• Anonym (Lycklig)

Otrohetstråden - Den positiva tråden

Så många trådar om otrohet. Så få positiva.
    Därför startar jag den positiva tråden.
    Intro: Äktenskap 20 år. Tonåringar. Sex 3-4 gånger / månad. Vaniljsex. Missionären. Trötthet/ vill inte/ ont i huvudet/ ont överallt/ mkt på arbetet....etc etc
    Långa diskussioner....korta diskussioner...inga diskussioner.
    Då bestämde jag mig; ut på Victoria Milan. Första dagen noterar jag en dam några år yngre än mig. Lunch. Ett synnerligen trevligt samtal. Humor och intelligens. Middag ngn dag senare. Den oskyldiga kyssen efteråt.
    En vecka senare träffas vi för en promenad. Det hela slutar med ett hett samlag mot ett träd.
    Sen dess (2020-) träffas vi några gånger i månaden. Allt från 1-2 timmar till hela nätter på resor som länkas ihop. Vi gör saker som jag aldrig har upplevt hemma.
    Vi har en tydlighet att vi endast är KKs. Vi går hem till våra respektive och lever vidare. Tillfredsställda och lyckliga. Man har bara ett liv.

Berätta om era positiva upplevelser.

Alla moralpikar undanbedes.

• Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden
  • Anonym (M)
    Anonym (sådär) skrev 2024-02-29 18:51:07 följande:
    Om det är samma tomte som skriver om hur lycklig hans fru är av att han knullar runt i alla otrohetstrådar så lär du nog inte få nåt svar på den frågan, han svarar bara med att repetera hur lycklig hans fru är om och om igen.
    Ok, då vet jag vem du menar. Ja, det blev väl inte så intressant längre att diskutera sitt lyckliga liv när man blir påmind om de man sviker där hemma. 
  • Anonym (Susanne)
    Anonym (M) skrev 2024-03-01 09:49:07 följande:
    Undrar vad hennes man tycker om hennes njutning och glädje? 
    Tänk om det är så här vet du;

Det äkta paret vet/är ganska på det klara med att energin och attraktionen har torkat in, men väljer ändå varandra varje dag 

Att damen då har ett äventyr som gör att hon känner sig både levande, attraktiv och glad innebär att hon har med sig den känslan när hon kommer hem.

Mannen kan då förhålla sig till två scenarier; en otillfredsställd, lustlös kvinna vid sin sida är efter år
    ELLER en kvinna som kommer hem glad, lustfylld, tillfredsställd och glad.
  • Anonym (M)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 09:56:26 följande:
    Tänk om det är så här vet du;

Det äkta paret vet/är ganska på det klara med att energin och attraktionen har torkat in, men väljer ändå varandra varje dag 

Att damen då har ett äventyr som gör att hon känner sig både levande, attraktiv och glad innebär att hon har med sig den känslan när hon kommer hem.

Mannen kan då förhålla sig till två scenarier; en otillfredsställd, lustlös kvinna vid sin sida är efter år
    ELLER en kvinna som kommer hem glad, lustfylld, tillfredsställd och glad.

Då förstår jag inte varför hon inte är öppen med det, om det är är en sådan fördel för mannen? 

Ni som tycker detta är en bra lösning vet ju att innerst inne att er partner inte vill bli bedragna, det är ju därför ni inte vågar stå för det. 

• Anonym (Susanne)
    Anonym (M) skrev 2024-03-01 10:03:46 följande:

Då förstår jag inte varför hon inte är öppen med det, om det är är en sådan fördel för mannen? 

Ni som tycker detta är en bra lösning vet ju att innerst inne att er partner inte vill bli bedragna, det är ju därför ni inte vågar stå för det. 

Finns ju inget universellt svar, eftersom definitionen av otrohet är individuellt för varje par i vad du accepterar/tolererar eller bejakar/uppmuntrar.

Där ligger nyckeln till hela diskussionen - i strikt mening finns ingen skarp gräns mellan rätt och fel.

Vad som känns fel för ett par kan kännas helrätt för ett annat par givet de individuella förutsättningarna.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Vår) skrev 2024-02-29 18:38:26 följande:
    Vilket svek av dig samt egoistiskt. Skilj dig och lev som du vill, låt henne slippa sveket om och om igen. Skona barnen
    Skonar barnen är ju det han gör. Nu slipper de bli skilsmässobarn och ryckas upp ifrån sina skolor och kompisgäng, och kanske vara tvungna att bo och gå i skolan i ett dåligt område. Och frun slipper sex och tjat om sex. Win-win all around. 
  • Anonym (Kåt fru)

härligt att få utlopp, min man har inte kunnat få stånd på säkert 10 år. I början försökte jag stå ut, men sedan säkert 5-6 år har jag olika älskare. Jag skulle aldrig kunna lämna min man, men jag har ju också sexuella behov.....

• Anonym (Susanne)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-03-01 13:01:24 följande:

härligt att få utlopp, min man har inte kunnat få stånd på säkert 10 år. I början försökte jag stå ut, men sedan säkert 5-6 år har jag olika älskare. Jag skulle aldrig kunna lämna min man, men jag har ju också sexuella behov.....

+ 1 Hjärta
  • Anonym (Kva)
    Anonym (Kåt fru) skrev 2024-03-01 13:01:24 följande:

Mm förstår! Därför tänker jag med nu otrogen emot varje brud. 
  • Anonym (Kåt fru)
    Anonym (Kva) skrev 2024-03-01 13:03:17 följande:
    Mm förstår! Därför tänker jag med nu otrogen emot varje brud. 
    Funkar det för dig så...
  • Anonym (M)
    Anonym (Susanne) skrev 2024-03-01 10:16:35 följande:
    Finns ju inget universellt svar, eftersom definitionen av otrohet är individuellt för varje par i vad du accepterar/tolererar eller bejakar/uppmuntrar.

Där ligger nyckeln till hela diskussionen - i strikt mening finns ingen skarp gräns mellan rätt och fel.

Vad som känns fel för ett par kan kännas helrätt för ett annat par givet de individuella förutsättningarna.

Och? Detta är ju otrohet per definition eftersom tråden handlar om det, samt att eftersom man inte berättar för partnern så vet man vad partnern tycker. 

Vad andra människor tycker gränsen går är ju totalt irrelevant. 

Svar på tråden Otrohetstråden - Den positiva tråden