• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 15:57:55 följande:
    Nu misstar du dig ännu en gång Tungan ute
    Fråga din partner om hen håller med dig
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 16:00:49 följande:
    Detta är en positiv må-gott diskussion om otrohet.

Bidra med något positivt eller gnäll vidare i andra trådar 
    Det finns inga må-gott diskussioner om otrohet. Det finns alltid någon med som faller illa..
  • Anonym (Lyckliga relationer)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-03-01 15:14:46 följande:
    Ditt svar bevisar verkligen att jag hade rätt. 
    På pricken rätt! SkålSolig
  • Anonym (M)
    Anonym (sådär) skrev 2024-03-01 16:00:30 följande:
    Haha , precis, man vet mycket väl att allt man säger är ren BS för man vill inte att ens partner får reda på det, men sitter ändå här och kläcker ur sig en massa patetiska ursäkter som man bevisligen inte ens tror på själv.... snacka om löjligtDrömmer
    Å andra sidan, var ska de annars kunna prata om sina sk lyckliga familjer om inte här, anonymt och med med ryggdunkningar av andra likasinnade.

De små lögnarna kan ju inte gärna prata om det på söndagsmiddagarna eller på lunchrasten. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 16:00:49 följande:
    Detta är en positiv må-gott diskussion om otrohet.

Bidra med något positivt eller gnäll vidare i andra trådar 
    Mår man bra bra av att lura dig själv så behöver man nog vård.
  • Anonym (Susanne)
    Anonym (Kva) skrev 2024-03-01 16:02:13 följande:
    Det finns inga må-gott diskussioner om otrohet. Det finns alltid någon med som faller illa..
    Då har du inte läst tråden ordentligt - flera exempel här på personer som njuter gott och känner sig levande igen via en liten energigivande flirt vid sidan av 
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 16:06:16 följande:
    Då har du inte läst tråden ordentligt - flera exempel här på personer som njuter gott och känner sig levande igen via en liten energigivande flirt vid sidan av 
    Någon gång så kommer även dom att vakna ur sin lilla trans och fatta vad dom är. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Lyckliga relationer) skrev 2024-03-01 15:59:24 följande:
    Du utgår bara från dig själv, från din egen olycka, och drar därför fel slutsatser. Om du ska diskutera sådana här saker i tråden, och att du därmed inte respekterar TS och ämnet, så behöver du åtminstone försöka öppna ditt sinne och förstå att det finns en större värld, det finns alltid fler sätt att se på saken, än bara din egen lilla begränsade värld.

Jag är inte alls så säker på att min partner inte vill att jag ska vara med någon annan.

Det enda jag är helt och absolut säker på är att min partner inte vill veta något om det.

Om den fick reda på det så skulle det medföra stora och allvarliga problem på många plan. Jag vet med absolut säkerhet att min partner inte vill utsättas för sådana problem.
    Det är den största, viktigaste och mest självklara orsaken till att jag inte tar upp frågan med min partner. 

Jag är absolut säker på att vetskapen och att det blev offentligt skulle vara ett mycket mycket större och allvarligare problem för min partner än just den saken att jag har en sexuell upplevelse utanför äktenskapet.

Jag förstår skillnaden mellan dessa två saker.
    Jag känner min partner mycket väl  och jag respekterar att den absolut inte skulle vilja veta något. Alltså är det ett självklart och medvetet val av mig att jag inte utsätter min partner för vetskapen och därmed att jag inte diskuterar saken eller frågar min partner om detta.
    Du tror en massa om din partner. Men du vågar inte ta reda på sanningen därför vågar du inte fråga. Så du inbillar dig att hen tycker det du vill hen ska tycka. 

Du kan ju inte ens vara ärlig mot dig själv, du kommer med en massa nonsens-argument om hur du tror din partner ska reagera, än mindre mot din partner. För du vet ju innerst inne att det du gör inte skulle uppskattas.

Hade allt du skriver om din partner varit sant hade du kunnat berätta. Men du vågar inte. Fundera på varför. Eller skit i det, du är inte intresserad av hur detta påverkar din partner. Du bara rapar upp en massa ursäkter. 
  • Anonym (sådär)
    Anonym (M) skrev 2024-03-01 16:04:13 följande:
    Å andra sidan, var ska de annars kunna prata om sina sk lyckliga familjer om inte här, anonymt och med med ryggdunkningar av andra likasinnade.

De små lögnarna kan ju inte gärna prata om det på söndagsmiddagarna eller på lunchrasten. 
    Ja precis, de tror ju bevisligen inte på sitt eget BS själva så det behöver väl likasinnades hjälp att försöka övertyga sig själva om något ingen av dem tror på... snacka om stört Drömmer
  • Anonym (M)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 16:06:16 följande:
    Även era partners? Nej, tänkte väl det.  Att ni inte vågar berätta bevisar allt. 
Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden