• Saarah91

IVF 2018

Hej!

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.

Blev en lång historia om hela våran resa, men tänkte att det kanske kunde vara kul om vi kunde vara några som kunde följas åt. Hade varit skönt att kunna prata med någon som går igenom samma sak, kanske peppa varandra under resans gång!

• Svar på tråden IVF 2018
  • Klora
    Elinmedlängtanombarn skrev 2018-04-01 15:04:45 följande:

Stoet grattis!!!!!

Tack
  • Saarah91
    Heffaklumpen skrev 2018-03-25 17:27:15 följande:

Tack snälla! Nej, ingen Ovitrelle. Däremot har jag ätit Letrozol tabletter cykeldag 3-7, för att ?knuffa på? min egen ägglossning. Förra månaden fick jag utslag på CD 19, idag är det CD 15 och inget spår av den ännu. Men den dyker väl upp när den själv behagar, brukar vara så ;) Vi har 3 st blastocyster kvar i frysen.

Måste ha missat ditt tidigare inlägg, fick du också göra totalfrys? När är det planerat återföring? :)

Spännande!! Kommer bli samma för mig. Gjort totalfrys och väntar nu in mensen för att sedan ta Letrozol och vänta på ägglossningen. Så blir återföring om ca 3-4 veckor kan jag tänks mig. Låter precis som min ägglossning.. antingen e det på dag 14 eller dag 21. Denna månaden åt jag inga tabletter alls, då dök den upp på dag 34. Den lever lite sitt egna liv..
  • Saarah91
    MissDayDream skrev 2018-03-21 16:50:22 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här.

Vi är på första försöket med ivf och gjorde äggplock igår där de fick ut 6 st ägg. Imorgon torsdag blir det återföring, hoppas bara att några har överlevt och blivit befruktade.

Kul att följas åt när det är flera som ligger lika i behandlingen.

Välkommen hit :)
  • Saarah91
    Klora skrev 2018-04-01 13:42:55 följande:

det kom 2 streck!!!!

Stort GRATTIS!! :D hur mår du nu? Hur känns det? Alltid roligt att höra att det går bra för andra som gör IVF.
  • Saarah91
    Cia33 skrev 2018-03-26 18:53:05 följande:

Fick tillbaka ett ägg idag. Grundplanen var att det skulle vara två men eftersom ett av dem såg bättre ut än de andra så blev det bara det. De odlar vidare de andra två, men eftersom vi aldrig lyckats få något till frysen innan så har jag inga stora förhoppningar.

Håller med om att lutinus är ganska otrevlig.

Hur går det för dig? :)
  • Saarah91
    ESK1 skrev 2018-03-25 20:04:19 följande:

Absolut!! Känner mest av den förbaskade tabletten lutinus - FY. Sedan dag 3 med Lutinus har jag haft livmoderkramper och huvudvärk, utöver det känner jag inte direkt av någonting. Är på ruvar dag 8 och har gått in med inställningen att inte hålla på att känna efter för mycket, tror de kommer ge mig falska förhoppningar åt båda håll. Har även bestämt mig för att INTE tjuvtesta.

Trodde att denna ruvar tid skulle vara hemsk med tanke på väntan, men dagen efter återföring åkte till Sälen där jag nu spenderat en vecka - vilket har gjort att jag haft tankarna på annat och fullt upp för att känna väntan. Nu är de en vecka till test dag och jag känner mig hyfsat lugn - självklart med rädsla över att mensen ska dyka upp!

Hur går det för dig? Hur mår du?
  • Klora
    Saarah91 skrev 2018-04-02 18:27:44 följande:

Stort GRATTIS!! :D hur mår du nu? Hur känns det? Alltid roligt att höra att det går bra för andra som gör IVF.

Hej och tack!!

Jag mår bra, känner bara lite molvärk emellanåt. Har fortfarande svårt att ta in att jag faktiskt är gravid just nu, tog ett till test idag som även det visade positivt

Hur går allt för er?
  • Saarah91
    Klora skrev 2018-04-02 18:46:15 följande:

Hej och tack!!

Jag mår bra, känner bara lite molvärk emellanåt. Har fortfarande svårt att ta in att jag faktiskt är gravid just nu, tog ett till test idag som även det visade positivt

Hur går allt för er?

Va härligt!! :) Kan tänka mig det. E ju något man vänta på såååå länge. Blir nog mer verkligt när du varit på ultraljud osv samt när du senare börjar känna bebisen. Håller tummarna att all går vägen för er nu, hela vägen. Här är det dötid på hög nivå... :/ känns som att man inte gör annat än väntar. Väntar nu in mensen, som borde komma den kommande veckan. Sen är det Letrozol som gäller och invänta ägglossning och sen återinförandet. Hur många ggr har du försökt?
  • Klora
    Saarah91 skrev 2018-04-02 18:59:17 följande:

Va härligt!! :) Kan tänka mig det. E ju något man vänta på såååå länge. Blir nog mer verkligt när du varit på ultraljud osv samt när du senare börjar känna bebisen. Håller tummarna att all går vägen för er nu, hela vägen. Här är det dötid på hög nivå... :/ känns som att man inte gör annat än väntar. Väntar nu in mensen, som borde komma den kommande veckan. Sen är det Letrozol som gäller och invänta ägglossning och sen återinförandet. Hur många ggr har du försökt?

Ja usch jobbigt väntan för dig!!

Detta är faktiskt första försöket för oss

Så vi är verkligen hoppfulla och lättade
  • Saarah91
    Klora skrev 2018-04-02 19:09:59 följande:

Ja usch jobbigt väntan för dig!!

Detta är faktiskt första försöket för oss

Så vi är verkligen hoppfulla och lättade

Åååh va roligt! Ger mig ännu mer hopp :D Du kanske har skrivit det innan, men var går ni?
Svar på tråden IVF 2018