• Jagvetdåinte

BIM juni 2018

Skapar en ny tråd då jag ej hittade en juni-tråd. Ger upp maj nu pga rejäl tempdipp bim-1, spottings och känningar i magen om att mensen är på g. Nu håller vi som inte lyckats i maj tummarna för att juni är vår månad ;) <3

• Svar på tråden BIM juni 2018
  • Lunalove

Trevligt att se massa plus! Tyvärr så gör det en annan mer uppgiven såklart... :(

Trevligt med massa vårdpersonal här som dessutom håller på inom operation! Jobbar själv som uska på operation under somrarna + slöarbete medan jag studerar till ssk. Har en termin kvar och sedan blir det att vidare utbilda sig till operationssk :D

Hade blivit bra tinat att få en knodd mellan studierna ;p

BIM 21/5
  • Norrskens
    Lunalove skrev 2018-06-17 18:21:51 följande:

Trevligt att se massa plus! Tyvärr så gör det en annan mer uppgiven såklart... :(

Trevligt med massa vårdpersonal här som dessutom håller på inom operation! Jobbar själv som uska på operation under somrarna + slöarbete medan jag studerar till ssk. Har en termin kvar och sedan blir det att vidare utbilda sig till operationssk :D

Vad roligt, behövs verkligen operationssjuksköterskor. Jag är ane.ssk så jag vet vilket viktigt de har.
  • Daphodil
    Norrskens skrev 2018-06-17 18:15:38 följande:

Åh, har du jobbat på op. Vad jobbar du nu?

Nä jag har bara auskulterat på op. Hållt nån hake och sytt nåt enstaka sår hehe Har inte psyket för det. Jag är AT så just nu är jag på internmedicin. Nattvecka på akuten känns mindre lägligt nu
  • Daphodil
    Lunalove skrev 2018-06-17 18:21:51 följande:

Vad kul! Haha vi får snart skaffa en egen tråd
  • Daphodil
    Norrskens skrev 2018-06-17 18:26:19 följande:

Vad roligt, behövs verkligen operationssjuksköterskor. Jag är ane.ssk så jag vet vilket viktigt de har.

DET är ju annan sak! Anesyrra verkar extremt kul, ni behöver knappt läkarna utan fixar det mesta själva.

(Sorry OT alla andra!)
  • Thorax

Haha tråden Vårdpersonal med Bim i juni blir det väl snart. Vad kul med så många. Och skönt också, tänk vad bra svar vi kan få med all denna samlade kunskap

• SL185
    ffrida skrev 2018-06-17 14:12:49 följande:

Mina tidigare ljusa streck i veckan var på riktigt! :D

Grattis grattis :)
  • SL185
    Daphodil skrev 2018-06-17 17:41:56 följande:

Det kanske är det som är hemligheten?

Allrså jag är så trött senaste dagarna. Känner mig konstant bakis ungefär. Om jag nu är gravid kommer det bli ett helsike att jobba natt v 26!

Men gud samma här!! Orkar knappt göra nåt??! Hur ska man orka jobba?! Men symtomen får gärna vara där så man inte nojar om de försvinner :) :)
  • Norrskens
    Thorax skrev 2018-06-17 18:31:18 följande:

Haha tråden Vårdpersonal med Bim i juni blir det väl snart. Vad kul med så många. Och skönt också, tänk vad bra svar vi kan få med all denna samlade kunskap

Haha, ska sluta kapa tråden nu. Kul med at.

Jag känner mig bakis konstant, sen kör det i tjejmagen mest hela tiden. Tycker det är väldigt skönt att det ligger semester framför en så en kan gå offentligt med detta i augusti (om det nu går vägen).
  • Daphodil
    SL185 skrev 2018-06-17 18:45:50 följande:

Men gud samma här!! Orkar knappt göra nåt??! Hur ska man orka jobba?! Men symtomen får gärna vara där så man inte nojar om de försvinner :) :)

ELLER HUR!

Blev nästan lite nojig när jag kände mig pigg idag, men sen när jag kom hem bara stupade jag och då kändes det "bra" för symtomen är kvar Mår dock lite illa vilket gör mig orolig - vid senaste graviditeten mådde jag illa först lägre fram. Betyder detta att jag kommer må mer illa (rejält) denna gång? Någon som har erfarenhet om just detta?
Svar på tråden BIM juni 2018