• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • 3hjärtan
    Saanny skrev 2018-01-14 18:02:02 följande:

Vad jobbigt.. :/ men skönt att detta verkar gå vägen :)!!

Nja än är det inte säkert :( men hoppas
  • LisaKMB

Hej! Jag hoppar in här om det är okej. Grattis till er alla som väntar augusti-bebisar! Jag är gravid med mitt tredje barn, bf 23/8. Har en 4,5-åring och en snart 2-åring här hemma. Har haft ett missfall (v 8) och är därför försiktigt hoppfull denna gång. Ska göra UL den 24/1 och om allt ser bra ut så kan äntligen glädjas ordentligt. Hoppas på att få följa er alla på er resa!

• marran87
    LisaKMB skrev 2018-01-14 21:15:20 följande:

Hej! Jag hoppar in här om det är okej. Grattis till er alla som väntar augusti-bebisar! Jag är gravid med mitt tredje barn, bf 23/8. Har en 4,5-åring och en snart 2-åring här hemma. Har haft ett missfall (v 8) och är därför försiktigt hoppfull denna gång. Ska göra UL den 24/1 och om allt ser bra ut så kan äntligen glädjas ordentligt. Hoppas på att få följa er alla på er resa!

Hej, grattis & välkommen hit! :) Hoppas tiden går fort och att er lilla räka mår bra där inne :)

Kul att några ny hittat hit :)
  • Ped ansvar

Hej!

Hoppar in här jag också :)

Snart 29 år, gift, bor i Sthlm och väntar barn nr 2 (makens trea). Våran son blev 1 år i november, vi hade MF i samband med hans kalas :(

Hann inte få mens efter innan jag blev gravid igen. Vi var på privat tidigt UL förra veckan, hjärtat slår så fint och vi blev då beräknade till 30/8, v.7+2 idag.

• Isavanna1

Grattis!
  • Isavanna1
    Ped ansvar skrev 2018-01-14 21:38:46 följande:

Hej!

Hoppar in här jag också :)

Snart 29 år, gift, bor i Sthlm och väntar barn nr 2 (makens trea). Våran son blev 1 år i november, vi hade MF i samband med hans kalas :(

Hann inte få mens efter innan jag blev gravid igen. Vi var på privat tidigt UL förra veckan, hjärtat slår så fint och vi blev då beräknade till 30/8, v.7+2 idag.

Grattis vad roligt!
  • Isavanna1

Jag har tänkt en hel del, eftersom jag inte vet om jag faktiskt är gravid så känner jag att jag pausar lite här i gruppen.

Jag kommer läsa vad ni skriver och glädjas med er alla. Men det känns lite som att luras från min sida att vara med här. Skulle allt vara okej så dyker jag kanske upp igen om det är okej?

Kramar till er alla!

• Enizz
    Saanny skrev 2018-01-14 18:01:06 följande:
    Åh! Grattis!! Välkommen! När kommer bebisen?

Tror att MA kan visas hur som.. har hört om folk med superkraftoga symtom som fått chock på ul när det visat sig att barnet gått bort.. och har hört om avtagande symtom som inte varit något fel alls. Jag såg hjärta på vul i v 7. I vecka 10 började symtomen avta. Har som sagt lite smått kvar bara, men ytterst lite. Går in i vecka 12 på tisdag!
    Tackar! Beräknad till 20:e Augusti.
    Jaa MA verkar vara väldigt olika på olika personer.
    Vad bra att du sett hjärtat slå, ett viktigt steg avklarat! Att symtomen börjar avta i v10 verkar ju vara ganska vanligt, skönt för dig att snart passera den magiska 12veckorsgränsen!
  • marran87
    Isavanna1 skrev 2018-01-14 22:13:41 följande:

Jag har tänkt en hel del, eftersom jag inte vet om jag faktiskt är gravid så känner jag att jag pausar lite här i gruppen.

Jag kommer läsa vad ni skriver och glädjas med er alla. Men det känns lite som att luras från min sida att vara med här. Skulle allt vara okej så dyker jag kanske upp igen om det är okej?

Kramar till er alla!

Såklart att det skulle vara okej! Tänker på er & håller tummarna! Kram!
  • Nela

Hej och välkommen! Vi har också UL 24/1 :)
Svar på tråden Augustibarn 2018