• Anonym (et)

Hur står man ut med allt manshat i Sverige?

Går man in på vilken tindning som helst kommer det direkt upp artiklar om att vita män ska hålla käften. Tips till vita män. Oändligt antal hatartiklar. 

Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. 

• Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 14:03:36 följande:
    Jag är kvinna och utsattes under skoltiden av ett antal killar så till den grad att jag på egen hand löste detta genom att sy tryckknappar i mina trosor och linnen/t-tröjor så att det inte gick att dra upp kläderna och tafsa på brösten.De som blev utsatta var de som var tidigt utvecklade 
    Det här är ju så typiskt feministiskt, man har på något sett ansett sig blivit illa behandlad och då gör man sina upplevelser till norm och alla män till förövare och  anser man sig ha rätt att behandla män minst lika illa och kallar det för jämställdhet när det egentligen borde kallas för hämnd.

Har man ärr efter dåliga erfarenheter så borde man söka hjälp för det inte ta ut det på hela den manliga befolkningen.
  • Anonym (man)
    FDFMGA skrev 2018-01-04 15:31:28 följande:
    Jag har inte bara koll, jag kan dessutom läsa och förstå - inte bara tidningar utan också inledningsinläggen i trådar på Familjeliv.

Här påstår ts att man kan ta vilken tidning som helst och upptäcka oändligt många hatartiklar med budskapet att vita män bara ska hålla tyst.

Ingen tycks kunna ge exempel på dessa artiklar, det förvånar mig inte eftersom dessa bara är hjärnspöken hos personer som verkar ha ett oändligt behov av att få känna sig kränkta..
    Nej du har absolut ingen koll, för om du hade haft koll så hade du inte suttit och påstått att det enbart finns i "extremistiska bloggar"

Det har lagts ut en rad exempel på människor som sprider manshat och hur man försöker tvinga in genus i skolor. Att du inte godkänner det som exempel är föga förvånande, inget duger någonsin som exempel eller bevis för att det öht existerar manshat inom feminismen. Allt, precis allt viftas bort eller bagatelliseras. Som svar på din fråga varför ingen lägger ut något exempel är förmodligen för att alla vet att oavsett vad man lägger ut som exempel så kommer det viftas bort eller borförklaras. 

Folk är inte blinda eller korkade, bara för att feminister väljer att blunda för extremismen inom feminismen betyder inte att den inte existerar eller är utbredd.
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 15:35:11 följande:
    Det här är ju så typiskt feministiskt, man har på något sett ansett sig blivit illa behandlad och då gör man sina upplevelser till norm och alla män till förövare och  anser man sig ha rätt att behandla män minst lika illa och kallar det för jämställdhet när det egentligen borde kallas för hämnd.

Har man ärr efter dåliga erfarenheter så borde man söka hjälp för det inte ta ut det på hela den manliga befolkningen.
    Fast jag tror alls inte att alla män är förövare eftersom mina upplevelser genom livet inte rört alla män och killar däremot har samma grupp av killar utsatt flera tjejer och inte bara mig och dessutom fortsatt att uppföra sig illa från mellanstadieåldern och upp i vuxenålder.

Varför de killar som inte sextrakasserar andra inte stoppar dem som gör detta är märkligt eftersom de som inte uppför sig illa är i majoritet 
  • Anonym (man)
    Anonym (albins pappa) skrev 2018-01-04 16:37:04 följande:
    Fast jag tror alls inte att alla män är förövare eftersom mina upplevelser genom livet inte rört alla män och killar däremot har samma grupp av killar utsatt flera tjejer och inte bara mig och dessutom fortsatt att uppföra sig illa från mellanstadieåldern och upp i vuxenålder.

Varför de killar som inte sextrakasserar andra inte stoppar dem som gör detta är märkligt eftersom de som inte uppför sig illa är i majoritet 
    Varför stoppar inte kvinnor andra kvinnor som beter sig illa?
  • Anonym (Också feminist)
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 16:42:00 följande:

Varför stoppar inte kvinnor andra kvinnor som beter sig illa?

Men eller hur. Bara här i tråden ursäktas ju Lady Dahmer av feminister. Kvinnliga chefer tillåts bete sig som svin och kvinnliga mobbare stoppas inte av andra kvinnor heller.
  • Anonym (man)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 16:46:13 följande:
    Men eller hur. Bara här i tråden ursäktas ju Lady Dahmer av feminister. Kvinnliga chefer tillåts bete sig som svin och kvinnliga mobbare stoppas inte av andra kvinnor heller.
    Exakt, tydligen är det inte samma höga krav på båda könen, men ändå kallar man det för jämställdhet? Kom igen....
  • Anonym (albins pappa)
    Anonym (Också feminist) skrev 2018-01-04 16:46:13 följande:
    Så en medelålders bloggande småbarnsmor är någon med makt som behöver stoppas från att skriva sina tankar om barnuppfostran, roller i samhället osv?
  • FDFMGA
    Anonym (man) skrev 2018-01-04 16:12:59 följande:
    Nej du har absolut ingen koll, för om du hade haft koll så hade du inte suttit och påstått att det enbart finns i "extremistiska bloggar"

Det har lagts ut en rad exempel på människor som sprider manshat och hur man försöker tvinga in genus i skolor. Att du inte godkänner det som exempel är föga förvånande, inget duger någonsin som exempel eller bevis för att det öht existerar manshat inom feminismen. Allt, precis allt viftas bort eller bagatelliseras. Som svar på din fråga varför ingen lägger ut något exempel är förmodligen för att alla vet att oavsett vad man lägger ut som exempel så kommer det viftas bort eller borförklaras. 

Folk är inte blinda eller korkade, bara för att feminister väljer att blunda för extremismen inom feminismen betyder inte att den inte existerar eller är utbredd.
    Du har nog missförstått det där med bevisbörda.

I ts står det att det finns oändliga exempel på manshat i vilken tidning som helst, varför inte ge några exempel, till exempel från SvD eller någon annan. Den person som tog Lady Dahmer eller vad hon kallar sig som exempel var noga med att påpeka att han inte ser samma manshat som ts påstår sig se i tidningarna.

Skolor som du tar som exempel är irrelevant, dels är en skola ingen tidning och dels kan man inte tilltro en antifeminist förmågan att ta del av ett sammanhang utan att drabbas av lättkränkt känslodaller.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • Anonym (man)
    FDFMGA skrev 2018-01-04 17:14:39 följande:
    Du har nog missförstått det där med bevisbörda.

I ts står det att det finns oändliga exempel på manshat i vilken tidning som helst, varför inte ge några exempel, till exempel från SvD eller någon annan. Den person som tog Lady Dahmer eller vad hon kallar sig som exempel var noga med att påpeka att han inte ser samma manshat som ts påstår sig se i tidningarna.

Skolor som du tar som exempel är irrelevant, dels är en skola ingen tidning och dels kan man inte tilltro en antifeminist förmågan att ta del av ett sammanhang utan att drabbas av lättkränkt känslodaller.
    Och du slingrar dig i vanlig feministisk anda eftersom tråden handlar om utbredd hat mot män där tidningar är ett av många exempel. Därav namnet på tråden "Hur står man ut med all manshat i Sverige" och TS fråga "Vad är orsaken till detta konstanta hat? Det är knappt så man står ut med det. " Men givetvis vill du flytta fokus från huvudfrågan och diskutera teknikaliteter.

Ja, allt är är kritiskt mot feminismen är givetvis irrelevant,lättkränkt känslodaller enligt feminister själva, inte speciellt förvånande.
  • Mila76

TS, frågan är relevant den dagen då män tjänar sämre än kvinnor för samma jobb trots generellt högre utbildningsnivå, den dagen män fråntas tolkningsföreträde, den dagen män åläggs ett ansvar för hur kvinnor beter sig mot män och den dag mäns handlingsutymme och frihet begränsas på grund av vad kvinnor utsätter dem för.

Antalet kvinnor i SD:s riksdagsgrupp är lägre än antalet kvinnor i Iraks parlament. Är du nöjd med det, Jimmie Åkesson?
Svar på tråden Hur står man ut med allt manshat i Sverige?