• Saarah91

IVF 2018

Hej!

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.

Blev en lång historia om hela våran resa, men tänkte att det kanske kunde vara kul om vi kunde vara några som kunde följas åt. Hade varit skönt att kunna prata med någon som går igenom samma sak, kanske peppa varandra under resans gång!

• Svar på tråden IVF 2018
  • Cia33

Fick tillbaka ett ägg idag. Grundplanen var att det skulle vara två men eftersom ett av dem såg bättre ut än de andra så blev det bara det. De odlar vidare de andra två, men eftersom vi aldrig lyckats få något till frysen innan så har jag inga stora förhoppningar.

Håller med om att lutinus är ganska otrevlig.

• Heffaklumpen

Är det någon av er som fått ta Lutinus i samband med FET? Jag har aldrig fått tillbaka någon färsk, utan bara från frys. Och då svarade dom att: - Kroppen ska bygga upp slemhinnan själv i naturlig cykel. Men om det inte fäster vid nästa försök, så ska dom försöka stärka slemhinnan gången efter.

Medans man själv, otålig som man är, tycker att dom kan väl göra det redan detta försök.. varför chansa om det nu är det som kanske också felar? Nämnas bör att dom aldrig kollat min slemhinna innan återförande!

Då känns det inte så lugnande med orden ?Lita på att kroppen sköter det själv?

- Jag vill inte misstro min kropp. Men om den bara fixat att sköta sig själv från första början, så hade man inte suttit i denna sits. Suck.

Några rader från en just nu frustrerad ivf:are. Vilken tur att ni alla finns! Bara vi som gått igenom detta vet vilken känslomässig bergochdalbana detta innebär. Kram

• Klora
    Cia33 skrev 2018-03-26 18:53:05 följande:

Fick tillbaka ett ägg idag. Grundplanen var att det skulle vara två men eftersom ett av dem såg bättre ut än de andra så blev det bara det. De odlar vidare de andra två, men eftersom vi aldrig lyckats få något till frysen innan så har jag inga stora förhoppningar.

Håller med om att lutinus är ganska otrevlig.

vad kul, då är du också en ruvare Nu håller vi tummarna att detta går vägen!
  • Cia33

Fick inget till frysen senna gången heller. Inte jätteförvånad men hade iallafall hoppats på det.

• Klora
    Cia33 skrev 2018-03-29 13:16:59 följande:

Fick inget till frysen senna gången heller. Inte jätteförvånad men hade iallafall hoppats på det.

Det fick inte vi heller. Så nu hoppas jag att ägget jag ruvar på satt sig
  • Klora

Hej

Hur mår ni alla?

Nu är jag på ruvardag 9 tänkte testa senare idag, även om det igentligen är TD om först

7 dagar. Jag vet att det är förtidigt men nyfikenheten tar över! Hahaha

• LillaAw
    Klora skrev 2018-04-01 13:42:55 följande:

det kom 2 streck!!!!

Stort grattis hoppas det tar sig och fortsätter så! En fin påskpresent! :)
  • Klora
    LillaAw skrev 2018-04-01 13:57:40 följande:

Stort grattis hoppas det tar sig och fortsätter så! En fin påskpresent! :)

Tack snälla känns så overkligt och helt underbart!
  • Elinmedlängtanombarn
    Klora skrev 2018-04-01 12:32:38 följande:

Hej

Hur mår ni alla?

Nu är jag på ruvardag 9 tänkte testa senare idag, även om det igentligen är TD om först

7 dagar. Jag vet att det är förtidigt men nyfikenheten tar över! Hahaha

Stoet grattis!!!!!
Svar på tråden IVF 2018