IVF sommar/höst 2018
Sommarhopp skrev 2018-08-28 08:14:09 följande:
Ingen fara. Jag tog absolut inte illa upp. Jag vet att det är bra med 5 i frysen. Jag bara jämför med förra gången när 3 dog vid upptiningen och de andra två blev missfall. Eftersom min klinik säger att missfall aldrig beror på något annat än dålig kvalitet på äggen och 3 av de frysta dessutom var lite långsamma i utvecklingen eftersom de inte utvecklades till blastisar förän dag 6. Då blir jag nervös och tror att jag har dåliga ägg. Men det är givetvis bättre än bara något eller inget till frysen.jag håller inte med din klinik att MF bara sker vid dåliga ägg, trots för 'få' vetenskapliga studier är jag säker på att det kan även vara ogynnsamma förhållanden i livmodern, slemhinnan är för tunn, eller att din kropps immunförsvar attackerar embryot när det försöker fästa genom att bilda blodproppar i livmodern. (det är därför vissa får blodförtunnande medicin vid ET)
Finns rätt många trådar här på FL att läsa om alla alternativa anledningar till MF eller varför man inte blir gravid men jag vill inte blanda in det för mkt i den här tråden :)