• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-03-20 20:31:07 följande:
    Handlar enbart om logistiken 
    Så varför klarade du inte av det på eventet då? Man har ju tid för mingel och samtal utanför de stora föreläsningarna eller vad det nu är och då borde du ha hunnit prata enskilt med henne om du verkligen, verkligen velat. 
  • anonym05swe
    Anonym (Inget på spel....) skrev 2025-03-20 21:25:37 följande:
    Så varför klarade du inte av det på eventet då? Man har ju tid för mingel och samtal utanför de stora föreläsningarna eller vad det nu är och då borde du ha hunnit prata enskilt med henne om du verkligen, verkligen velat. 
    På eventet gick det inte logistiskt heller pga jättepackat schema och ingen direkt tid för att träffas själva. Jag försökte 
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-20 21:35:08 följande:
    På eventet gick det inte logistiskt heller pga jättepackat schema och ingen direkt tid för att träffas själva. Jag försökte 
    Så du frågade om hon hade tid att prata med dig en stund?
  • anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-20 21:38:29 följande:
    Så du frågade om hon hade tid att prata med dig en stund?
    Gick inte att få in rent logistiskt att göra det
  • Anonym (Lugn)
    anonym05swe skrev 2025-03-20 21:56:35 följande:
    Skitsnack. Du stod ju i grupp med henne.
  • Anonym (Tiden går)

Klart det gjorde, du sade ju att du pratade med henne. Då hade du kunnat fråga. Men du vågade inte. 

Så varför säga att du försökte när du inte försökte? Du bestämde dig för att det inte var lönt att fråga. För du vågade inte. Hade du verkligen vågat hade du redan gjort det. Ni har träffats och skrivits i över ett år. Du har haft chans att fråga, men vågar inte. Det behövs ingen logistik för att fråga. 

• Anonym (...)
    Kommer det  att gå rent logistiskt tror du? Någonsin? Kan du svara på det?
  • anonym05swe
    Anonym (Lugn) skrev 2025-03-20 21:59:52 följande:
    Skitsnack. Du stod ju i grupp med henne.
    Knappast så jag vill prata om det inför andra lol 
  • Anonym (Inget på spel....)
    anonym05swe skrev 2025-03-20 21:35:08 följande:
    Men snälla söta rara! På alla konferenser och events jag någonsin varit på finns det pauser, längre och kortare, för fika och mingel där man kan röra dig fritt och minglar och nätverka med övriga deltagare. Under en sådan paus hade det varit superlätt att 1) fråga om du gick prata med henne enskilt ett par minuter och sedan 2) fråga om hon har lust att ses, bara ni två, vid något tillfälle. 

Det går inte att ha ett schema som är så uppstyrt att man inte kan mingla, peata eller gå undan en liten stund. Det pallar inte deltagare med! 

Så, vad var den verkliga anledningen till att du inte klarade av det?
  • Anonym (Varför ens försöka...)

Sluta tjata på honom! Den verkliga anledningen till att han inte såg till att få prata enskilt med henne på eventet är att han inte är så himla intresserad av henne egentligen. Eftersom hon inte sökte upp honom enskilt är inte hon heller intresserad.
    Tror detta mest är en verklighetsflykt, nice att drömma om en tjej som bor för långt bort för TS, en "omöjlig" kärlek. Han tror inte att det kan bli något, det är ju så komplext, vilket gör tjejen till en ofarlig dagdröm när plugg- och jobbsituationen är tuff.

Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?