• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Inget på spel....)
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-21 08:11:52 följande:

Sluta tjata på honom! Den verkliga anledningen till att han inte såg till att få prata enskilt med henne på eventet är att han inte är så himla intresserad av henne egentligen. Eftersom hon inte sökte upp honom enskilt är inte hon heller intresserad.
    Tror detta mest är en verklighetsflykt, nice att drömma om en tjej som bor för långt bort för TS, en "omöjlig" kärlek. Han tror inte att det kan bli något, det är ju så komplext, vilket gör tjejen till en ofarlig dagdröm när plugg- och jobbsituationen är tuff.

Absolut! Visst är det så. Det är vi flera som påpekat, att är man så förälskad som TS påstår sig vara så tar man sig an varenda hinder och hittar lösningar för att kunna ses. 

TS säger hela tiden att han är så olycklig som singel, att han så gärna vill "hamna i en relation" och det kommer han aldrig lyckas med om han inte släpper drömmen om en relation med lumpartjejen. 
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-03-20 23:18:30 följande:
    Knappast så jag vill prata om det inför andra lol 
    Lol på dig själv du. Då fegade du ju ur, som vanligt. Har noll med "logistiken" att göra. Var nu logistik kommer in i bilden.
  • Anonym (...)
    Anonym (...) skrev 2025-03-20 22:53:29 följande:
    Kommer det  att gå rent logistiskt tror du? Någonsin? Kan du svara på det?
    TS? Var det en för svår fråga att svara på?
  • anonym05swe
    Anonym (...) skrev 2025-03-21 12:14:38 följande:
    TS? Var det en för svår fråga att svara på?
    Ja, det kommer gå logistiskt i framtiden ja
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-21 13:40:33 följande:
    Hur?
  • Anonym (...)
    Varför skulle det? Vad tänker du kommer att ändras med logistiken?
  • Anonym (Hej)
    Vem har intalat dig att allt kommer landa i ditt knä bara du vill det tillräckligt mycket?

Det känns som att de närmaste åren handlar om att du ska få en realitycheck, skolan funkade inte, jobben kom inte, tjejerna stod inte i kö och lägenheterna var inte bra.

Allt ovan är livet och inget kommer bara lösa sig utan allt handlar om slit, engagemang och trial and error. Du måste testa om och om igen och prova olika sätt att lösa problemen men hittills är alla dina svar att du haft otur, inget är ditt ansvar eller pga dig.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hej) skrev 2025-03-21 15:01:29 följande:
    Vem har intalat dig att allt kommer landa i ditt knä bara du vill det tillräckligt mycket?

Det känns som att de närmaste åren handlar om att du ska få en realitycheck, skolan funkade inte, jobben kom inte, tjejerna stod inte i kö och lägenheterna var inte bra.

Allt ovan är livet och inget kommer bara lösa sig utan allt handlar om slit, engagemang och trial and error. Du måste testa om och om igen och prova olika sätt att lösa problemen men hittills är alla dina svar att du haft otur, inget är ditt ansvar eller pga dig.
    Just det, jag hade glömt den dåliga lägenheten!
    TS, när flyttat du till nytt?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-21 15:04:19 följande:
    Just det, jag hade glömt den dåliga lägenheten!
    TS, när flyttat du till nytt?
    I slutet av April
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-21 15:41:42 följande:
    I slutet av April
    Egen lägenhet eller delad?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?