• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (Positiv_fwb)

Tyckte att det var dags 😜
    Har du någon spännande historia att berätta om Susanne? 😉

• Deceree1

Varför startar man en sån här tråd egentligen? Är det för att rättfärdiga sitt beteende? För att förringa sitt samvete? Tror inte att det är så många som håller med om att det är ok. Själv tycker jag att det är konstigt att ha den inställningen som TS har. Men det är jag det 

• Unfortunate Barista
    Anonym (Positiv_fwb) skrev 2024-03-01 22:40:37 följande:

Ni negativa blunda nu och gå vidare?..ni har tagit alldeles för mycket plats här, sorry :)
    Livet är inte alltid svart eller vitt, jag och frugan har det bra på väldigt många sätt men sexlivet har sinat efter att vår dotter kom för flera? år sedan och är noll numera.  Hon har inte samma/inget behov helt enkel och vem mår bra av tjat-sex?? För att göra en lång historia kort så testade jag en dejtingsajt för ett par år sedan. Det finns endel av motsatt könet som är i samma situation. Jag träffade tillslut en tjej, som man gäller det att ligga i. Det bästa jag har gjort på väldigt väldigt länge. Det var riktigt het och nice från första stunden för oss båda, njutning på hög nivå kan jag lova från två utsvultna. Vi träffas fortfarande ibland. Kärlek och sex behöver inte alltid hänga ihop. 
    Jag har givit frugan lite hintar, så hon vet innerst inne.
    Det fanns en intressant artikel i DN 2023-01-29 i ämnet som många här borde läsa. ?Är det verkligen hela världen att vara otrogen?
    Men ni negativa kan ju fortsätta att leva som munkar och nunnor.;)

Kort svar ja. Låt mig förklara så du förstår varför. 

Det är hela världen på samma när någon ringer och lurar en äldre människa till att logga in på banken med sitt BankID och stjäl dennes pengar. Det är ett förkastligt och oacceptabelt beteende där man utsätter en annan människa för ett trauma som denne sannolikt aldrig helt kommer att bli återhämta sig från. Det är nog absolut så den som stjäl pengarna tycker att det skönt med lite extra pengar och kan säkerligen hitta något argument för att rättfärdiga sitt beteende och agerande.

Det är samma sak när någon blir överfallen, rånad, våldtagen eller när en vuxen utnyttjar ett barn sexuellt. Ena parten vinner en kortsiktig tillfredsställelse men det sker på bekostnad av ett sannolikt livslångt trauma för offret och de som står offret nära.

Visst, världen i stort stannar inte upp och går inte under, men för den drabbas gör den faktiskt det. Kanske utvecklar man tids nog ett förstånd att skilja på rätt och fel eller ett samvete som hinner ikapp en eller så har man inte det. Världen är inte rättvis på det viset. 

Men det är inte och kan aldrig spinnas som en positiv handling. Inte ens om man skulle råka ha psykopatiska drag och vara helt oförmögen till att känna empati. 

Ens existens och agerande gjorde inte världen bättre till en bättre plats, utan precis tvärt om. 

• Anonym (XXX)
    Unfortunate Barista skrev 2024-03-02 02:46:10 följande:

Det är hela världen på samma när någon ringer och lurar en äldre människa till att logga in på banken med sitt BankID och stjäl dennes pengar. Det är ett förkastligt och oacceptabelt beteende där man utsätter en annan människa för ett trauma som denne sannolikt aldrig helt kommer att bli återhämta sig från. Det är nog absolut så den som stjäl pengarna tycker att det skönt med lite extra pengar och kan säkerligen hitta något argument för att rättfärdiga sitt beteende och agerande.

Det är samma sak när någon blir överfallen, rånad, våldtagen eller när en vuxen utnyttjar ett barn sexuellt. Ena parten vinner en kortsiktig tillfredsställelse men det sker på bekostnad av ett sannolikt livslångt trauma för offret och de som står offret nära.

Visst, världen i stort stannar inte upp och går inte under, men för den drabbas gör den faktiskt det. Kanske utvecklar man tids nog ett förstånd att skilja på rätt och fel eller ett samvete som hinner ikapp en eller så har man inte det. Världen är inte rättvis på det viset. 

Men det är inte och kan aldrig spinnas som en positiv handling. Inte ens om man skulle råka ha psykopatiska drag och vara helt oförmögen till att känna empati. 

Ens existens och agerande gjorde inte världen bättre till en bättre plats, utan precis tvärt om. 

Alla exempel som du tar upp är ju brottsliga handlingar. Man kan inte jämföra icke-brottsliga handlingar med brottsliga. Eller så får du flytta till Saudiarabien, där otrohet faktiskt ÄR ett brott. Tror till och med att det är så fortfarande, att det är den bedragna parten som avgör om den otrogna parten ska avrättas eller inte. Där skulle du må bra!

...och varför tror du att hustrun till den du svarade skulle må bättre om han skulle lämna henne helt och hållet, för att kunna tillgodose sitt sexbehov? Det är väldigt många fruar som innerst inne känner till sin makes affärer, men de väljer att inte säga något för att inte riskera sitt lugna liv i kärnfamilj, i hus, med god ekonomi o.s.v.. De vet att mannen alltid tröttnar på sina affärer, och at the end of the day kommer det att vara dom två ändå, och barnen och barnbarnen kommer att hälsa på...

Du UTGÅR liksom från att frun skulle välja bort mannen, om hon bara fick veta vad han har gjort. I verkligheten krävs det MYCKET för det, när man har kommit så långt som till ett etablerat äktenskap, familj och hus. 
  • Anonym (höj nivån)
    Unfortunate Barista skrev 2024-03-02 02:46:10 följande:

Jag är verkligen inget fan av otrohet, men jämförelserna med så grova brott som våldtäkt och pedofili är ju bara osmakliga och man övertygar knappast någon att avstå från otrohet med de argumenten.
  • Anonym (Dubbla kakor)
    Anonym (höj nivån) skrev 2024-03-02 07:51:45 följande:
    Jag är verkligen inget fan av otrohet, men jämförelserna med så grova brott som våldtäkt och pedofili är ju bara osmakliga och man övertygar knappast någon att avstå från otrohet med de argumenten.
    Nej, det blir bara ett sätt att uttrycka att man har värderingar som en taliban och anser att människor äger varandras kroppar.

Om jag måste välja mellan ett samhälle där människor ibland är otrogna eller ett där människor inte kan skilja mellan lagliga handlingar och handlingar som ger 4 års fängelse så vet jag vad jag väljer. 
  • Anonym (höj nivån)
    Anonym (Dubbla kakor) skrev 2024-03-02 07:59:56 följande:
    Nej, det blir bara ett sätt att uttrycka att man har värderingar som en taliban och anser att människor äger varandras kroppar.

Om jag måste välja mellan ett samhälle där människor ibland är otrogna eller ett där människor inte kan skilja mellan lagliga handlingar och handlingar som ger 4 års fängelse så vet jag vad jag väljer. 
    Jag håller med om att den extrema synen på otrohet hör hemma i ett totalitärt samhälle. För mig räcker det gott med argumentet att det är fel att gå bakom ryggen på partnern, i synnerhet om man gör det under en lång tid som personerna i den här tråden. Att vara otrogen är en feg utväg som man tar till i stället för att på allvar ta itu med problemen i förhållandet.
  • Unfortunate Barista

Det här är precis det jag menar. De som gör de här sakerna hittar alltid argument för att rationalisera sitt agerande, och attackerar de som kritiserar agerandet. Hade man tagit ansvar för sina handlingar så hade man förmodligen inte fortsatt sitt agerande.

Vare sig en handling är laglig eller ej, så har alla de här exemplen en sak gemensamt, det är att man utsätter en annan människa för ett trauma för sin egen kortsiktiga vinning.  

Sen kan man alltid försöka få det framstå som att man gör något positivt. 

• Anonym (M)
    Deceree1 skrev 2024-03-01 23:30:26 följande:

Varför startar man en sån här tråd egentligen? Är det för att rättfärdiga sitt beteende? För att förringa sitt samvete? Tror inte att det är så många som håller med om att det är ok. Själv tycker jag att det är konstigt att ha den inställningen som TS har. Men det är jag det 

De måste ju få prata om det någonstans. Eftersom de är ryggradslösa så vågar de ju inte stå för sina sk lyckliga liv i verkligheten. De ljuger och bygger upp en falsk fasad inför både partner, barn och släktingar och alla andra. 
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden