på det eller hur man kan göra. Alternativt om jag kan få lite psykologstöd pga stressen kring detta. Har verkligen påverkats mycket... Ska ni iväg länge? Hoppas ni kan släppa allt under resan!

Det är fjärde för oss.

Klart ni ska ta en paus om ni vill det! Måste ju vara upp till er. Tänker att paus OCH stöd kan vara bra, så att du är okej och redo för graviditen som förhoppningsvis följer.

Vi blir borta en vecka, men skulle egentligen ha åkt för ett år sedan. Vi ställde in då för att vår relation kraschade av påfrestningen av behandlingar, hormoner och besvikelser.
  • Akira Öken
    stellanocte skrev 2018-03-20 20:37:43 följande:

Har inte skrivit på ett tag. Vi fick ju missfall i vintras och sedan dess har vi genomgått en ny IVF. Vi kom till äggplock och befruktning och satt i bilen på väg till kliniken för återföring när de ringer och säger att alla embryon har slutat utvecklas :( Det finns ett ägg som ser något bättre ut som de ska långtidsodla till i morgon för att se om det kanske, kanske kan bli en blastocyst. Chansen är liten.

Hur orkar man resa sig igen? 

Vad tråkigt att höra! Men det finns ju ännu hopp om.det sista ägget.

Funderat många gånger på hur man orkar. Tror inte det finns något enkelt svar på det. Man bryter ihop och läker och kan förhoppningsvis gå vidare sen. I blå kanske man behöver en paus för att återhämra sig innan man går vidare med ett nytt försök.

Kram
  • Akira Öken
    Ellencassandra skrev 2018-03-23 12:42:02 följande:

Tack så mycket! :D 4 års försök utan plus. Nån måste nypa mig xD nu ska jag försöka å va lycklig över detta å inte oroa mig för missfall <3

Vilka underbara nyheter!

Grattis!
  • Akira Öken
    Sommarhopp skrev 2018-03-24 19:48:37 följande:

Hej tjejer, nu gör jag er sällskap här igen. Fick missfall igår och håller på att gå sönder av all gråt och ledsenhet. Men för min del hjälper det att försöka planera framåt och tänka på nästa försök. Vi går också på CVL och har också haft Torbjörn. Ska ringa dom på måndag och fråga hur snart vi får göra ett nytt försök. Är orolig att vi inte hinner innan sommaren och jag vill ju helst börjar om idag redan.

Nej! Vad fruktansvärt! Hoppas att ni tar hand om er och kan trösta varandra. Förstår att det kan kännas som en tröst att göra ett nytt försök så fort som möjligt. Men glöm inte själen och att ni kanske behöver tid för att läka.

Kram
  • Akira Öken
    McSlemmy skrev 2018-04-03 19:09:27 följande:

Efter en totalkrasch in i väggen med huvudet före och alla nerver utanpå kroppen fick jag sparken från min provanställning(pga ivf) på en onsdag i januari och ett tidigt missfall på fredagen samma vecka.

Nu två månader senare har vi efter två års kämpande ett plus på stickan(tack Livio) och jag har ett drömjobb som låter mig vila trötta hormonkroppen när jag behöver.

Är så gråtlycklig och tacksam just nu!

Tänk vad fort livet kan vända!

Stort grattis till plusset!
  • Akira Öken
    Knäckebeck skrev 2018-04-09 10:19:45 följande:

Inte riktigt det svaret jag hade hoppats på men misstänker att det blir så. Det är så jobbigt att se hur månaderna flyger förbi och helt plötsligt har dessa månader blivit år :( Tack för svaret så jag inte blir allt för besviken när man ringer in sen.

Om jag inte minns helt fel, fick vi göra en ny FET direkt i nästa cykel. Borde ju, som du skriver, inte vara några problem när det är ostimulerat. Håller tummarna för det!
Svar på tråden IVF våren 2018