• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Wishful skrev 2018-08-23 11:09:03 följande:
    Som tur är har det ändå funkat bra. Vi har missat en återföring precis innan kliniken stängde för sommaren men vid tidigare försök har ägglossningen kommit så att återföring hamnat på en vardag. Lyckas man tajma in helgen flera gånger så får man köra stimulerat istället.

Det är landstinget.
    låter som att ni inte missar återföringen nu om du får ÄL i helgen då :) hoppas det funkar bra med tajmingen för er och bra att de har alternativ för de som är lite otajmade (som jag då!) Glad!!!
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-23 23:44:42 följande:
    Tack! Ja, det är skönt!
    Lycka till idag, hoppas du har fått fina äggblåsor som växer som de ska Glad! Kram!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-24 10:18:27 följande:

Har dom sagt det att dom inte är av toppkvalite? hur kan dom veta det? och på vilket vis? Hur många dagar är dem? :) 

Hoppas oavsett om de har toppkvalité eller inte, att någon av dem blir ditt framtida barn! <3 

Idag är min mens slut.. nu börjar nästa väntande. har köpt hem massa ÄL test och gravtest så jag är redo. skulle börja ÄL testa på dag 10, så om 3 dagar då börjar jag med ÄL testen varje morgon :) Hur ser de ut för dig? 
    Är min kropp i fas och allt som de brukar så borde ja få ägglossning nästa lördag den 2/9.. Så insättning 5 dagar efter det, alltså fredag 7/9. kanske.. De är min gissning :) 

Det finns ett system när de kikar i sina mikroskop hur cellerna i blastocysten beter sig och när man tar bilder på dem så kan man se vilka som är topp-kvalitet och inte. Men som sagt, de klarade ju sig till dag 5 så helt tokiga är de inte ;)

ja nu börjar ännu lite mer väntan alltså Flört min mens kom tidigare än väntat denna gången men det ser ut att funka med en Prag-resa när det är dags för återföring i alla fall! Åker nog 3-4 sep - men kan inte boka förrän efter VUL på måndag. Får åka själv denna gången, mannen har väldigt mkt på jobb och det är egentligen inte mkt som ska göras där egentligen, in på 15 min så är det klart Förvånad! Åh vad jag hoppas det är bådas vår tur nu!! Solig
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-24 13:27:27 följande:

Okej, va spännande! Så himla kul.. :D Jag håller med, hoppas innerligt att det är våran tur nu. 

Vi kommer göra 2st fet, denna månaden och nästa. Sedan kommer vi ha uppehåll igen då vi åker utomlands på bröllopsresa i februari, så tar det sig kommer jag va runt v 20 - 25 beroende på vilken av gångerna det "går bra".. men tar de sig inte så har vi någonting att se fram emot i vinter iallafall, och så gör vi nytt försök efter vår bröllopsresa sen :) 

Sen beror ju allt på oxå hur man mår och hur jag kommer ta allting denna gång. förra året va somsagt kaos på alla sätt och vis, och jag klarade inte alls av det psykiskt, men jag hoppas att det går bättre denna gång så jag orkar med ett par till försök. 

Stort lycka till på ultraljudet på måndag!! :) 

Förhoppningsvis blir det bara ett FET för dig i år =) men kanske bra att ställa in sig som du gör och ha planen lagd redan om det inte skulle gå vägen på första FET - härligt att du låter så positiv =) 

vad härligt med bröllopsresa också, jag har själv funderat över det där med att resa om man är i en specifik månad etc, allt beror väl på hurdan graviditet man har.. (och vad flygbolaget säger..?) vi reser till sverige varje sommar och vill ju gärna kunna göra det, tar det sig denna gången så blir det ju en maj-baby vilket vore toppen då jag i så fall kan resa som vanligt nästa sommar =) dröm!
  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-08-26 16:49:04 följande:

Idag ringde kliniken. Jag hade ca 25 äggblåsor, 12 ägg, 10 blev befruktade, 2 frysta på dag 5 och 3 ffysta på dag 6. Nu håller vi tummarna att något av dom äggen faktiskt överlever både upptining och den 9 månader till. Förra gången hade vi 18 ägg, 10 befruktade, 1 färskt till mig och 4 till frysen. Det färska blev missfall, och 3 dog vid upptinigen och det fjärde blev missfall. Livrädd att det blir likadant igen... Kvaliten verkar ju inte vara toppen på mina ägg direkt.

wow nästan hälften av dina ägg kunde frysas på dag 5 och 6?? det är ju sjukt imponerande! Hade du haft dåliga ägg hade inget klarat sig till dag 5-6 ens! det låter verkligen som ett topp-resultat dock, knappt aldrig hört någon som fått 5 till frysen. det kommer gå finfint för er det är jag säker på!! Solig kram!!
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-24 23:49:02 följande:
    Ja jag hoppas ju på det såklart, att de bara blir ett. Men jag försöker hålla mig "negativt" inställd, förmodligen pga att man tror att man ska bli mindre besviken, vilket så inte är fallet. Men blir nog lila besviken oavsett om man har en plan eller inte. Men jag gillar att ha saker klara och planerade, så jag försöker tänka så iallafall.

Har kollat upp med flygbolaget och man får resa fram till vecka 28 innan man måste ha läkarintyg, och jag kommer vara omkring v 25 som senast om de skulle ta sig, så de borde gå bra :) sen är det ingen upptäktsreaa vi ska på, vi ska ligga och lata oss i 2 veckor på stranden, så gravid eller inte kommer jag inte anstränga mig mer än nödvändigt :)

Sen är de ju oxå så att hade de vart typ 4e barnet och man va allmänt trött på att va gravid så hade det inte vart så optimalt kanske att åka på bröllopsresa som gravid, men vi vårt fall så är ju såklart en graviditet så otroligt efterlängtad och välkommen, så jag ligger gärna där med gravidåkommor på stranden på min bröllopsresa ;)
    det låter mysigt med bröllopsresa som gravid tycker jag, egentligen är det väl bara alkoholen man ska skippa och viss mat men annars är man väl som vanligt får man hoppas :) och som sagt, ska ni inte bestiga berg eller på överlevnads-camp så gör det nog inget att du är gravid då ;) hoppas det! kramHjärta
  • Inalina
    Sommarhopp skrev 2018-08-26 16:49:04 följande:

Idag ringde kliniken. Jag hade ca 25 äggblåsor, 12 ägg, 10 blev befruktade, 2 frysta på dag 5 och 3 ffysta på dag 6. Nu håller vi tummarna att något av dom äggen faktiskt överlever både upptining och den 9 månader till. Förra gången hade vi 18 ägg, 10 befruktade, 1 färskt till mig och 4 till frysen. Det färska blev missfall, och 3 dog vid upptinigen och det fjärde blev missfall. Livrädd att det blir likadant igen... Kvaliten verkar ju inte vara toppen på mina ägg direkt.

Inalina skrev 2018-08-27 09:06:32 följande:
    wow nästan hälften av dina ägg kunde frysas på dag 5 och 6?? det är ju sjukt imponerande! Hade du haft dåliga ägg hade inget klarat sig till dag 5-6 ens! det låter verkligen som ett topp-resultat dock, knappt aldrig hört någon som fått 5 till frysen. det kommer gå finfint för er det är jag säker på!! Solig kram!!
    inte meningen att låta som att ni inte har några problem, förstår att du är nervös och rädd ändå såklart!! men med det resultatet låter det som att ni har alla förutsättningar för att lyckas - det var så jag menadeHjärta
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-27 10:10:55 följande:
    Precis så känner vi med, så de blir nog bra :)

Idag har jag börjat än testa. Negativt idag, förväntade mig inget annat heller. Brukar ha äl på dag 14 ungefär, är på dag 10 idag..

Hur går de för dig? Har du börjar äl-testa?
    jag är ju också på dag 10, var i väg på ultraljud nyss för att mäta slemhinnan som såg bra ut i alla fall :)

mailat min klinik i Prag nu så jag får ett datum för överföringen! borde blir tis nästa vecka tror jag =) jag har inte fått veta om jag ska kolla något med ÄL, kanske behövs det inte när jag kör stimulerat...? allt går bra annars tycker jag, känner inte av något av östrogenet som jag äter i alla fallGlad
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-27 23:13:46 följande:

Hur går det för er alla?

Jag har varit på ultraljud idag och det såg bra ut. De räknade till 11 blåsor och ägguttag blir på fredag. Ser fram emot det!

Det låter ju jättebra!Glad då blir det Ovitrelle för dig i morgon antar jag? Så spännande, nu kör vi igen!! åker till Prag nästa vecka men vet inte vilken dag ännu. Ska nog överföra mina båda eskimåer.
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-08-27 08:43:40 följande:

Jag har fått till mig att inte träna nu under denna behandling, jag som älskar att träna. Simma o promenader går bra men jag undrar om cykling går bra? Någon som vet?

Jag kan inte tänka mig att cykling skulle kunna påverka negativt!

Det enda jag hört är att om man tar alla hormonsprutor och äggstockarna växer så ska man inte träna extremt hårt för då kan äggstockarna vrida sig på något sätt. Men jag tror det endast gäller typ bootcamp liknande grejer eller mycket hopp och studs  - - absolut inte cykling, det borde vara det bästa träningssättet.Glad
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018