• boshab

BIM Februari 2020

Som rubriken lyder, BIM februari!

4/2 - boshab

• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • Gnusmas
    Blåbär03 skrev 2020-02-21 10:23:20 följande:

Ja kanske men jag tänker att jag väntar någon dag nu så får vi se :) det tar ju psykiskt hahaha

och grattis till dig!! Så jäkla roligt o mysigt :) har ni försökt länge?

Ja det gör ju det.. håller tummarna för dig! Detta va eg första riktiga försöket, har "slarvat" två månader innan med händer det så händer det..
  • Mammaresan

Åh.. var totalt negativt idag med. :'( Hur kan det ens vara möjligt? Men ja ja vad kan jag göra.. Vill bara gömma mig under täcket och gråta. Det är ändå ÄL+12 idag så tror att det är kört.

Däremot vet jag vad ni pratar om att plussa senare på dagen. Jag plussade under senaste graviditeten (för ett par år sedan) starkare på kvällen än på morgonen. Så det stämmer även för mig.

Jag vet inte om jag bara borde ge upp för egen del... Det känns som jag har misstolkat känslan helt. :( Åååh vad jobbigt det känns verkligen. Förra månaden trodde jag inte på att jag var gravid men denna så är det en känsla så ja... Det gör minusen såå mycket värre..

Det är långt kvar till mens också som även är lite opålitlig så vem vet hur länge jag får vänta tills nästa cykel. :(

• eifos89
    Gnusmas skrev 2020-02-21 11:40:14 följande:

Meen.. tyckte ju man såg ngt på ditt test igår.. känns ju ändå som du borde va gravid då!

Ja.. tiden får väl utvisa helt enkelt. Jag känner mig gravid, men sen kan det ju vara hjärnspöken också.
  • Gnusmas
    eifos89 skrev 2020-02-21 12:00:41 följande:

Om jag skulle köpa några nya test idag, vilka skulle ni rekommendera?

Skulle det vara skulle jag nog köpa rfsu och/eller loyds testa tidigt.
  • Gnusmas
    Mammaresan skrev 2020-02-21 11:57:47 följande:

Åh.. var totalt negativt idag med. :'( Hur kan det ens vara möjligt? Men ja ja vad kan jag göra.. Vill bara gömma mig under täcket och gråta. Det är ändå ÄL+12 idag så tror att det är kört.

Däremot vet jag vad ni pratar om att plussa senare på dagen. Jag plussade under senaste graviditeten (för ett par år sedan) starkare på kvällen än på morgonen. Så det stämmer även för mig.

Jag vet inte om jag bara borde ge upp för egen del... Det känns som jag har misstolkat känslan helt. :( Åååh vad jobbigt det känns verkligen. Förra månaden trodde jag inte på att jag var gravid men denna så är det en känsla så ja... Det gör minusen såå mycket värre..

Det är långt kvar till mens också som även är lite opålitlig så vem vet hur länge jag får vänta tills nästa cykel. :(

Vad tråkigt.. hoppas din känsla är rätt och att du ändå plussar snart!
  • amandakollb
    Mammaresan skrev 2020-02-21 11:57:47 följande:

tråkigt att höra :( känner så väl igen mig i din uppgivenhet! har du också väldigt långa cykler? jag känner att mensen är på väg och efter det så kanske jag måste vänta typ 4-5 veckor på nästa gång jag har ägglossning.. vi funderar faktiskt på att söka hjälp så jag får äta letrozol, har ni funderat något på det? 
  • Blåbär03
    Gnusmas skrev 2020-02-21 11:41:57 följande:

Ja det gör ju det.. håller tummarna för dig! Detta va eg första riktiga försöket, har "slarvat" två månader innan med händer det så händer det..

Tack så mycket :)

O grattis till er igen!
  • Bellsss
    eifos89 skrev 2020-02-21 12:00:41 följande:

Om jag skulle köpa några nya test idag, vilka skulle ni rekommendera?

RFSU testa tidigt är sega på att visa. RFSU stickor är inte helt att lita på heller så hade undvikit RFSU. Ska du testa tidigt? Jag kör bara predictor early och digitala innan mens :)
  • Mammaresan

Jag har inte yberlånga cykler. Mina cykler kan vara allt mellan 27-37 dagar men det gör att jag aldrig kan veta om det är 3 dagar till mens eller 13... Så det kan vara ganska frusterande med negativa test, där det egentligen inte finns något "gå över tiden" förrän den 37:nde dagen.

Vi har ju inte haft ybermycket sex runt ÄL men vi fick till det på ÄL-dagen (eller möjligtvis dagen innan då jag inte vet exakt när ägget släppte). Vilket borde räcka egentligen.

Inte har vi försökt superlänge heller (detta är vårt tredje försök) men det är svårt att hinna med sex eller att ha lusten alltid så vi tar det ganska "ladeback" på den fronten. Men den här månaden prickade vi verkligen mitt på, där ÄL skedde, så det känns extra tungt att det inte blev något. Kan ju inte hjälpa att undra om något blivit fel i kroppen med åren. Det är ju alltid skönare att bara veta om det är bara att det tar lite tid eller det är något knas. Ovetskap är bland det värsta som finns helt klart!

Jag har i alla fall inte fått någon tillstymmelse till streck här. Testade innan jag gick och la mig (höll mig 4 timmar) så var på kvällen denna gång men det hjälpte verkligen inte alls. Börjar tro att det bara är en misstolkning från min sida helt enkelt... På lördag är det ÄL+13 och jag har inga planer på att testa något så längre.. känner mig väldigt överbevisad vid det här laget. Det är mest troligt BIM på tisdsag men ja det kan lika gärna bli i mars i slutändan. Så vi får väl se hur det går! Det finns ju en gräns hur långt fram det går att plussa också med tanke på att det är en begränsning på hur länge sedan jag kan ha blivit befruktad överhuvudtaget!

Jag hoppas för er andra att det blir fler plus och får hänga på er så länge, tills den där mensen får för sig att dyka upp. Inte brukar jag stressa eller vilja ha mens annars. Haha!

Svar på tråden BIM Februari 2020