• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Silee

Johanninen: Wow, vilken upplevelse och förlossning, haha! Söt sambo du har!

I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
  • reebok84

Hahaha.. Tänkte bara läsa lite innan jag skulle sova och fastna här totalt. Har legat och skrattat för mig själv i en timme nu :)

• Linda b1986

Kan ju berätta om min senaste förlossning åxå. Hade latenfas i tre dygn som var riktigt jobbig så man bara ville de skulle sätta igång.

Fredag morgon har jag migrän och pinvärkar, tänker ändå inte att det är dags men vill ha migränmedecin så jag kan få sova lite. Ringer min man och ber honom skjutsa mig till Apoteket. Han åker från jobbet och i hissen på vägen ner får jag en riktig värk, sen en till på väg till bilen. Sen massa fler.

Står inne på Apoteket och profylax andas och tjejen i disken säger att jag verkligen ser ut att ha ont, i huvudet.

Går genom köpcentret och stödjer mig min man och gråter lite lätt av smärtan. Sen måste han stanna till på jobbet, Beijer, nu har jag börjat spy åxå. Efter 10 själv i bilen tar jag mig in. Andas höööggt och är arg, var fan är han. Hela Beijer måste ha sett mig där jag lägger mig i trappan och bara andas som jag vet inte vad.

Sen hem och försöka stå ut trots jag har bara tre min mellan värkar. Sen åker vi in och jag går före från bilen till sjukhuset. Får en megavärk och lutar mig mot sjutdörren, kommer inte därifrån utan dörrjäveln slår mig hela tiden och jag stönar. 3 äldre herrar kommer fram och försöker hjälpa mig, kan inte prata eller ens få ögonkontakt men hör dom prata om de ska bära mig till förlossningen för jag verkar ha fastnat i dörröppningen.

Well Well till slut kommer min man och vi kommer upp till avd. 20 minuter senare föddes vår lilla Selma.

Förlossningen klarade jag i stort sett själv. Min man försökte "andas" med mig men när krystvärkarna kom trodde han inte på mig, nej Linda andas med mig nu, sakta. Jag röt neeeej den kommer nu. Sen låg jag och tryckte in huvudet tills bm kom springande redo att ta över.:)

Lycka till ni som går och väntar. Det ÄR kul att föda;)

• maamn

jag använde Lustgas, och 2 citat jag vet att jag sa var

1#  Jag ville inte drick vätskan min sambo erbjöd mej, men till slut så gick jag med på det och tog en klunk, då säger han "en gång till gumman, minst 2 gånger till" (han menade ju att jag skulle ta en klunk till eller helst 2)   Då blänger jag på honom och säger högt och ljudligt "att så säger du faan aldrig när vi knullar, då får jag faan inte mer än en gång" BM, min sambo och min mamma höll på att dö av skratt. vilket jag fortsätter förklara för alla att jag får va nöjd om han orkar med en gång :P

2# Jag fick en otrolig smärta i ena benet, troligen pga av en höftsjukdom jag har sen jag föddes, så BM rekomenderade EDA för att de kanske skulle ta bort smärtan i benet, jag använde lustgasen undertiden som satte EDAn, efter ett tag frågade BM mej om smärtan hade avtagit i benet, så jag (hög som ett hus) satte mej och förklarade att nej jag va inte stålmannen ännu, (han e ju förlamad i benen) dom hade gjort fel och dom fattar väl själva att dom måste ha en 2delad nål så att det gick ner i båda benen. Alla i rummet skrattade gött.

Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?