• hallonnpaj

BIM Februari

Alla dessa månadstrådar är så bra då man får följa de som har bim i närheten av en själv! 

Slutade med ppiller i december och hade "pillermensen" då, och nu har jag nyligen avslutat min vanliga mens. Väldigt tacksam över att jag kom igång med mensen direkt då jag läst om att det kan ta länge.. Nu går jag in för mitt andra försök med, om appen stämmer,  ägglossning 21/1 och bim 4/2. 

Hoppa gärna in! :) 

• Svar på tråden BIM Februari
  • hallonnpaj
    Nathalie1992 skrev 2018-01-29 13:59:14 följande:

Är oxå på äl+8 och har mycket flytningar, Som du beskriver typ geléaktiga. Har aldrig haft så förut och brukar inte ha mycket flytningar.

Jasså. Då är vi 2 alltså. Kände av vid sidan av magen idag efter att jag tränat.. när ska du testa?? Har bim söndag men frågan är om man kommer klara av att hålla sig tills dess..
  • Padda
    sofiaaa91 skrev 2018-01-29 19:16:59 följande:

Hej :)

Jag fick missfall i vecka 8 jag med, började blöda den 22/12-17 och fick bekräftat missfall den 25/12 då jag va på gynakuten den 23:e och lämnade hcg prover. Också haft första mensen sen missfallet och är på CD9. Mensen varade i 6 dagar. Så extra länge. Idag har de börjat komma ÄL sekret så ÄL inom en vecka. Fick hög på clearblue fertilitets monitor advanced imorse med.

Plussade på ÄL+10 svagt sist. Så börjar nog testa då. Tempar också varje morgon :)

Beklagar missfallet. Kul att vi verkar kunna ha ungefär samma bim. Håller tummarna för att vi båda får plus och att de små fröna stannar hela vägen till födsel och friska bebisar denna gång.

Jag kör enbart på sekretmetoden så jag vet sällan exakt när min äl inträffar. Ibland känner jag av den som ett smärtsamt litet stick men denna gången har jag inte känt av något mer än vanliga äl symptom de senaste 2 dagarna som kliande bröst, svullen mage och lite lätt molvärk ^_^

Tror jag borde gå in i min torra period närsomhelst för har märkt en liten minskning på sekretet idag så troligtvis hade jag äl någon gång under helgen som var.
  • Gylleneprinsessa
    Jefare1 skrev 2018-01-29 19:07:56 följande:
    Håller alla tummar jag har!!
    Tack!

Jag upptäcker att jag sitter och klämmer på brösten hela tiden för att känna hur pass mycket det gör ont, var det gör ont och om det förändras någonting. Jag satt och klämde diskret på jobbet också. Jag vill inte att smärtan ska försvinna utan att den ska betyda att jag är gravid.

Kan man ha graviditetstecken så tidigt?
  • Padda
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-29 19:33:26 följande:

Tack!

Jag upptäcker att jag sitter och klämmer på brösten hela tiden för att känna hur pass mycket det gör ont, var det gör ont och om det förändras någonting. Jag satt och klämde diskret på jobbet också. Jag vill inte att smärtan ska försvinna utan att den ska betyda att jag är gravid.

Kan man ha graviditetstecken så tidigt?

Ja det kan man :) jag började känna av mina bröst redan på bim -9 förra gången jag var gravid. Var också skeptisk till om det ens var möjligt till en början men sen plussade jag ju på bim och då hade jag fått de typiska illamåendesymptomen också så jag kände rätt.
  • sofiaaa91
    Padda skrev 2018-01-29 19:27:50 följande:

Beklagar missfallet. Kul att vi verkar kunna ha ungefär samma bim. Håller tummarna för att vi båda får plus och att de små fröna stannar hela vägen till födsel och friska bebisar denna gång.

Jag kör enbart på sekretmetoden så jag vet sällan exakt när min äl inträffar. Ibland känner jag av den som ett smärtsamt litet stick men denna gången har jag inte känt av något mer än vanliga äl symptom de senaste 2 dagarna som kliande bröst, svullen mage och lite lätt molvärk ^_^

Tror jag borde gå in i min torra period närsomhelst för har märkt en liten minskning på sekretet idag så troligtvis hade jag äl någon gång under helgen som var.

Beklagar ditt missfall med, kom allt ut naturligt? Aa de är bra. Senaste ÄL jag haft jag haft molvärk flera dagar innan och sen ÄL flytningar i upp emot 7 dagar så svårt att veta. Därför tempar jag varje morgon för att bekräfta ÄL. Denna månaden kör jag med monitorn med , hoppas på plus för oss båda! När har du BIM då? Min är runt 19-20/2 beroende på när ÄL är. Hade vart kul att följas åt :) är det första barnet?
  • stragge

En liten äcklig fråga, ber om ursäkt i förväg :D läser mycket om äl-sekret o vattniga flytningar osv.. men hur känner man det om man har sex typ varannan dag? O hur gör ni andra efter sexet? Känner mig så fånig som ligger kvar o kniper för kung o fosterland för att inget ska gå till spillo snälla säg att fler gör så haha !

• Gylleneprinsessa
    Padda skrev 2018-01-29 19:44:42 följande:
    Ja det kan man :) jag började känna av mina bröst redan på bim -9 förra gången jag var gravid. Var också skeptisk till om det ens var möjligt till en början men sen plussade jag ju på bim och då hade jag fått de typiska illamåendesymptomen också så jag kände rätt.
    Så läskigt! Jag vill ju bli gravid men det är läskigt att tänka på allt som kommer med en graviditet. Kräkningar och smärta och sånt.
  • Padda
    stragge skrev 2018-01-29 20:01:56 följande:

En liten äcklig fråga, ber om ursäkt i förväg :D läser mycket om äl-sekret o vattniga flytningar osv.. men hur känner man det om man har sex typ varannan dag? O hur gör ni andra efter sexet? Känner mig så fånig som ligger kvar o kniper för kung o fosterland för att inget ska gå till spillo snälla säg att fler gör så haha !

Är det spermarester så brukar iaf jag bara känna av dem max under 1-2 toabesök. Äl flytningar är liksom slemmiga dygnet runt plus att de i mitt fall är så super rikliga att det känns som om jag då och då läcker kiss i trosorna när jag har äl. Känner mig så våt att jag ärligt talat känner mig ofräsch där nere.

Jag går och kissar mer eller mindre direkt efter sex. Med mina superflytningar så tror jag inte jag behöver hjälpa simmarna på traven med något knip utan efter sexet är det bara att hålla tummarna och hoppas på det bästa :)
  • Padda
    Gylleneprinsessa skrev 2018-01-29 20:07:05 följande:

Så läskigt! Jag vill ju bli gravid men det är läskigt att tänka på allt som kommer med en graviditet. Kräkningar och smärta och sånt.

Jag har aldrig spytt under en graviditet. Varken med den med dottern eller den som slutade i ett mf så det är jätteolika. Samma sak med smärtan. Och illamåendet är om man har tur inte något man har hela graviditeten utan främst de första två tre månaderna :)
  • Padda
    sofiaaa91 skrev 2018-01-29 19:59:40 följande:

Beklagar ditt missfall med, kom allt ut naturligt? Aa de är bra. Senaste ÄL jag haft jag haft molvärk flera dagar innan och sen ÄL flytningar i upp emot 7 dagar så svårt att veta. Därför tempar jag varje morgon för att bekräfta ÄL. Denna månaden kör jag med monitorn med , hoppas på plus för oss båda! När har du BIM då? Min är runt 19-20/2 beroende på när ÄL är. Hade vart kul att följas åt :) är det första barnet?

Ja allt kom ut naturligt (såg mer än jag ville se). Om vi tex utgår från att min ÄL inträffade igår så bör min bim inträffa den 11/2. Jag har flera gravtest hemma sen innan min förra graviditet så jag kommer nog börja testa redan den 9e :3

Vi har en dotter på 3 år här hemma så detta är barn nummer 2 vi jobbar på. Förra graviditeten som slutade i mf var vårt första försök så jag verkar iaf inte ha svårt för att bli gravid. Dottern blev till når vi använde oss av säkra perioder och hade sex 10 dagar innan äl så vi är nog rätt extrema på den punkten O.O
Svar på tråden BIM Februari