• Anonym (Okåt)

Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering

Hej! 

Jag har en kille som steriliserade sig för ca 2 månader sen. Av anledningen givetvis att han inte vill ha fler barn. Jag tål inte hormonellt preventivmedel. Jag hade inte sagt nej till barn, men inte heller ett måste i mitt fall. Jag älskar honom och vill vara med honom. Han har 2 barn sedan ett tidigare förhålland. Jag och denna kille har gjort en abort i början av vårt dejtande så gravida har vi kunnat bli ihop iallafall. 

Men efter hans sterilisering så är det  någonting i sängen som Inte blivit lija upphetsande för mig när vi ligger och han kommer. Innan kunde jag verkligen gå igång på att få honom att njuta och spruta under säkra perioder. Det gjorde mig ännu mer sugen och jag gillade känslan av att han gav sin säd till mig om ni förstår. Det blev intimt, lustfyllt och kärleksfullt. Nu efteråt när han sprutar i mig så har den biten inte varit lika intensiv. Det är som att det i det undermedvetna biologiska för mig som kvinna, att han inte längre har kvar levande spermier har gjort så att det typ känns som att sperman han sprutar nu likaväl hade kunnat vara vanligt vatten. För mig tappade det lite innebörden med själva åtrån och det sensuella, kärleksfulla mellan oss när vi nu älskar. 
    För det finns ju inget såkallade liv kvar där nere som han sprutar ut. 

Man kan nästan säga att jag tycker att det för mig blev omanligt och inte alls lika intimt. Det vi har i sängen. 

Kan någon förstå där ute vad jag menar? Känner mig just nu ensam i detta. 

• Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering
  • Anonym (H)
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 14:43:14 följande:
    Fast det är bara dina spekulationer om hur det gick till. Det framgår ingenting om det eller ens om TS visste att han skulle sterilisera sig. Så det är meningslöst att du antar en massa. Det var inte vad vi skulle diskutera i tråden heller. TS frågar om andra känner likadant angående steriliserad man.
    Tycker fortfarande att det är sjukt ego och 
    Rekommenderar att söka psykolog för dessa tankar 
  • Ezmeraldah
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 10:58:42 följande:

Inte ni som bestämmer vilka sexuella preferenser och läggningar som är OK att ha

Nej men TS tror att hennes kille inte har några levande spermier i pungen och det stämmer inte. Det hon pratar om existerar enbart i hennes huvud och hennes problem beror på okunskap. Om det är så jobbigt för henne så hade hon kanske kunnat göra en liten snabb googling...

(För att göra en jämförelse: Det finns folk som har preferens för oskulder och tycker att det är viktigt att kvinnan blöder på bröllopsnatten. Det är förstås okej att ha såna preferenser men det är kanske bra att informera om att de flesta kvinnor inte blöder första gången de har sex.) 
  • Ezmeraldah
    Olsdotter skrev 2025-04-06 18:41:50 följande:

Ett olösligt problem.

Gör slut!

Eller be honom återställa ingreppet.
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-06 15:39:52 följande:
    Tror du att kåthet är logisk?

Det finns terapi. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (m) skrev 2025-04-06 14:43:14 följande:
    Fast det är bara dina spekulationer om hur det gick till. Det framgår ingenting om det eller ens om TS visste att han skulle sterilisera sig. Så det är meningslöst att du antar en massa. Det var inte vad vi skulle diskutera i tråden heller. TS frågar om andra känner likadant angående steriliserad man.
    Om han steriliserade sig utan att säga nåt så har de helt andra problem. Det är inte det som står i TS och det är inte det tråden handlar om. Det hon beskriver är ju att de gjort en abort och att hon inte tål hormonella preventivmedel. Om han hade fört henne bakom ljuset tycker jag nog att hon kunde nämnt det. Utifrån det som står tycker jag att vi kan utgå från att han informerade henne om att han skulle genomgå vasektomi - tills dess att nåt annat framkommer. 
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 20:57:29 följande:
    Om han steriliserade sig utan att säga nåt så har de helt andra problem. Det är inte det som står i TS och det är inte det tråden handlar om. Det hon beskriver är ju att de gjort en abort och att hon inte tål hormonella preventivmedel. Om han hade fört henne bakom ljuset tycker jag nog att hon kunde nämnt det. Utifrån det som står tycker jag att vi kan utgå från att han informerade henne om att han skulle genomgå vasektomi - tills dess att nåt annat framkommer. 
    Ja det kan vi utgå från! Annars hade TS formulerat sig på ett helt annat sätt.

Också värt att notera att TS inte kommenterat i tråden sedan i förrgår...
  • Ezmeraldah
    Tecum skrev 2025-04-06 21:09:33 följande:
    Också värt att notera att TS inte kommenterat i tråden sedan i förrgår...
    Hon skäms för att hon inte vet vad en vasektomi är och inte orkat googla på det. Eller så är hon tillfälligt spärrad för att nån idiot här håller på och anmäler folk som hen vill få tyst på. 
  • Ezmeraldah
    Anonym (nooo) skrev 2025-04-06 17:48:51 följande:

Japp, även kvinnor är mer tilldragande under ägglossning. Därmed mindre intressanta övrig period, 

Det är ytterligare en anledning till att kvinnor har mest beundrare under fertila perioden, och därefter minskar med män som kollar in en.

Intressant. Antar att det gäller i alla lägen förutom när man faktiskt vill bli med barn? För då brukar mannen absolut inte vilja veta när kvinnan har ägglossning för då tappar han lusten totalt, om ska tro på de hundratals trådar som finns i ämnet. (Och nej, jag pratar inte om par som kämpat med ivf i 10 år utan om par som inte ens börjat försöka än.)
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 21:18:45 följande:
    Intressant. Antar att det gäller i alla lägen förutom när man faktiskt vill bli med barn? För då brukar mannen absolut inte vilja veta när kvinnan har ägglossning för då tappar han lusten totalt, om ska tro på de hundratals trådar som finns i ämnet. (Och nej, jag pratar inte om par som kämpat med ivf i 10 år utan om par som inte ens börjat försöka än.)
    Du ska inte tro på alla dumheter du hörFlört Det är istället en extra krydda att ha sex och hoppas att det blir barn. Åtminstone i början, har det gått några år utan att det blivit något kan det bli ett avtändande tvång.
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (B) skrev 2025-04-06 18:21:16 följande:
    Man är ju så mkt mer kåt iaf. Och man känner sig snyggare 
    Fast det stämmer inte in på alla.. Jag fick nyss mitt fjärde barn så jag är hyfsat säker på att det där med ägglossning och fertilitet funkar som det ska. Och jag har aldrig känt av att jag blir mer kåt under ägglossning. Vet att det är så för en del men inte alla. 

Jag kände inte av min ägglossning alls på något sätt förrän efter tredje barnet som jag fick när jag var 34, då kunde jag få lite ont i sidan av magen under ägglossning. 
  • Ezmeraldah
    Tecum skrev 2025-04-06 21:39:04 följande:
    Du ska inte tro på alla dumheter du hörFlört Det är istället en extra krydda att ha sex och hoppas att det blir barn. Åtminstone i början, har det gått några år utan att det blivit något kan det bli ett avtändande tvång.
    Det gör jag inte. Jag brukar inte lita på allt du säger heller.

Intressant. Var det alltså du som höll koll på ägglossningen när du och din fru skulle skaffa barn?

Nu är det så att jag har viss personlig erfarenhet av samröre med män så jag utgår nu från min personliga erfarenhet. Om det nu är så sexigt med ägglossning kan man ju tycka att män generellt borde ha bättre koll på det området. Min erfarenhet är att män generellt inte har koll på när deras partner har ägglossning och hur det eventuellt påverkar henne/sexlivet. Många män vet inte ens om deras partner ens har ägglossning eller inte för de vet inte vilka preventivmedel som gör att ägglossningen uteblir. 
  • Anonym (Isabella)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 21:18:45 följande:
    Jag som är kvinna har också tappat lusten under ägglossning när jag har velat bli gravid för att jag bara blir stressad.. Dels när båda ville men också när jag ville och han inte ville än (efter första gemensamma barnet med min sambo), då körde vi avbrutet och när jag visste att det var runt ägglossning innebar sexet mest ångest.

Och som sagt har jag varit gravid 6 gånger (fyra barn och två missfall) men har aldrig känt av att jag blir mer kåt under ägglossning.. Vet att en del kvinnor blir det men inte alla. När jag blev gravid med mitt tredje barn var ägglossningen 2-3 veckor sen (kanske pga missfall 2 månader tidigare) och jag hade verkligen ingen aning om att jag ens hade haft ägglossning förrän brösten började ömma och jag misstänkte att jag var gravid.. Så alla känner inte av det. 
  • Anonym (Isabella)
    Anonym (Ja faktiskt) skrev 2025-04-06 15:39:52 följande:
    Tror du att kåthet är logisk?

Om man inte vill bli gravid borde det ju inte vara ett ?krav? att sexet skulle kunna leda till barn för att man ska bli kåt? Jag har varit sugen när jag har spiral, när jag har ätit P-piller, när jag har varit gravid och när jag har ammat och inte fått tillbaks mensen än (som nu). 

Om man vill bli gravid förstår jag däremot att man inte är lika sugen om sexet inte kan leda till graviditet. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 22:02:28 följande:
    Jag som är kvinna har också tappat lusten under ägglossning när jag har velat bli gravid för att jag bara blir stressad.. Dels när båda ville men också när jag ville och han inte ville än (efter första gemensamma barnet med min sambo), då körde vi avbrutet och när jag visste att det var runt ägglossning innebar sexet mest ångest.

Och som sagt har jag varit gravid 6 gånger (fyra barn och två missfall) men har aldrig känt av att jag blir mer kåt under ägglossning.. Vet att en del kvinnor blir det men inte alla. När jag blev gravid med mitt tredje barn var ägglossningen 2-3 veckor sen (kanske pga missfall 2 månader tidigare) och jag hade verkligen ingen aning om att jag ens hade haft ägglossning förrän brösten började ömma och jag misstänkte att jag var gravid.. Så alla känner inte av det. 
    Jag syftade som sagt på par som inte har börjat försöka än utan planerar för att starta "bebisverkstaden". De männen verkar inte direkt tända på tanken på ägglossning, fertilitet och barnalstrande... Märkligt, med tanke på hur övertygade männen i den här tråden är om att män generellt tänder så kolossalt på ägglossning och möjligheten att sex resulterar i ett barn... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 22:07:11 följande:

Om man inte vill bli gravid borde det ju inte vara ett ?krav? att sexet skulle kunna leda till barn för att man ska bli kåt? Jag har varit sugen när jag har spiral, när jag har ätit P-piller, när jag har varit gravid och när jag har ammat och inte fått tillbaks mensen än (som nu). 

Om man vill bli gravid förstår jag däremot att man inte är lika sugen om sexet inte kan leda till graviditet. 

Jag tror att det handlar om okunskap. TS har inte förstått vad en vasektomi innebär. 
  • Anonym (Isabella)
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 22:09:58 följande:
    Jag syftade som sagt på par som inte har börjat försöka än utan planerar för att starta "bebisverkstaden". De männen verkar inte direkt tända på tanken på ägglossning, fertilitet och barnalstrande... Märkligt, med tanke på hur övertygade männen i den här tråden är om att män generellt tänder så kolossalt på ägglossning och möjligheten att sex resulterar i ett barn... 

Jo alltså jag höll med dig.. Det finns säkert män som tänder på när kvinnor har ägglossning men ofta när man vill ha barn kan det nog innebära stress både för mannen och kvinnan, det är inte speciellt sexigt när man ?måste? ha sex. Har också läst många trådar om det och känner igen det själv som kvinna också. När jag har velat bli gravid har jag njutit mycket mer av sexet när jag inte har ägglossning eftersom det är mer kravlöst, då har jag kunnat slappna av.

Och vill mannen inte ha barn lär han ju inte heller tända så extremt mycket på att tjejen har ägglossning  .. Ofta tror jag iförsej att män inte har så stor koll på när man har ägglossning om man inte försöker få barn. Oftast kan de nog inte se det eller känna det eller vad nu folk i tråden påstår. Hade det varit så hade inte min yngsta funnits haha.. 

• Ezmeraldah
    Anonym (Isabella) skrev 2025-04-06 22:28:57 följande:

Jo alltså jag höll med dig.. Det finns säkert män som tänder på när kvinnor har ägglossning men ofta när man vill ha barn kan det nog innebära stress både för mannen och kvinnan, det är inte speciellt sexigt när man ?måste? ha sex. Har också läst många trådar om det och känner igen det själv som kvinna också. När jag har velat bli gravid har jag njutit mycket mer av sexet när jag inte har ägglossning eftersom det är mer kravlöst, då har jag kunnat slappna av.

Och vill mannen inte ha barn lär han ju inte heller tända så extremt mycket på att tjejen har ägglossning  .. Ofta tror jag iförsej att män inte har så stor koll på när man har ägglossning om man inte försöker få barn. Oftast kan de nog inte se det eller känna det eller vad nu folk i tråden påstår. Hade det varit så hade inte min yngsta funnits haha.. 

Män kanske tänder på att i teorin kunna göra kvinnor gravida men när det väl ska ske är de inte lika förtjusta längre. Om man ska generalisera alltså. 
  • Tecum
    Ezmeraldah skrev 2025-04-06 22:01:19 följande:
    Det gör jag inte. Jag brukar inte lita på allt du säger heller.

Intressant. Var det alltså du som höll koll på ägglossningen när du och din fru skulle skaffa barn?

Nu är det så att jag har viss personlig erfarenhet av samröre med män så jag utgår nu från min personliga erfarenhet. Om det nu är så sexigt med ägglossning kan man ju tycka att män generellt borde ha bättre koll på det området. Min erfarenhet är att män generellt inte har koll på när deras partner har ägglossning och hur det eventuellt påverkar henne/sexlivet. Många män vet inte ens om deras partner ens har ägglossning eller inte för de vet inte vilka preventivmedel som gör att ägglossningen uteblir. 
    Det var värst, litar du inte på allt jag sägerFörvånad Jag som alltid har rätt...Skrattande

Ja jag hade bättre koll på hennes ÄL än vad hon själv hade. Men jag sa inget för då kunde vi ha sex varje dag då vi "inte visste..."

Men att veta hennes ÄL, vilket inte är så svårt om man vet tecknen, är tveeggat. Jättebra om man vill göra barn, mindre bra om man vill ha sex när det är som skönast men inte litar helt på p-medlen. Som någon kvinna skrev här kan det vara ångestfyllt. Vågar man ha sex eller ska man vänta några dar för säkerhets skull?
Svar på tråden Inte lika kåt på min kille längre efter hans sterilisering