• Saarah91

IVF 2018

Hej!

Jag och min man har försökt skaffa barn sedan en tid tillbaka. Jag slutade med P-piller i september 2015 men jag fick aldrig tillbaka min mens/ägglossning efter detta. I maj 2016 var vi på en klinik och Dick hjälp och jag fick olika tabletter för att detta skulle komma tillbaka. De två första tabletterna fungerade inte utan det var först i januari 2017 då jag fick Letrozol som allt fungerade som det skulle. Vi har sedan dess försökt på naturlig väg utan resultat. Vi vet att det inte är något fel på någon av oss, alla våra värden ligger på väldigt bra nivåer. Men eftersom det inte tagit sig har vi nu påbörjat IVF på Sahlgrenska. Var där på första möte i mitten på januari och var nu i fredags där för äggutplock.

Blev en lång historia om hela våran resa, men tänkte att det kanske kunde vara kul om vi kunde vara några som kunde följas åt. Hade varit skönt att kunna prata med någon som går igenom samma sak, kanske peppa varandra under resans gång!

• Svar på tråden IVF 2018
  • Ettnamn4sep
    Humlan0 skrev 2018-08-16 18:39:35 följande:

Håller tummarna för er! :) Vi ska testa långa protokollet med Menopur den här gången och jag börjar spraya på onsdag :) ÄP borde bli omkring 19/9 på ett ungefär.

Tack snälla! Åh vi får fortsätta ha kontakt! Jag har precis börjat med sprutorna, menopur med orgalutran. Hoppas hoppas! ÄP borde bli någon gång i början/ eller mitten på nästa vecka.

Super nervös.
  • Raggie

Hej på er ! Är i samma sits som er och väntar på tid till Ivf på Sahlgrenska. Hur länge fick ni vänta på tid och gäller vårdgarantin med 3 månder ?

• ESK1
    regina87 skrev 2018-08-29 16:25:01 följande:

Hej på er ! Är i samma sits som er och väntar på tid till Ivf på Sahlgrenska. Hur länge fick ni vänta på tid och gäller vårdgarantin med 3 månder ?

Vårdgarantin på 3 månader gäller inte :( från remiss var skickad fick vi vänta 6 månader på första besöket på Sahlgrenska, och efter det fick vi vänta 2 månader på start!
  • carola18
    Ettnamn4sep skrev 2018-07-22 23:02:45 följande:

Hej!

Vilken dröm att bli spontangravid, särskilt när man gjort en ivf behandling. Men vilken fruktansvärd berättelse om hur graviditeten slutade.

Vad starkt av er! Ni har inte något embryo i frysen? Eller behöver ni göra om hela stimuleringen?

Hej igen. Vi har 1 ägg i frysen och idag hade jag första mötet på kliniken. ul bokat 21 sept för att kolla äl....åhhh crazy nervös
  • Ettnamn4sep
    carola18 skrev 2018-09-11 18:59:04 följande:

Hej igen. Vi har 1 ägg i frysen och idag hade jag första mötet på kliniken. ul bokat 21 sept för att kolla äl....åhhh crazy nervös

Jag förstår det. Är själv på ruvardag 8 nu. Första gången vi överhuvudtaget lyckas få en återföring av ett embryo. Ska testa nästa vecka. De här dagarna känns som en evighet
  • Linmar

Hej alla kämpar!

Jag vill bara berätta att jag startat upp en verksamhet som erbjuder samtalsstöd. Anledningen att jag skriver till er är att mitt största fokusområde är just personer som kämpar med ofrivillig barnlöshet/IVF/PGD. På min hemsida www.samtalett.se finns mer information om mig, det jag gör och anledningen bakom.

Så om någon tror att jag skulle kunna vara till hjälp, har frågor eller bara vill veta mer är ni varmt välkomna att höra av er. Antingen via de kontaktuppgifter som finns på hemsidan eller via pm.

Ha en fin kväll!

• Gylleneprinsessa

Hej! Jag och min sambo har tid på vårdcentralen i nästa vecka för att lämna infektionsprover inför ivf. Vi har försökt få barn i 3 år men inte lyckats. Hoppas få snabba tider på ivf-klinik nu. Jag läser här att det kan ta många månader. Att det ska vara så otroligt svårt att få en liten.

• carola18

Vi fick vänta ganska exakt 1 år från vår remiss till vår ivf start med dottern...denna gång måste vi betala själva då är det ingen kö tid...synd bara att ekonomin ska behöva styra

• Frax
    Lsaep07 skrev 2018-08-17 08:55:19 följande:

Hej,

Vi har manlig faktor och lyckades efter fyra hela ivf-försök få en son.

Nu har vi gjort fyra syskonförsök. De två första blev det ingen befruktning och de tredje försöket gav ett befruktat toppembryo men minus. Nu gör vi vårt fjärde försök och ägguttaget gjordes igår. Väntar nervöst på att de skall ringa från gtb och meddela om det blivit någon befruktning.

Vad kostar varje försök för de är väl inte gratis med syskonförsök?

Stort lycka till!!
  • Lsaep07
    Frax skrev 2018-09-15 04:56:18 följande:

Vad kostar varje försök för de är väl inte gratis med syskonförsök?

Stort lycka till!!

Varje försök kostar 38 000k kr.
  • carola18
    Ettnamn4sep skrev 2018-09-11 20:02:57 följande:

Jag förstår det. Är själv på ruvardag 8 nu. Första gången vi överhuvudtaget lyckas få en återföring av ett embryo. Ska testa nästa vecka. De här dagarna känns som en evighet

hur går det?
Svar på tråden IVF 2018