• anonym05swe

Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?

Hej, jag är 18 år och bor i en mellanstor stad i Sverige. Jag är aktiv i en  organisation där jag träffat en person som jag redan känner att jag vill träffa mer. Har tänkt på henne mycket sedan vi inte träffats något mer men jag har inte vågat bjuda ut henne på en dejt eller dylikt. Vi bor dessutom timmar iväg från varandra vilket gör det jobbigt. Jag är dessutom enbart ute efter långsiktiga förhållanden vid dejt.

Vi är lika gamla men hon har ingen aning om det. Jag vet redan nu att jag är redo att offra en del saker för att bli med henne (ex fritid för att spendera den med henne om vi blir ett par). Borde jag berätta för henne? Är jag för feg? Borde jag först bjuda in henne till något innan jag gör något?

Vad bör jag göra?

• Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-19 08:11:43 följande:
    Men då så! Då kliver du ur limbot genom att aktivt besluta dig för att lägga ner alla tankar på en relation med den här tjejen. Det verkar som att du mest mår dåligt av det ändå.
    När du blir kär på riktigt kommer du förstå. Riktig kärlek kommer göra dig motiverad att kliva utanför den egna boxen. Jag tror nämligen att du sitter lite mer fast i den egna boxen än den genomsnittliga 20-åringen.

Hur går det med ansökningarna inför höstterminen? Har du chans att komma in på det program eller de kurser du vill gå?

Nej, absolut inte. Nej. Har äkta känslor 

Har sökt ja och har chans ja

• Anonym (Varför ens försöka...)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 10:33:06 följande:

Sluta nu. Jag tror inte på det där. Du vet att en människas handlingar är lika betydelsefulla som hens ord? Och du har inte gjort någonting, vilket betyder att du inte är intresserad av henne, även om dina ord i den här tråden ständigt upprepar att du är intresserad av henne.

Bra att du har sökt, blir det program eller fristående kurser? Ska du in på ett nytt spår i din utbildning, eller fortsätter du på samma?
  • Anonym (X)

Hallå?

Anonym (X) skrev 2025-03-18 23:22:59 följande:
    Hur skillde sig ditt prat från de från de andras i gruppen? Du försäkte ju aktivt få henne ensam för att bjuda ut henne, det gjorde väl inte de andra, så hur var du annorlunda?
  • anonym05swe
    Anonym (Varför ens försöka...) skrev 2025-03-19 12:09:03 följande:
    Sluta nu. Jag tror inte på det där. Du vet att en människas handlingar är lika betydelsefulla som hens ord? Och du har inte gjort någonting, vilket betyder att du inte är intresserad av henne, även om dina ord i den här tråden ständigt upprepar att du är intresserad av henne.

Bra att du har sökt, blir det program eller fristående kurser? Ska du in på ett nytt spår i din utbildning, eller fortsätter du på samma?

Jo, jag har gjort saker bland annat skrivit med henne. Ja, jag bör ha gjort mer tidigare men ska försöka mer för att bli hennes.

Kurser först till sommaren och sedan program

• Anonym (X)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 17:50:29 följande:

Jo, jag har gjort saker bland annat skrivit med henne. Ja, jag bör ha gjort mer tidigare men ska försöka mer för att bli hennes.

Kurser först till sommaren och sedan program

Hur många poäng behöver du ta för att få CSN i höst?
  • anonym05swe
    Anonym (X) skrev 2025-03-19 18:12:29 följande:
    Hur många poäng behöver du ta för att få CSN i höst?
    20 tror jag och kurserna motsvarar exakt 20 hp
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 10:33:06 följande:

Vad sade du till henne när du pratade med henne? 

Hur försökte du bjuda ut henne?

• anonym05swe
    Anonym (Tiden går) skrev 2025-03-19 18:41:17 följande:

Vad sade du till henne när du pratade med henne? 

Hur försökte du bjuda ut henne?

Pratade med henne där normalt

Skrev DM idag också och hon tyckte också det var roligt att träffas där

• Anonym (H)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:21:39 följande:

Föreslå att ni ska ses
  • Anonym (Tiden går)
    anonym05swe skrev 2025-03-19 19:21:39 följande:

Jag frågade vad du sade till henne. Varför frågade du inte om en dejt?

Varför skrev du att du pratade normalt med henne, brukar du prata onormalt med folk?
Svar på tråden Hon är den jag vill dejta men hon har ingen aning. Vad bör jag göra nu?