• sushikatten

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Jag här en till som ska försöka på¨hemmaverkstad! Tar en liten paus och kollar med kliniken när vi ska fortsätta efter jul. Orkar inte för jag har en stor tenta innan jul och behöver koncentrera mig p¨å studierna.
    Det kan inte skita sig på två månader.

• sushikatten
    Inanna Li skrev 2010-10-26 08:15:06 följande:
    Tack alla för era stödjande ord och kramar! Jag har ändå börjat inse att det nog ser mörkt ut för min del. Det första läkaren sa när hon kollade UL-skärmen var att det här inte ser normalt ut. Det syntes bara något som kan vara en hinnsäck på ca 2 mm. Troligtvis har embryot slutat växa i vecka 5. Detta beror antagligen på kromosomfel. Enda hoppet skulle vara att embryot på något sätt är felvänt så att man liksom såg fel ände av "bönan". Så jag ska dit om en vecka för nytt VUL men jag är beredd på det värsta nu. Kanske jag aldrig mer kan bli gravid. Just nu känns det inte bättre. Mina symptom kvarstår : molvärk, flytningar (ej med blod), ömma bröst, yrsel och trötthet, förändrad smak- och luktupplevelse. Att livet kan vara så här grymt!

Inanna68: Fruktansvärt och att livet kan vara så grymt. Det är en mardröm och när man äntligen blivit gravid så behöver man gå och oroas sig att det ska gå åt pipan. Man vet aldrig och det kan gå bra, ända nackdelen för oss som är lite äldre är att vi har sämre kvalitén på äggen och då kan det gå sä här. Fy vad jag blir ledsen för din skull för man vill lyckas in i det sista. Håller alla tummarna. En fråga till varför kör det inte hcg prover för att kolla att det utvecklas normalt? Alltså tar prover varann dag för att kolla hur hcg nivåerna stiger.

Själv har jag fått min mens efter ännu ett misslyckad ivf och vet inte riktigt hur jag ska göra? Jag har gjort totalt 6 insättningaar och endast ett plus vid FET. Sen var ivf 2 mestadels med omogna ägg. Så det är många tankar om hur man ska gå vidare.

påfågeln. Trevligt att du har hittat hit. Det är alltid skönt att träffa personer som är i samma fas i livet. Även om man helst inte velat attt någon behövde vara här. Det jag funderar på när jag läser ditt inlägg är om kliniken har kollat din immunologi, nk celler, myom, bakteriell vaginos och sliddkatarr. Det är vad jag har fått rek att göra. Så denna gången ska det få göra de här testerna innan jag sätter igång med ytterliggare ivf. Jag tar även en del mediciner trots att jag inte fått svar på proverna. Jag kör med prednisolon för immunförsvaret och trombyl och innohep m.m. Ställ krav på kliniken?

• sushikatten

Eviglängtan: Man räknar  på samma sätt och det är precis som kryddan71 säger blastissarna fäster tidigare. Insättningsdagen räknas som ruv o och sen vidare.  Lycka till! och vilken skörd! Gratttissss!!

Kryddan71: Det är väldigt olika vad kliniker tänker kring olika prov och vissa är dyra att göra och de låter bli. Framför allt har Sverige inte kommit lika långt i sin forskning angående immunologiska problem. Så det är väl en blandning av olika faktorer som gör att de inte testar.

• sushikatten

Fahlvik: Grattis och håller tummarna!

Kryddan71: Kul och varför inte man försöker ju alltGlad

• sushikatten
    Eviglängtan skrev 2010-10-29 17:05:52 följande:
    Blä, är på ruvdag 9, och känner ingenting...., tror det är kört för min del, hoppas på eskimåerna i frysen....Ursäkta mitt trista inlägg, men är verkligen väldigt deppig idag. Vi som fick så fina embryon tillbaka - när skall under ske?
    förstår din frustation och jag kände exakt som du. Det kan faktiskt vara så att man kan vara gravid utan att känna något även om man inte tror det. Läste idag en som varit gravid och inte hade några som helst grav symptom. Håller tummarna! Sen är ångesten en del av ruvandet. det hör liksom till. All oron och konstigt skulle det vara om man inte hade sådana tankar. Håller tummarna!
  • sushikatten

Underverket: Vad trist och jobbigt att höra att det kan gå så fort och det är precis vad jag tänker på oss. Vi har haft jätte bra värden för tre år sen och jag känner lite likadant att det har blivit mycket sämre. Jag lutar lite åt ÄD men min man är inte riktigt med på det. vi får se efter läkarbesök. Förstår att du är mycket ledsen men samtidigt schysst av kliniken att säga som det är så att man slipper göra massor av ivf utan resultat.

Eviglängtan: Ja man känner bäst sin kropp och jag håller med dig! De flesta har symptom men man vet aldrig och hoppet är det sista som överger en. Fortsätter att hålla tummarna. OCh det är inte konstigt att du är ledsen.

• sushikatten

Hej Alla igen!

Här rullar det på. Jag har varit lite borta härifrån sedan minus på sista behandlingen. Nu funderar vi istället hur vi ska vidare. Kanske ett försök till! Det är svårt att veta när man ska lägga av. vi väntar till efter jul för jag har en stor tenta nu och tror inte jag orkar med all press inför en tenta så det blir lite hemma försök.

Eviglängtan: Håller tummarna för dig!
    Fahlvik: Hoppas att du är låghormonare. Hoppet är det sista som överger en.

Inanna68: Du har supervärden och det ser jätte bra ut. samla kraft och sätt igång när ni känner er mogna igen.
    Det är så fruktansvärt när man får äntligen plus och sen blir det ma. Beklagar verkligen. Vi får kämpa tillsammans.

Vinkar till ER ALLA:))))

• sushikatten
    **VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Turlid, IVF nr1, FET ca v45 Huddinge, bor i Norrtälje (nära Stockholm)
    Inanna,  42 år, bor i Göteborg, inväntar MA och nytt försök (antingen FET eller IVF/ICSI 2)
    Sushikatten: 42 år , bor i GBG, inväntar ett nytt ET i januari.
    ***SPRAYAR***
    ChippiChoppi, syskonförsök IVF nr2, S:t Göran, bor i Täby (nära Stockholm)

***SPRUTAR***

***ÄP***
    pp08, IVF4 (syskon IVF1), ÄP 8/11

***ET***

***FET***
    Fjällsippan, syskonförsök nr 4, FET 10 november, Falun IVF-klinik, bor i Stockholm

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Underverket, IVF nr3, ET 2/10, TD 18/10???, bor i Hässelby
    Eviglängtan IVF, ET 25/10, TD 10/11, 39 år, bor i Skåne
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, ÄP 25/10, Testdag 15/11, bor i Göteborg

***GRAVIDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, bor i Frankrike, 41, BF 14 februari

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    dallas, 37 år, inväntar syskonförsök till våren, bor strax söder om Göteborg
  • sushikatten

Hej Alla!
    Det har varit tungt här efter sista ivf försöket och jätte neg test. Jag försöker ladda batterierna men inte så lätt. Jag har en gammal tenta som jag försöker ta nu och den är inte att leka med. Har försökt två gånger och ej klarat den så nu kämpar jag igen. Vi tar en paus och kör igång i januari. Jag börjar spraya i början av januari. Så det blir väl en gång till sen får det bli det sista. Det tar så mycket kraft. Vi har kört korta metoden innan och nu kommer vi att köra långa med menupour. Spännande att hamna i klimateriet! Jag som redan är jävlig!;)

Innana och turlid: håller med ER. Ja situationen på jobbet kan vara jätte jobbigt. Jag har pratat med några på jobbet och på sätt och vis ångrar jag det lite grann men ibland kan det vara skönt att få vara lite bitchig och lite ledsen och de andra förstår varför. Samtidigt känner jag att det är lite jobbigt när folk ömkar mig.

chippochoppi: håller tummarna att det ska bli en bra skörd och det viktigast är kvalitén. Min vännina fick få ägg och endast ett befruktat sist men toppkvalité och idag är hon gravid.

Skönt att ha ER här! Trevlig helg!

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?