Födde mitt första barn för 4 månader sedan. Trodde jag skulle vara hur cool och lugn som helst. Hur kunde jag var så dum Hade förvärkar under flera dagar som avtog under dagtid, men kom tillbaka varje natt. Var j-vligt trött (även min man) när jag gråtandes bad om att få komma in till förlossningen (hade gått 8 dagare över bf). Var då öppen 4cm, vilket jag var otroligt nöjd över! De gav mig två val: sovdos eller igångsättning. Kaxig som jag var så blev det självklart igångsättning, det kommer jag alltid ångra!
Har ett par roliga episoder att dela med mig av:
- Min man envisade med att läsa boken Jag är Ozzy Osbourne. Han tyckte tydligen att den var j-vligt rolig, för han satt och skrattade, UNDER MIN FÖRLOSSNING! I mitt lustgasrus, så sög jag tag i boken, slängde den åt h-vete och sa att han minsann INTE skulle ha kul under min förlossning!
- Efter ett antal timmar, så skulle BM undersöka mig. Tydligen var det enbart ngra "kanter" kvar, som hon kunde "massera" bort. Jag tyckte det var såå otoooligt skönt, så jag låg och stönade och skrek MERA MERA, sluta iiinte. Massera mera! Maken stod och skrattade. Förstog inte då varför