• Jmlwc

Augustibarn 2018

Hej!

Väntar mitt fjärde barn i augusti 2018.

Jag bor i Västmanland och studerar till grundlärare.

Här kan vi följas åt och hjälpa varandra med råd och tips.

Välkomna!

• Svar på tråden Augustibarn 2018
  • Jmlwc
    Isavanna1 skrev 2018-01-14 22:13:41 följande:

Jag har tänkt en hel del, eftersom jag inte vet om jag faktiskt är gravid så känner jag att jag pausar lite här i gruppen.

Jag kommer läsa vad ni skriver och glädjas med er alla. Men det känns lite som att luras från min sida att vara med här. Skulle allt vara okej så dyker jag kanske upp igen om det är okej?

Kramar till er alla!

Du är så välkommen tillbaka när du vill!
  • Jmlwc
    Enizz skrev 2018-01-15 03:07:43 följande:

Tackar! Beräknad till 20:e Augusti.

Jaa MA verkar vara väldigt olika på olika personer.

Vad bra att du sett hjärtat slå, ett viktigt steg avklarat! Att symtomen börjar avta i v10 verkar ju vara ganska vanligt, skönt för dig att snart passera den magiska 12veckorsgränsen!

Jag är också beräknad till 20/8 (än så länge):)
  • Aamon

Vad är det ni lyssnar på hjärtslagen hemma med? Har sett att vissa skriver doppler, menar ni då en regelrätt doppler som man annars undersöker ex artärer med (som en pinne). Om lyssnar ni via magen eller?

• Nela
    Aamon skrev 2018-01-15 09:33:46 följande:

Vad är det ni lyssnar på hjärtslagen hemma med? Har sett att vissa skriver doppler, menar ni då en regelrätt doppler som man annars undersöker ex artärer med (som en pinne). Om lyssnar ni via magen eller?

Vi har en monitor från Clearblue, en liten dosa som mäter ljudvågorna i magen. Kommer med gel och hörlurar, och så kan man koppla den till högtalare också. Köpte den när vi väntade vår första, använde den bara typ två ggr men den är ändå bland vårt bästa köp! (Särskilt nu...) Köpte på Apotea på extrapris tror jag?
  • Nela
    Aamon skrev 2018-01-15 09:33:46 följande:

En sån här har vi!

www.billiga-tester.se/mobile_product_info.php&products_id=10176
  • mkess
    Vallmofröt skrev 2018-01-15 09:51:30 följande:

Idag ska jag på vul.. sambon e sjuk så han kan inte följa med .. så himla typiskt

Spännande! Men synd för sambon såklart. :( Är det första ultraljudet? Vilken vecka? :)
  • Isavanna1
    Vallmofröt skrev 2018-01-15 09:51:30 följande:

Idag ska jag på vul.. sambon e sjuk så han kan inte följa med .. så himla typiskt

Lucka till idag! När är det dags?
  • lindani

hej allihopa, är gravid med andra barnet. bf 1/8. ska på ultraljud imorgon så får väl ett nytt datum då :) undrar om det finns någon hemlig fb-grupp då vi inte gått ut med graviditeten ännu eftersom vi inte varit på ultraljud vill jag inte att någon ska se om jag går med i en grupp

Svar på tråden Augustibarn 2018