• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • mor till en väntan för nr2

Jag hoppar in här .

Vi har 2 barn som är 6,5år och 4år, nu ser vi fram imot ett nytt litet mirakel.

Slutade med mina p-piller slutet av februari.

Har en 25 dagars cykel. Gjorde vårt första försök med bim som kom 4/6. Jag hade inte exakt koll på min ägglossning förra gången och så hade vi nog sex för många gånger så det blev inget..

Ny bim är 29/6 , ägglossning igår tror jag enligt testerna. Vi har haft sex i förrgår, igår och ska ha idag.

Sen börjar den eviga ?sjukt långa? väntan så man håller på o bli knäpp tills man kan testa ????

• FrökenUtter
    Thorax skrev 2018-06-16 12:26:28 följande:

Kanske ska lämna tråden, känner mig väldigt osynlig :/

Nej men stopp! Det beror kanske mest på att du har kommit med svar på andras frågor det senaste? Fast man vill ju ha svar på svaret ändå förstås.. Hade du testat imorse?
  • Daphodil
    mor till en väntan för nr2 skrev 2018-06-16 13:13:14 följande:

Jag hoppar in här .

Vi har 2 barn som är 6,5år och 4år, nu ser vi fram imot ett nytt litet mirakel.

Slutade med mina p-piller slutet av februari.

Har en 25 dagars cykel. Gjorde vårt första försök med bim som kom 4/6. Jag hade inte exakt koll på min ägglossning förra gången och så hade vi nog sex för många gånger så det blev inget..

Ny bim är 29/6 , ägglossning igår tror jag enligt testerna. Vi har haft sex i förrgår, igår och ska ha idag.

Sen börjar den eviga ?sjukt långa? väntan så man håller på o bli knäpp tills man kan testa ????

Bra förutsättningar så som ni "legat i" LYCKA TILL!
  • Jagerika
    Thorax skrev 2018-06-16 10:52:10 följande:

Positivt är väl ändå att ägglossning sker inom 24-48h då den har som högst utslag precis innan. Kanske annat med digitala?

Så är de med stickor och kasetter iaf :)

Jo 12-48 timmar har jag läst, så menade att man kan börja ligga nu :)
  • AnonymAB
    Daphodil skrev 2018-06-16 12:56:56 följande:

Det betyder nog inget tyvärr... Färgrester troligtvis.

När har du BIM då?

Jag är på BIM+1 Idag med 3st negativa test denna veckan.

Jag har mått illa, varit trött, haft yrsel, molande o ilande nedre delen av magen. å varit jätte hungrig och sugen på allt som är ätbart.

du då?
  • FrökenUtter
    SL185 skrev 2018-06-16 11:56:15 följande:

Min make vet..fast jag har kämpat för att kontrollera mitt testande hahaha. Tog bara ett test under veckan o har 2 digitala kvar, tänkte ta ett varje vecka så att jag ser att antalet veckor ökar. :)

Min sambo är också medveten om testandet. Har lovat att vi ska göra det ihop, fast gårdagens lunch-test fick han se först sent ikväll så jag har väl fuskat lite. Har visat honom strecket imorse i alla tänkbara ljus och mot alla möjliga bakgrunder för att han ska se den ljusrosa tonen men han köper det inte. Blir digitalt imorgon på BIM så får vi se om det lyckas övertala..
  • FrökenUtter
    Safir94 skrev 2018-06-16 08:45:04 följande:

Jag börjar tappa hoppet.. hade bim igår och mensen har fortfarande inte kommit men testen är negativa. Hade en liten tempdip i morse men var är mensen då? :(

Glöm inte att du fortfarande är tidigt ute med tester jämfört med de flesta! ÄL+12 om jag inte tänker fel? Ungefär en femtedel av alla gravida får fortfarande neg dag 12 på vanliga tester. Så håll ut lite till innan du ger upp :)
  • Plus

Gick på toa nyss och det kom lite lite rosa på pappret.. Fick ett svagt plus igår så nu är man orolig att det blir missfall :( Är det vanligt med rosa på pappret när man blir gravid? 

• Safir94
    FrökenUtter skrev 2018-06-16 14:21:40 följande:

Glöm inte att du fortfarande är tidigt ute med tester jämfört med de flesta! ÄL+12 om jag inte tänker fel? Ungefär en femtedel av alla gravida får fortfarande neg dag 12 på vanliga tester. Så håll ut lite till innan du ger upp :)

Tack så mycket för uppmuntringen! Aa det stämmer de är ÄL+12 idag. Håller tummarna för att det blir positift snart då :)
  • Daphodil
    AnonymAB skrev 2018-06-16 13:57:12 följande:

Jag är på BIM+1 Idag med 3st negativa test denna veckan.

Jag har mått illa, varit trött, haft yrsel, molande o ilande nedre delen av magen. å varit jätte hungrig och sugen på allt som är ätbart.

du då?

Jag gissar att jag är BIM-4. Har mensvärk och överdriven trötthet, och fick ett rosa ljust streck igår så jag tror det kan ha gått vägen! Ska testa imorrn igen.

Hoppas att du är sen-plussare för det luktar ju misstänkt
Svar på tråden BIM juni 2018