• Saarah91

IVF 2018

Hej!

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.

Blev en lång historia om hela våran resa, men tänkte att det kanske kunde vara kul om vi kunde vara några som kunde följas åt. Hade varit skönt att kunna prata med någon som går igenom samma sak, kanske peppa varandra under resans gång!

• Svar på tråden IVF 2018
  • Sörensen

Hej, hoppar in här om det är okej :)

Jag och min sambo ska göra IVF pga den manliga faktorn (för litet antal) och kommer köra igång i maj med långa protokollet. Min fråga är om nån utav er har erfarenhet av långa protokollet? Reaktioner på nässprayen? Är så nervös över humöret då jag är superkänslig i vanliga fall :P

• Klora

God morgon Alla

Hoppas ni haft en bra helg.

Idag är jag inne på sprutdag 9, och jag skall göra mitt 2:a VUL idag. Skall bli spännande att se om det hänt ngt mer under helgen.

• Cia33

VUL 1 idag, tyvärr bara 4 blåsor. Hade hoppats på några fler. Ska spruta två dagar till med ökad dos och sen nytt VUL på onsdag.

• Klora
    Cia33 skrev 2018-03-19 14:37:23 följande:

VUL 1 idag, tyvärr bara 4 blåsor. Hade hoppats på några fler. Ska spruta två dagar till med ökad dos och sen nytt VUL på onsdag.

När jag var på mitt första Vul i fredags så hade jag 7 st blåsor, men 3 dagar senare så var det 15 st! så det finns absolut hopp om att du skall kunna utveckla fler
  • MsHanna

Då så har jag för första gången gjort äggplock.

Personalen på rmc var så himla snälla o söta. 5 st ägg fick dom ut. Nu väntar vi på resultatet, hur många ägg som var av god kvalitet.

Håller tummarna för er andra!

Kram på er

• Cia33

VUL 2 idag. Hade växt till sig till 7 blåsor. Fick tid för äggplock på fredag. Ska bli skönt. Var lite rädd för att jag skulle behöva vänta till måndag.

• Cia33
    MsHanna skrev 2018-03-21 13:17:16 följande:

Då så har jag för första gången gjort äggplock.

Personalen på rmc var så himla snälla o söta. 5 st ägg fick dom ut. Nu väntar vi på resultatet, hur många ägg som var av god kvalitet.

Håller tummarna för er andra!

Kram på er

Skönt att det gick bra. Håller tummarna att allt går bra. Du har insättning på fredag isåfall?
  • ESK1

Jag hoppar in!! Är idag på ruvar dag 5 med en två dagars!
    Jag och min kille började våran IVF resa i Mars detta år med vårat första. Sprutade 9 dagar med Gonal-f och 5 dagar med fyremadel, alltså 9 dagars stimulering. Första ultraljudet dag 7 såg de 10 godkände äggblåsor, ultraljud dag 9 såg de 14 godkända äggblåsor, äggplocket för mig gick hur bra som, gjorde inget ont alls för mig och jag var innan livrädd, för jag hade bara fått höra historier om hur ont det gjorde, men som sagt - själva ingreppet gjort inte ont för fem öre. Var lite öm i magen de 2 första dagarna, men inget mer!! De fick ut 10 ägg, varav 7 mogna - som resulterade i 3 fina embryon - nu ruvar jag på ett och de andra två ska försökas frysa ner!! Gör min behandling på Sahlgrenska!

• ESK1
    Sörensen skrev 2018-03-18 17:36:48 följande:

Hej, hoppar in här om det är okej :)

Jag och min sambo ska göra IVF pga den manliga faktorn (för litet antal) och kommer köra igång i maj med långa protokollet. Min fråga är om nån utav er har erfarenhet av långa protokollet? Reaktioner på nässprayen? Är så nervös över humöret då jag är superkänslig i vanliga fall :P

Vad var anledningen till långt protokoll för er? Vi har också manlig faktor och blev först tilldelade de långa protokollet (med enbart anledning av att vi hade 16mil till kliniken, för att det ibland behövs en extra koll för risk för överstimulering, vilket jag slapp då allt såg bra ut) Vi såg dock inget problem med att besöka kliniken en extra gång och nämnde där av att jag gärna ville köra korta - vilket jag gjorde.

Men roligt som sagt att höra varför ni blev tilldelade det långa? :)
  • ESK1

Har PCO där av många små äggblåsor från start, så de körde väldigt låg dos för mig då de var rädda för överstimulering. 112,5 e gonal-f och körde de hela vägen ut! Var tydligen hyfsat lättstimulerad!

Svar på tråden IVF 2018