• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • Frips
    Frips skrev 2018-01-29 14:37:39 följande:

BIM-7 idag och har rejäl molvärk nu på eftermiddagen. Typiskt nog har jag en tight pennkjol på mig på jobbet och magen ser väldigt petig och uppblåst ut (haha) men jag drar in den för kung och fosterland! Har väldigt starkt illamående nu också, trots att jag åt en stadig lunch som jag blev väldigt mätt utav. Dags att äta en banan och se om det bara är blodsockret eller något som faktiskt lurar där inne... 

Det spänner en hel del i magen, svider massor i svanken, spänner och svider i brösten och vårtgårdarna men har inte alls lika mycket flytningar, så som jag hade innan helgen. Tempen är stadigt 0,5 grader över normala.

Har haft nidblödning både vid första och andra graviditeten, och den senaste i höstas blödde jag brunt på BIM-06, och det ska bli spännande och se om jag får någon nidblödning imorgon och dagarna fram till helgen, ja eller ens är gravid också, haha.... 

Hur är alla andras symtom?

Jag är tydligen på BIM-6 nu och inte BIM-7, snurrigt värre!
  • maria1992
    Lottch3n skrev 2018-01-29 14:25:05 följande:
    Ja lite förvirrande är det allt :)

Jag känner ju av det, både igår och idag. :) Nä jag gör inte det. Har väl en liten tanke att börja göra det nästa månad om det inte blir nått denna gången. :) Hur går det för dig? :)
    Ja, men räkna med du har äl idag!  

Jag börja tempa denna månad faktiskt och fick en glad gubbe på äl-testet och tempen har ökat igår och idag drygt 0,5! Så antar ägget har släppt nu. Rejäl ägglossningsvärk imorse. 

Det blir ingen nästa gång, vi bli gravida denna gången! ;) 
  • Gabriela11
    Lillefiddelin skrev 2018-01-29 14:28:49 följande:

Tog test idag på äl + 7 (BIM -7) trots jag hade lovat mig själv att inte testa förens BIM.. Vafan. Fy mig!

Negativt såklart. Nu måste jag sluta deppa... detta är ju töntigt.

Jag är likadån!! Testjunkie :))
  • Anonym (Äntligen syskondags)

Grattis till alla plus

Är idag på cd24 och har känt som molvärk och hugg av och till under dagen. Har även känt av ett illamående av och till. Frågan är dock när man vågar börja testa med tanke på att jag har en cykel som varierar mellan 27 och 44 dagar och inte har någon koll på äl då jag varken tempat eller kört äl-test denna månad?

• Gylleneprinsessa

Jag brukade skriva här i dessa BIM-trådar för länge sedan. Jag och sambon har försökt att bli gravida i 2,5 år och står i kö för fertilitetsutredning. Den här månaden har dock kroppen uppfört sig lite konstigt. Jag har sedan igår ont i brösten och de är väldigt svullna. Jag brukar ha så men inte förrän flera dagar närmare mensen. Jag är på BIM -8 nu idag. Jag mådde dessutom konstigt illa igår kväll. Jag inbillar mig även att jag har ont i ryggen.

Det är oerhört frustrerande att leta symptom varje månad utan att bli gravid. Dock så har mitt hopp återvänt nu eftersom jag känner av brösten så oerhört tidigt i månaden.

• Padda

Hej. Hoppar in i den här tråden jag med. Fick missfall i v.8 veckan innan jul och har just nu väldigt mycket äl sekret så jag håller tummarna att det släppt ett ägg denna cykel och att vi prickat det. Är på dag 17 sen första mensen efter mitt mf men mensen varade i hela 7 dagar och de två första dagarna var mest spottings så det kan likagärna vara dag 15 :P

Jag planerar att testa gravtest runt Bim som borde vara ca dag 28-30 men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog vara så otålig att jag börjar testa tidigare än så. Återstår väll att se helt enkelt.

Lycka till allihopa :)

• Jefare1
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-29 18:42:00 följande:

Jag brukade skriva här i dessa BIM-trådar för länge sedan. Jag och sambon har försökt att bli gravida i 2,5 år och står i kö för fertilitetsutredning. Den här månaden har dock kroppen uppfört sig lite konstigt. Jag har sedan igår ont i brösten och de är väldigt svullna. Jag brukar ha så men inte förrän flera dagar närmare mensen. Jag är på BIM -8 nu idag. Jag mådde dessutom konstigt illa igår kväll. Jag inbillar mig även att jag har ont i ryggen.

Det är oerhört frustrerande att leta symptom varje månad utan att bli gravid. Dock så har mitt hopp återvänt nu eftersom jag känner av brösten så oerhört tidigt i månaden.

Håller alla tummar jag har!!
  • Padda

Ha ha.... nu var jag för snabb. Nån gång runt den 10e borde ju vara rätt lagom att prova gravtest mao :D

• sofiaaa91
    Padda skrev 2018-01-29 19:07:16 följande:

Hej. Hoppar in i den här tråden jag med. Fick missfall i v.8 veckan innan jul och har just nu väldigt mycket äl sekret så jag håller tummarna att det släppt ett ägg denna cykel och att vi prickat det. Är på dag 17 sen första mensen efter mitt mf men mensen varade i hela 7 dagar och de två första dagarna var mest spottings så det kan likagärna vara dag 15 :P

Jag planerar att testa gravtest runt Bim som borde vara ca dag 28-30 men känner jag mig själv rätt så kommer jag nog vara så otålig att jag börjar testa tidigare än så. Återstår väll att se helt enkelt.

Lycka till allihopa :)

Hej :)

Jag fick missfall i vecka 8 jag med, började blöda den 22/12-17 och fick bekräftat missfall den 25/12 då jag va på gynakuten den 23:e och lämnade hcg prover. Också haft första mensen sen missfallet och är på CD9. Mensen varade i 6 dagar. Så extra länge. Idag har de börjat komma ÄL sekret så ÄL inom en vecka. Fick hög på clearblue fertilitets monitor advanced imorse med.

Plussade på ÄL+10 svagt sist. Så börjar nog testa då. Tempar också varje morgon :)
Svar på tråden BIM Februari