• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym
    Anonym skrev 2025-03-17 11:32:37 följande:
    Originalfrågan var en Ja- eller nej-fråga. Ångrade du dagen efter att du inte hade frågat? Du har fortfarande inte svarat.
    Gäller än.

Som med 85% av alla andra frågor i tråden.
  • anonym05swe
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-17 17:05:28 följande:
    Men det visste du ju innan så frågan är varför du lämnade allt åt slumpen istället för att agera? Jag tyckte du skulle fråga henne innan så att ni åtminstone kunde försöka träffas men det vågade du inte och nu står du här... på exakt samma plats som innan.

OM du hade agerat hade det kunnat vara två saker som hänt nu: 1. ni hade träffats och saker hade gått framåt
    2. du hade fått ett nej och du hade kunnat gå vidare

Istället är du nu kvar i limbot vilket vi alla misstänker att du vill vara i eftersom då får du behålla din dröm.
    Nej vill inte vara i detta limbot
  • anonym05swe
    Anonym skrev 2025-03-17 11:32:37 följande:
    Originalfrågan var en Ja- eller nej-fråga. Ångrade du dagen efter att du inte hade frågat? Du har fortfarande inte svarat.
    Ångrar eller ångrar, jag försökte allt jag kunde
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 20:57:50 följande:
    Vad gjorde du?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 20:57:50 följande:
    Vad gjorde du mer än tänka att du ville?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 23:13:35 följande:
    Pratade med henne på plats
    Hur skillde sig ditt prat från de från de andras i gruppen? Du försäkte ju aktivt få henne ensam för att bjuda ut henne, det gjorde väl inte de andra, så hur var du annorlunda?
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 23:13:35 följande:
    Pratade med henne på plats
    Så du försökte bjuda ut och då pratade du med henne enskilt. Tackade hon nej?

Eller försökte du inte prata med henne enskilt? 
  • Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-18 20:51:20 följande:
    Nej vill inte vara i detta limbot
    Men då så! Då kliver du ur limbot genom att aktivt besluta dig för att lägga ner alla tankar på en relation med den här tjejen. Det verkar som att du mest mår dåligt av det ändå.
    När du blir kär på riktigt kommer du förstå. Riktig kärlek kommer göra dig motiverad att kliva utanför den egna boxen. Jag tror nämligen att du sitter lite mer fast i den egna boxen än den genomsnittliga 20-åringen.

Hur går det med ansökningarna inför höstterminen? Har du chans att komma in på det program eller de kurser du vill gå?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?