• Tjoppa12

BIM December 2019

Hittade ingen BIM-tråd för december så här kommer en ! Ingen bebis här än efter 7 försök, nu går vi in för åttonde gången!

13/12 - Tjoppa12

• Svar på tråden BIM December 2019
  • Lillaräkan1919

Det konstiga är att iaf för mig så infinner det en känsla att ?nu är jag gravid?. Har försökt lura till mig den känslan innan å de har varit negativa test å nu när jag nästan nekade till att känna då kom känslan :) det är konstigt vad kroppen kan spöka både på gott och ont

• Supertrio

Går och väntar på min ägglossning nu.. har haft blinkande gubbe på clearblues ägglossningstest i 4 dagar:( Hur lång tid tog det för er att få maximal ägglossning? (fast gubbe). Någon som blivit gravid innan ägglossning??

• Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 12:50:04 följande:

Det konstiga är att iaf för mig så infinner det en känsla att ?nu är jag gravid?. Har försökt lura till mig den känslan innan å de har varit negativa test å nu när jag nästan nekade till att känna då kom känslan :) det är konstigt vad kroppen kan spöka både på gott och ont

Så himla märkligt! Ibland bara vet man. Men vad det tär på en dom där månaderna när man går runt och känner allt som inte är något.
  • Anonym (Äckelvarning)

Hej på er. Varning för äckelbild.

Jag ska enligt appen ha äl imorgon eller i övermorgon. Har två appar som säger olika.

Läste om att man ska kunna se på flytningar samt känna på livmodertappen när man har äl. Så idag har jag undersökt där nere, var dock väldigt svårt att hitta något där inne. Tror jag hittade tappen tillslut, typ en hård kula? Vet inte hur jag ska beskriva det. Samt att sekret följde med ut på fingret. Känns väldigt konstigt att först ta foto på det och sen dela med mig till er. Men vart någonstans i cykeln "borde" jag vara enligt er? Ber om ursäkt i förhand för bilden. Har knappt något som rinner ut, detta var alltså vad som fastnade när jag letade där inne.. Usch, gör ni andra också sånna här skumma saker? Vågar inte säga något till sambon direkt. Haha. Men är det ens i närheten av ägglossning?

• Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-11 13:30:13 följande:
    Så himla märkligt! Ibland bara vet man. Men vad det tär på en dom där månaderna när man går runt och känner allt som inte är något.
    Ja det är ju en pina rent ut sagt! När har du bim?
  • Lillaräkan1919
    Anonym (Äckelvarning) skrev 2019-12-11 14:01:14 följande:

Hej på er. Varning för äckelbild.

Jag ska enligt appen ha äl imorgon eller i övermorgon. Har två appar som säger olika.

Läste om att man ska kunna se på flytningar samt känna på livmodertappen när man har äl. Så idag har jag undersökt där nere, var dock väldigt svårt att hitta något där inne. Tror jag hittade tappen tillslut, typ en hård kula? Vet inte hur jag ska beskriva det. Samt att sekret följde med ut på fingret. Känns väldigt konstigt att först ta foto på det och sen dela med mig till er. Men vart någonstans i cykeln "borde" jag vara enligt er? Ber om ursäkt i förhand för bilden. Har knappt något som rinner ut, detta var alltså vad som fastnade när jag letade där inne.. Usch, gör ni andra också sånna här skumma saker? Vågar inte säga något till sambon direkt. Haha. Men är det ens i närheten av ägglossning?

Hej! Jag har lyckats blivit gravid av att just göra det du gjort, undersökt tappens läge/hårdhet, flytningar mm. Jag skulle gissa att det där är innan din ägglossning, alltså de e nån dag kvar innan ägglossningsflytningarna kommer. Dom är ju igenkännliga pga att dom är så trådiga och genomskinliga. Så därför behöver man ju göra det genom en hel cykel för att identifiera sina egna olika stadier. hoppas det hjälpte något :) förresten så är det ganska kul å blanda in sin partner för vi kan gapskratta åt trådiga flytningar och det blir mycket lättare att få till det om det är roligt!
  • Tjoppa12

Någon som har erfarenhet av spökstreck på graviditetskollens tester , gärna tidiga tester ?

Jag jämförde två stycken ( jag vet att man inte ska kolla på torkade men...ni vet hur det är.)

Dagens test jämfört med det i förrgår visar ett streck i dagsljus. Har erfarenhet av spökstreck på andra tester men vet ju inte om detta är ett eller inte. Spännande. Någon?

• Hoppas96
    hundenhubbe skrev 2019-12-11 11:32:57 följande:

Åh nej vad tråkigt... styrkekramar <3 haft två missfall, dem första vart jag gravid direkt efter!Jag ser em svag skugga :)

Tack för peppen! Körde ni direkt utan nån mens emellan då? Funderar på att försöka hitta äl efter blödningen från mf nu.
  • Loea
    Lillaräkan1919 skrev 2019-12-11 14:07:14 följande:

Ja det är ju en pina rent ut sagt! När har du bim?

Ja verkligen.. Har räknat med igår 10/12 men skulle lika gärna kunna vara idag. Har tagit en sån billig sticka i måndags, visade ingenting och blev oundvikligen besviken. Men om mensen inte kommit imorgon när jag vaknar tänker jag ta ett cb med veckoindikator på morgonen. Just nu känns det inte som att jag ska ha mens. Men den kan också bara vara sen.
  • Lillaräkan1919
    Loea skrev 2019-12-11 14:43:35 följande:
    Ja verkligen.. Har räknat med igår 10/12 men skulle lika gärna kunna vara idag. Har tagit en sån billig sticka i måndags, visade ingenting och blev oundvikligen besviken. Men om mensen inte kommit imorgon när jag vaknar tänker jag ta ett cb med veckoindikator på morgonen. Just nu känns det inte som att jag ska ha mens. Men den kan också bara vara sen.
    håller tummarna! Det är alltid lika jobbigt att ta testen fast man vill veta. ja vänta några dagar :) uppdatera gärna :)
Svar på tråden BIM December 2019