• Inalina

IVF sommar/höst 2018

Sommarhopp skrev 2018-08-28 08:14:09 följande:
    Ingen fara. Jag tog absolut inte illa upp. Jag vet att det är bra med 5 i frysen. Jag bara jämför med förra gången när 3 dog vid upptiningen och de andra två blev missfall. Eftersom min klinik säger att missfall aldrig beror på något annat än dålig kvalitet på äggen och 3 av de frysta dessutom var lite långsamma i utvecklingen eftersom de inte utvecklades till blastisar förän dag 6. Då blir jag nervös och tror att jag har dåliga ägg. Men det är givetvis bättre än bara något eller inget till frysen.
    Ja jag är också livrädd för upptiningen - enligt min klink klarar sig 95% när de använt sig av vitrification metoden (en metod där embryon fryses när supersnabbt) jag har 2 i frysen vilket är bättre än 1 antar jag, men kommer nog tina och sätta in båda (om de båda överlever...)

jag håller inte med din klinik att MF bara sker vid dåliga ägg, trots för 'få' vetenskapliga studier är jag säker på att det kan även vara ogynnsamma förhållanden i livmodern, slemhinnan är för tunn, eller att din kropps immunförsvar attackerar embryot när det försöker fästa genom att bilda blodproppar i livmodern. (det är därför vissa får blodförtunnande medicin vid ET)

Finns rätt många trådar här på FL att läsa om alla alternativa anledningar till MF eller varför man inte blir gravid men jag vill inte blanda in det för mkt i den här tråden :)
  • Inalina
    Saner skrev 2018-08-28 14:04:21 följande:

Jag hade ett plus....Wie....vecka 2-3 stod det. Är så glad men samtidigt orolig å känner att man ej kan glädjas riktigt förrän v 13 när risk för missfall minskar heheh. Svårt förklara. Men känns så bra än så länge. Känner mig gravid.

Men herregud GRATTISS!!!!! Jag vågade inte fråga Tungan ute!!! förstår att du är försiktigt optimisitiskt men det är ju fantastiskt att det tog sig i alla fall!!!Solig
  • Inalina

Fick besked från min klinik i Prag idag att återföring blir på tisdag den 4 sep!

Äntligen börjar det närma sig, hoppas nu bara mina små frysta blastisar klarar upptiningen!! Drömmer

• Inalina
    mammsen79 skrev 2018-08-28 15:12:54 följande:
    Ringde o hörde mig för. Så länge jag inte anstränger mig för mycket så är det ingen fara. Jag vågar inte gå styrketräna som jag gillar då de sa ifrån all träning förutom simning och promenader. Har ni märkt någon symtom av Gonal-f? Tror jag börjar bli lite illamående o mellan åt samt svullen om buken. Ska börja med spruta 2 på Onsdag. Tycker det här är så obehagligt.
    ok skönt att höra. När jag tog Gonal F fick jag en rätt rejäl huvudvärk de första dagarna och var tröttare än vanligt både av Gonal F och Progesteronet man börjar ta innan ET.
    Är det Orgalutran du tar som andra spruta? den som ska hindra äggen från att lossna för tidigt?
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-28 15:30:25 följande:
    Japp! Det blir Ovitrelle imorgon (och det är även sista dagen med Suprefact). Vi verkar vara i takt. :) Spännande med att eventuellt sätta in två. Får ni bestämma det själva?
    ja vi verkar vara det ;) kul!

ja vi verkar få bestämma det själva, kanske eftersom vi haft 2 misslyckade ET i bagaget och jag har bara 2 i frysen så risken finns väl att någon inte vaknar till ordentligt vid tiningen också...
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-08-28 15:47:51 följande:
    Ja det är den som är den andra sprutan
    ok det är bra att man får 'mjukstarta' lite med Gonal F i alla fall, den är ju väldigt lätthanterlig tycker jag! Orgalutranen ska man ju blanda till själv, men även där finns jättebra youtubeklipp!! Ja mycket ska man stå ut med, förstår att du tycker det är obehagligt och 'onaturligt' att ta sprutor på sig själv som frisk person. men vad gör man inte...Hjärta
  • Inalina
    Akira Öken skrev 2018-08-28 19:20:23 följande:
    Skönt med korta!
    Det känns absolut spänt. Främst är jag orolig för att äggen ska släppa i förtid. Tiden mellan äggmognadsspruta och ägguttag är förkortad och jag fortsätter med Suprefact till och med imorgon. Men är ändå lite orolig.
    Jag känner bara att det är DIN tur att lyckas med detta nu!! skönt att du fortfarande har förtroende för din klinik och att de anpassar sina rutiner efter din kropp. Stort lycka till med äggplocketHjärta
  • Inalina
    Mjbo skrev 2018-08-29 19:21:15 följande:
    Åh va roligt! Snart dags!! :) jag väntar på äl utslag än, inget ännu.. vet ju de egentligen då ja kommer ha äl typ i helgen, men ändå hoppas man varje morgon när man tar testet ;) men men, snart så! Sen som du säger är det ju bara att hoppas på att dom små ska klara upptiningen oxå!

All lycka till på tisdag! Är du nervös? :)
    Tack snälla!! nja har inte hunnit bli nervös ännu, tror jag kan slappna av mer när jag är på plats och fått höra att det finns embryon att faktiskt återföra.. =) men som sagt - oro hjälper ju tyvärr inte så försöker hålla mig borta från såna tankar Flört idag började med progesteron för att förbereda kroppen - får se om jag reagerar på det denna gången eller om man får känna sig lite hyfsat normal..
  • Inalina
    mammsen79 skrev 2018-08-30 01:19:35 följande:

Nu har jag tagit andra sprutan och det var jobbigt tyckte jag lite känningar har jag men inte så värst, är det någon som vet vad den är till för? Ska den stoppa för tidig ägglossning?

ja den stoppar kroppen från att ägglossa av sig själv - om det är Orgalutran du menar!
  • Inalina
    Wishful skrev 2018-08-29 17:47:03 följande:
    Vad spännande, inte så lång tid kvar till återföring då. Håller tummarna för att det blir ett plus för dig sen.
    tack, ja det blir spännande :) känner mig ganska målmedveten nu men det är ju kroppen som ska göra jobbet - inte hjärnan tyvärr ;) Tycker det var jättesynd med tajmingen för dig denna gången, ni kan säkert köra på nästa månad istället!! Solig jag hejar på härifrån!
Svar på tråden IVF sommar/höst 2018