• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (M)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-01 15:49:38 följande:
    Vad finns det att vara avundsjuk på?
    Grav narcissism och empatistörning?
    Precis. Men det är lätt att vara tuff när man är anonym på nätet. De vågar ju inte stå för sina handlingar inför andra IRL. 
  • Anonym (Susanne)
    Anonym (M) skrev 2024-03-01 15:52:47 följande:
    Precis. Men det är lätt att vara tuff när man är anonym på nätet. De vågar ju inte stå för sina handlingar inför andra IRL. 
    Lite vanligt hederligt gnäll från dig.
    Igen och igen och igen 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (XXX) skrev 2024-03-01 10:48:54 följande:
    Skonar barnen är ju det han gör. Nu slipper de bli skilsmässobarn och ryckas upp ifrån sina skolor och kompisgäng, och kanske vara tvungna att bo och gå i skolan i ett dåligt område. Och frun slipper sex och tjat om sex. Win-win all around. 
    Haha, men eller hur, då borde det ju vara lugnt att berätta det för fru och barn, jag menar varför smyga med såna hjältedåd, de borde ju bara bli stolta över hans uppoffring, eller?
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 15:53:33 följande:
    Lite vanligt hederligt gnäll från dig.
    Igen och igen och igen 
    Och samma gamla BS från dig igen och igen.
  • Anonym (Susanne)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-01 15:57:01 följande:
    Och samma gamla BS från dig igen och igen.
    Nu misstar du dig ännu en gång Tungan ute
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 15:57:55 följande:
    Nu misstar du dig ännu en gång Tungan ute
    vad fan tror du egentligen. Du skriver samma skit i alla jävla trådar.. 
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (M) skrev 2024-03-01 10:03:46 följande:

Ni som tycker detta är en bra lösning vet ju att innerst inne att er partner inte vill bli bedragna, det är ju därför ni inte vågar stå för det. 

Du utgår bara från dig själv, från din egen olycka, och drar därför fel slutsatser. Om du ska diskutera sådana här saker i tråden, och att du därmed inte respekterar TS och ämnet, så behöver du åtminstone försöka öppna ditt sinne och förstå att det finns en större värld, det finns alltid fler sätt att se på saken, än bara din egen lilla begränsade värld.

Jag är inte alls så säker på att min partner inte vill att jag ska vara med någon annan.

Det enda jag är helt och absolut säker på är att min partner inte vill veta något om det.

Om den fick reda på det så skulle det medföra stora och allvarliga problem på många plan. Jag vet med absolut säkerhet att min partner inte vill utsättas för sådana problem.
    Det är den största, viktigaste och mest självklara orsaken till att jag inte tar upp frågan med min partner. 

Jag är absolut säker på att vetskapen och att det blev offentligt skulle vara ett mycket mycket större och allvarligare problem för min partner än just den saken att jag har en sexuell upplevelse utanför äktenskapet.

Jag förstår skillnaden mellan dessa två saker.
    Jag känner min partner mycket väl  och jag respekterar att den absolut inte skulle vilja veta något. Alltså är det ett självklart och medvetet val av mig att jag inte utsätter min partner för vetskapen och därmed att jag inte diskuterar saken eller frågar min partner om detta.
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2024-03-01 15:52:47 följande:
    Haha , precis, man vet mycket väl att allt man säger är ren BS för man vill inte att ens partner får reda på det, men sitter ändå här och kläcker ur sig en massa patetiska ursäkter som man bevisligen inte ens tror på själv.... snacka om löjligtDrömmer
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-01 15:59:24 följande:
    Du utgår bara från dig själv, från din egen olycka, och drar därför fel slutsatser. Om du ska diskutera sådana här saker i tråden, och att du därmed inte respekterar TS och ämnet
    Finns ingenting att respektera hos varken dig, TS eller ämnet.
  • Anonym (Susanne)
    Anonym (Kva) skrev 2024-03-01 15:59:13 följande:
    vad fan tror du egentligen. Du skriver samma skit i alla jävla trådar.. 
    Detta är en positiv må-gott diskussion om otrohet.

Bidra med något positivt eller gnäll vidare i andra trådar 
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden