• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 21:22:28 följande:

Nej, som jag ska läsa till sommaren 

Har kunskaper av det sedan tidigare 

Det är fortfarande på samma nivå. Och du klarade den inte.

Kunskaper varifrån?
  • Anonym (X)

Hur har du lyckats söka exakt 20hp förresten? Kurserna brukar vara 7.5 vardera.

• anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 21:29:52 följande:

Hur har du lyckats söka exakt 20hp förresten? Kurserna brukar vara 7.5 vardera.

Läser exakt 20 hp ja

Tre olika kurser 7,5 x2 samt en 5p

• Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:58:46 följande:

Du tror det är så enkelt? 

Nej, poängen är att konversationen inte ledde någonstans

Är det därför du är på Badoo, för att du inte vågar prata med henne?

Tidigare har du sagt att du visst vågar fråga men inte haft chansen. Nu har du haft chansen men vågade inte. Hur känns det?
  • Anonym (X)

Är de på den högskola du läste på nu? Olika högskolor har olika portaler och sätt att examinera, har du haft svårt på plats är det nog ännu svårare att fixa det på egen hand som det till stor del blir på distans.

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-19 21:36:33 följande:
    Är det därför du är på Badoo, för att du inte vågar prata med henne?

Tidigare har du sagt att du visst vågar fråga men inte haft chansen. Nu har du haft chansen men vågade inte. Hur känns det?
    Nej använder det knappt heller 
    Vågade men gick inte logistiskt på plats att göra det
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 21:57:51 följande:
    Nej använder det knappt heller 
    Vågade men gick inte logistiskt på plats att göra det

Skitsnack. Det handlar inte om logistik. Du kunde frågar henne om ni kunde prata själv några minuter, men du vågade inte. Om du vågat men ändå inte gjorde det så betyder det att du inte gillar henne tillräckligt. 

• Anonym (X)

Hallå?

anonym05swe skrev 2025-03-18 20:57:50 följande:
    Ångrar eller ångrar, jag försökte allt jag kunde
    Anonym (X) skrev 2025-03-18 23:22:59 följande:
    Hur skillde sig ditt prat från de från de andras i gruppen? Du försäkte ju aktivt få henne ensam för att bjuda ut henne, det gjorde väl inte de andra, så hur var du annorlunda?

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-19 22:03:01 följande:

Skitsnack. Det handlar inte om logistik. Du kunde frågar henne om ni kunde prata själv några minuter, men du vågade inte. Om du vågat men ändå inte gjorde det så betyder det att du inte gillar henne tillräckligt. 

Handlar enbart om logistiken 
  • Anonym (...)
    anonym05swe skrev 2025-03-20 20:31:07 följande:
    Handlar enbart om logistiken 
    Kommer logistiken förändras?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?