• ALLIEVERDO

Roliga förlossningshistorier?

Hej, jag ska om nån månad gå igenom min första förlossning. För att inte bara vara nervös så tänkte jag hitta så mycket positivt som möjligt..förutom den sjäålvklaraste :) ett litet underverk..
    Läste i en tidning där folk skickat in roliga historier från deras förlossningar. Är det nån som har nån att dela med sig?:)

• Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?
  • Maria 79

Mellan värkarna tänkte jag att jag skulle vara lite trevlig o säll skaplig så jag frågar bm o usk om de har barn. Nej ingen avdem hade egna barn, sen kom en krystvärk i jag vrålar: fan va ni e smarta, skaffa fan aldrig barn! Ups haha

• En o Sexti
    Maria 79 skrev 2011-11-05 22:11:18 följande:
    Mellan värkarna tänkte jag att jag skulle vara lite trevlig o säll skaplig så jag frågar bm o usk om de har barn. Nej ingen avdem hade egna barn, sen kom en krystvärk i jag vrålar: fan va ni e smarta, skaffa fan aldrig barn! Ups haha
    Haha, klockrent!
    ♥☆° Kan mirakel ske? www.uncompleted.blogg.se °☆♥
  • smörblomman81

Vi var på bf och min sambo bestämde sig för att gå tidigt till jobbet så han kunde få gjort så mycket jobb som möjligt innan bebis titta ut. Han gick upp fem och var på jobbet innan sex. Vid halv sju ringer jag honom och meddelar att nu är det på gång, men han behöver inte komma hem ännu. Han trodde nog dock inte det så han strunta i att komma hem och vila innan det går igång på riktigt. På kvällen har jag rejält ont men vill inte åka in förrän jag verkligen måste och det gjorde vi vid tolv. Båda skittrötta och sambon ångrade att han åkte till jobbet för nu var han så trött och ville bara sova. Tillslut så börjar jag med lustgas och blir knasig...min sambo sitter där groggy pågrund av trötthet. Han tyckte att datorn i rummet surra för mycket så han stängde av den! Han ville ju vila bm kommer in och säger men oj vad har hänt med datorn och min sambo spelar oskyldig medans jag skämdes som tusan haha så sitter han där och säger ord till mig som 'snopp' 'penis' bara för att han ville se hur groggy jag blev av lustgasen och när jag började skratta och kunde inte sluta så ville han ju såklart också prova. Så fortsatte det. Jag ville även stå på knän och föda men kunde inte vara still så bm försökte hålla still mig och sära på mina ben vilket jag inte gillade....slutade iallafall med att jag låg i någon konstig ställning på sidan med ena benet i luften (fråga mig inte hur jag hamnade så men jag tror bm drog ner mig) under krystningen så försökte bm hjälpa till med fingrarna varpå jag skrek vad gör du med ditt finger i min röv!? Men det hade hon tydligen inte :p några minuter senare kom bebis ut och sköterskorna tackade oss för en underhållande förlossning. Denna gången får min sambo VILA innan förlossningen för det räcker att en av oss är trött och groggy :p

• ejm

Födde mitt första barn för 4 månader sedan. Trodde jag skulle vara hur cool och lugn som helst. Hur kunde jag var så dum Skrattande Hade förvärkar under flera dagar som avtog under dagtid, men kom tillbaka varje natt. Var j-vligt trött (även min man) när jag gråtandes bad om att få komma in till förlossningen (hade gått 8 dagare över bf). Var då öppen 4cm, vilket jag var otroligt nöjd över! De gav mig två val: sovdos eller igångsättning. Kaxig som jag var så blev det självklart igångsättning, det kommer jag alltid ångra!

Har ett par roliga episoder att dela med mig av:

- Min man envisade med att läsa boken Jag är Ozzy Osbourne. Han tyckte tydligen att den var j-vligt rolig, för han satt och skrattade, UNDER MIN FÖRLOSSNING! I mitt lustgasrus, så sög jag tag i boken, slängde den åt h-vete och sa att han minsann INTE skulle ha kul under min förlossning!   

- Efter ett antal timmar, så skulle BM undersöka mig. Tydligen var det enbart ngra "kanter" kvar, som hon kunde "massera" bort. Jag tyckte det var såå otoooligt skönt, så jag låg och stönade och skrek MERA MERA, sluta iiinte. Massera mera! Maken stod och skrattade. Förstog inte då varför Flört 

• Silee

hahahah "mera mera, sluta inte!", gud vad pinsamt! hahaha

jag har också för mig att jag kommer kunna hålla mig lugn och inte gå helt loco, men vi får se, 84 dagar kvar Skrattande

I väntan på mini BF 1 feb 2012 Silee.blogg.se
Svar på tråden Roliga förlossningshistorier?